15 April 2015

Pneumonie, Stan Patitul

Ce bine ca n-am mai apucat sa scriu nimic ieri. Asa limbaj licentios la gura mea demult nu mai fusese, inca de pe la inceputurile scriiturilor mele si chiar si inainte. Cred ca ajungeam cu blogul direct la adult content.

Dar noaptea este un sfetnic bun. Pentru ca tace din gura si te lasa sa te odihnesti, de aia. Asa ca azi dimineata m-am trezit oarecum mai limpede la cap si mai calma, si am concluzionat cam asa:

1. Institutul de Ocrotire al Mamei si al Copilului ar trebui sa-si schimbe numele. Sa ia un savant mort si sa-i puna numele pe firma acolo si gata.
Nu de alta dar eram vreo 6 mame pe acolo care-si scuipau bojocii, jucand leapsa cu carcalacii de virusi de la copiii lor sai ai altora zile in sir si a dracului sa fiu daca ne-a ocrotit careva. Intrebat pe rand medici si asistente, sa mor de mi-a zis vreuna "du-te fai si-ti ia pastila asta". Asa ca m-am tratat dupa capul meu cu amoxicilina si metronidazol. Care n-au mers. Restul de mame neocrotite bagau si ele antitermice si diverse chestii over-the-counter- prescrise de farmacista de peste drum, nu de careva din spital. Ok, am inteles, sectia era pediatrie, apartinatorii erau collateral damage, sa schimbe numele macar. Institutul de Paradire a mamei si peticire a copilului.

2. Intrata sanatoasa dar iesita cobza din spital, am neglijat niste semne - dar nu numai eu. Am bagatelizat, sa zic asa.
D ex tusea.
Tusea reziduala e una.
Tusea la care te faci colac, iti iese un ochi din cap si ramai surd vreo 4 zile, e complet alta.
Pe viitor, cand ma mai cohai asa, ma duc la medic mai devreme. Ceea ce ne duce catre punctul trei, anume ....

3. De-acum, cand imi zice unul "eu n-aud nimic la plamani", ma mai duc la inca unul, sa ma asigur ca nu i s-a cacat vreo vrabiuta in stetoscop primului.

Pentru ca evident n-am stat pe-o ureche, chiar am mers la medic imediat ce am reusit, adica dupa externarea din spital (oh, the irony). Aia n-a auzit nimic, am schimbat impreuna cateva glumite amabile si atat. Asa ca m-am intors acasa si am continuat sa ma tratez vreo cateva zile cu tone de ceai antibronsitic de coada calului sau a soricelului sau preputul girafei, nu stiu, tot felul de buruieni din astea cu nume de parti anatomice, cu Tantum verde, cu ceva paracetamol, you know, the usual shit, pana cand am dat dat in febra cu zgaltaieli si m-am dus la medic, de data asta pneumolog, care a constatat ca am.....

4. O frumoasa pneumonie
Filtrati-va, taica, adjectivele alea. Pastrati-va pentru studentii care va sorb vorbele, nu pentru prizaritul de pacient. Ma rog. In timp ce haraiam ca o armonica sparta, dom'doftor  ma lauda pentru pocinogul comis.
"Mda. Frumos, frumos. Se aude frumos aici. Mhm. Si aici. Ia sa vedem radiografia. O-ho. Da, a evoluat frumos". Ma intreb cum ar fi sa te intorci sa zici "multumesc frumos, am muncit mult. Ma bucur ca va place!"



5. Stan Patitul, la toate priceput
revenind la pct 2, simptome de ne-neglijat, deja neglijate de mine.
- tuse persistenta, suparatoare
- durere in zona plamanilor (p.s. - ba da, dor plamanii), senzatie de lipsa de aer
- respirat ca prin vata, gafait, gajait, harait, cam orice sunete actually.
- fatigue, nu stiu cum sa-i zic. Oboseala fara motiv aparent. Si chiar daca are motiv aparent, vezi ca poate nu e motivul ALA
- si evident, spre final, febra cu dardaieli


Ca tratament - am un kil de antibiotice si alte alea, dar nu va zic de care sunt, pentru ca stiu ca sunteti ticniti multi dintre voi, cei care cautati "boala cutare + tratament" pe Google si ati fi in stare sa luati tratamentul altuia decat sa mergeti la medic.
Iar scopul acestei postari este fix invers - sa va indemn sa mergeti la medic, pardon, la MEDICI, la plural. mergeti la vreo doi, sa fiti siguri. Ca uite, eu am fost la unul si ori n-a auzit aia, ori n-aveam inca nimic la plamani (desi conform radiografiei cam greu in doar cateva zile sa ma fi paradit asa)

Cum era sa continui sa beau ceai si sa storc ridichi, crezand ca totul o sa fie ok si ca e doar o tuse "reziduala"? Poate muream ca proasta-n casa, cu un ochi in calculator si altul in ibric. Varianta confirmata de cel putin doua cazuri cunoscute indirect. Exact aceeasi poveste, o raceala care nu se mai termina, cu o tuse care nu mai conteneste, si o proasta ca mine care sta in cur acasa sau la serviciu si isi face ceaiuri.

#nufaceticamine

Sanatate!

3 comments:

  1. Am avut si eu, la fel, si mi-a trecut. Fara chimicale!
    Wake up, honey pie :-)

    ReplyDelete
  2. baga mare pastile, ceaiuri si fa-te bine! :)
    se mai intampla si la altii. Io de exemplu m-am dus vineri cu o stare vecina cu lesinul, cu tuse, frisoane si dureri in piept si tanti mi-a zis ca n-am nimic. luni eram deja internata cu influenza si ma uitam cu ochii mari cum asteapta aia din spital sa vada daca crap sau nu. adevarul e ca pareau un pic dezamagiti la sfarsit, cand au vazut ca-s incapatanata si nu dau coltul, ca la ei in spital n-au avut cazuri fatale, pe cand aia care-s un pic mai la nord de noi, au avut!

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)