15 May 2013

Noua Intrebari pentru Simona Radu


Am descoperit-o pe Simona Radu datorita Radio Guerrilla. Aproape in fiecare dimineata si aproape de fiecare data cand ajungeam pe la 1 Mai, tresaream ca arsa si-mi inghionteam consortul "i-auzi! da mai tare! e melodia aia cu tipa care zice ma duc la radio! da, domle, mai tare! "

Apoi la un moment dat a disparut. Si da-i si cauta. Cam dificil cand nu stii nici cine o canta, nici cum se numeste piesa, nici versurile pentru ca niciodata nu esti atent cand se anunta o piesa si cand incepe si reactionezi abia pe la refren.Din fericire cine se aseamana se aduna, asa ca doi prieteni nemaipomenit de destepti, culti si mai ales modesti de pe FB mi-au indicat ca piesa pe care o cautam eu se numeste LLA si "aia" e Simona Radu.



Mie una mi-a luat ceva timp sa inteleg ironia, pentru ca o parte din melodiile la care se face referire imi erau necunoscute. Totusi, cand respectivele "creatii" schelalaie din fiecare boxa de terasa si din fiecare ambient buticaresc, cand iti tropaie marunt marunt pe urechi in orice taxi sau cafenea, n-ai cum sa nu le inveti. Incet incet te trezesti ca stii si pe aia cu apapapa, si pe ailalta cu piesa din la, si pe aia cu eu vara nu dorm. Asa ca m-am prins si eu - nu din prima, admit - de ironia din versuri.



Simona Radu a cantat alaturi de Vama Veche pe albumul "Am sa ma-ntorc barbat". Apoi a fost solista formatiei Trupa, iar acum se relanseaza intr-un proiect solo, din care fac parte si piesele care ne-ncanta urechile de ceva timp. Si a avut si bunavointa sa imi raspunda la cateva intrebari:

1. Cand ai inceput sa canti? 

Cant de cand ma stiu, dar la modul serios am inceput in 1997 dupa ce am venit in Bucuresti. Atunci am inceput sa-mi impart timpul intre diverse proiecte pop-rock si Scoala Populara de Arta, sectia canto.

2. Cand ai demarat proiectul tau solo?

 Proiectul solo a inceput prin 2011 si a venit firesc, dupa ce epuizasem celelalte variante. Dar mi-au prins bine colaborarile cu Vita de Vie, Firma, Vama Veche, Trupa... am invatat multe din toate aceste experiente si am capatat incredere in mine. Asa ca am decis ca e timpul sa fac lucrurile la modul independent... am pus la punct un studio de inregistrari profesionist (impreuna cu Manu Savu, cel care a produs si mixat primul meu material solo) si m-am apucat de treaba.

3. Exista o poveste in spatele piesei LLA? 

Da, clar... LLA e un cantec de protest la adresa muzicii comerciale din Romania. A iesit dintr-o joaca si a devenit ceva serios... nu spun ca o astfel de muzica nu ar trebui sa existe, pana la urma are si ea rostul ei. Spun doar ca imi doresc sa existe o alternativa reala la ceea ce promoveaza radiourile comerciale in mod excesiv. O alternativa pentru toti cei care nu se regasesc in "Vara nu dorm" si altele asemenea.

4. Cateva prietene m-au rugat sa te intreb despre piesa Bonsai Dream. Ne poti spune cateva cuvinte despre ea?

 Bonsai Dream face parte din albumul "A Million Others Like Me", primul meu album solo. Stii cum s-a nascut? Mi-au venit intr-o seara cuvintele astea in cap... Bonsai Dream. Dupa care am stiut imediat despre ce va fi vorba in versuri. Eu cred ca noi toti putem fi mult mai mult decat stim ca suntem... si ca asemeni unui bonsai, avem potentialul de a ne depasi conditia actuala. Din pacate, multi oameni sunt orbiti de ceea ce societatea ne invata ca trebuie sa fim, si intra in rat race-ul asta al vietii de zi cu zi, din care nu mai pot iesi apoi. Daca si-ar pastra o doza de inocenta, o urma de copilarie, ar fi salvati. Eu scriu astfel de piese in speranta ca unii oameni vor realiza, la un moment dat, ca depinde doar de ei pentru a fi liberi cu adevarat. Freedom is a state of mind, zice o vorba.

5. Cui ii canti? Ce "public tinta" ai? Cui te adresezi prin muzica ta?
Cand compun incerc sa nu ma gandesc la destinul artistic al piesei respective, sa nu-l premeditez. Ceea ce e important atunci e sa rezonez eu la ce creez, sa surprind un mesaj cat mai autentic. Daca mai apoi vor fi multi oameni care sa iubeasca acea piesa, asta e un bonus... eu am bucuria privilegiului ca am putut sa scriu acel cantec, indiferent de succesul lui ulterior. Dar daca vrei sa-ti raspund totusi la intrebare, eu ma adresez celor "A Million Others Like Me", ca tot mi-am numit albumul asa. Caut un milion de oameni ca mine... iar eu sunt in continua schimbare. :)

6. Iti compui singura muzica / versurile? Cat de important consideri asta, pentru evolutia unui artist?
 Da, imi compun singura piesele... primele incercari in directia asta au fost prin '98 - '99, mai am si acum schitele. Prin 2001 am scris cateva piese despre care am decis ca merita imprimate, drept urmare am facut acest lucru cu ajutorul baietilor de la Vita de Vie, la ei in studio. Apoi am scris versurile pentru albumul "Urc si cobor" (Trupa) aparut la Media Pro Music in 2004. De prin 2006 am inceput sa ma gandesc la o cariera solo, am tot adunat material, iar in 2011 am concretizat asta prin albumul "A Million Others Like Me", produs independent si fara intentia de a apela la vreo casa de discuri. De-abia acum, in 2013, am ajuns la stadiul de a putea sa fac o piesa cap-coada, incepand de la compozitie si terminand cu orchestratie, inregistrare, editare. Singurul lucru pe care nu-l fac este mixajul... spre norocul meu, Manu Savu face acest lucru cu deplina maiestrie, iar calitatea sunetului aduce un mare plus la produsul final. LLA este prima piesa la care am facut tot in afara de mixaj si mastering. Pentru mine e important sa detin controlul creativ, dar nu e obligatoriu sa fie asa pentru orice artist. Fiecare cu drumul lui.


7. Cum ai defini peisajul muzical actual romanesc?

Sincera sa fiu, sunt putin decuplata de peisajul muzical romanesc, pentru ca nu rezonez la marea majoritate a pieselor promovate de canalele media. E adevarat ca exista si artisti care fac o muzica de calitate, dar sunt prea putin vizibili.

8. Ce artisti consideri ca te-au influentat din punct de vedere muzical? 

 Primul artist care m-a fascinat a fost Michael Jackson, in anii '90. Dar cred ca principala influenta muzicala a fost Alanis Morissette prin anii 2000... o admir enorm atat ca muzician cat si ca om. Apoi mi-am extins "aria de acoperire" la Tori Amos, Coldplay, Muse, Placebo, iar mai nou Gotye si Imogen Heap.

9. Unde te putem gasi? Unde putem gasi albume sau unde si cand au loc evenimente sau concerte cu tine?

Cel mai sigur pe Facebook, dar si pe Youtube si Bandcamp... deh, suntem intr-o era digitala! Cat despre evenimente, ele sunt in curs de organizare si vor fi anuntate cat de curand pe pagina mea de Facebook. Ne vedem acolo! :)

http://www.facebook.com/SimonaRaduMusic
https://www.youtube.com/user/SimonaRaduMusic
http://simonaradu.bandcamp.com/

Multumesc mult!


Eu cred ca Simona Radu nu e one hit wonder. Cred ca a revenit in atentia mass-media ca sa ramana o vreme indelungata. dar mai cred si ca traim niste vremuri putin tulburi din punct de vedere cultural, in care orice voce autentica si orice talent dublat de inteligenta ar trebui promovate de toti si prin toate mijloacele. Ca sa aiba ea cui canta, noi ce asculta si radiourile ce difuza.

0 comentarii:

Post a Comment

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)