12 January 2013

Culinare (1)

Nu sunt gospodina dar sunt in schimb gurmanda. Sau cand n-am bani de gurmanderii, sunt mancacioasa si atat. Am si destule mofturi si capricii oarecum bizare pentru a-mi dori totusi sa imi gatesc eu bucatele favorite. In plus, prefer sa le gatesc eu pentru ca mi-e cam scarba de cum le-or gati altii. Incerc sa ma feresc de semipreparate si prea multe tampenii chimice, prefer sa fac supa de carne din carne si apa, nu dintr-un cub galben si apa, etc. Si am mai lucrat si intr-un restaurant cand eram tanara si nelinistita, deci....stiu ce zic.

Atata doar ca nu-mi ies.Nu tot timpul, cel putin. Depinde de preparat. Ciorbele, supele, borsurile imi ies in proportie de 89%. Rar le gresesc. De obicei, daca e sa le gresesc, le acresc sau le sarez prea tare.
Borsurile sunt importante pentru noi, mai alesc in alimentatia lui Fățucă. Pentru ca nu prea mananca de bunavoie legume si carne, tragand mai mult la gustosii dar nu prea utilii carbohidrati. In schimb e mare borsar, si in mod bizar perisoarele, chiftelutele si alte tocaturi sunt acceptate fara mofturi. Si legumele, cu oarece ezitari, odata ce sunt incorporate in balcanica zeama.

Mananc si salate multe, cand apuc si cand imi permit. Spun cand imi permit, pentru ca prin salata eu inteleg o capita de salata verde, rucola, somon, branza de mai stiu eu care, oua de prepelita fierte, dressinguri, etc, un praznic intreg intr-un castron. Dar merge si aia simpla, de vara, de ce nu. Numai sa aiba salata verde sau orice alt neam de laptuca. Salatele-mi ies 100%. Nici nu vad ce ai putea gresi la o salata, de fapt.
Mor dupa fripturi. Sunt sfasiata de un conflict intre o parte a mea care trage sa fie vegetariana, pentru ca n-as vrea sa omor nimic pentru a baga la maț, si o alta parte care cere carne cu furia unui cimpanzeu turbat.
Of. Odata si-odata am sa ma dau pe veganism totusi. Sa fiu sincera, nu prea ma conving teoriile de nutritie noi si chiar cred ca pentru anumte organisme vegetarianismul e benefic. Pentru alti indivizi, nu. Ramane de vazut unde ma incadrez eu.

Unde ramasesem? Ah da, la fripturi. Heh. Cum spuneam, mor dupa ele dar aici procentul de reusita se reduce dramatic. Poate 5% sa imi iasa cum imi plac mie. Imi plac moi , aromate, iar daca-s de vita imi plac facute medii si iarasi moi. Imi ies de obicei - cu exceptia puiului, care-i asa de banal ca nici nu-=l mai iau in calcul, iese tot timpul - talpa, elastice, seci sau fade.

Imi plac si dulciurile de casa, checuri, pandispan, cheesecake. Detest ciocolata dar ador cremele si sosurile pe baza de unt, branza, vanilie si alte minuni. Albe si laptoase sa fie. Nu-mi ies. Proportia de reusita ? Pai probabil cam 2%, unde respectivul 2% e reprezentat de un cheesecake dictat pas cu pas de Monica si care da, surprinzator, a iesit foarte bun, pufos, cremos, aromat, cu blatul crocant si fraged. Aspectul era cam de nota 6 pentru ca se cam parlise, dar in afara esteticii gustul era divin. In rest, am ars tavi intregi de aluaturi, am produs pandispane spongioase si zbarcite, am ratat si o crema de zahar ars, etc. Deci la dulciuri sunt groaznica. Planuiesc sa incerc macar niste saratele sa fac. Poate nu le-oi arde si pe alea.

In general imi ies cu grade acceptabile de mediocritate mancarurile.
Una da, una ba. Asa- si-asa. Merge. Taci si-nghite. "Merge", "bun" - conform sotului care, sfios si diplomatic, alege sa manance politicos si cu noduri decat sa starneasca Harpia cu Polonic.
Insa saptamana trecuta mi-a iesit ceva nesperat de bun. Si mai era si friptura! Si mai era si curcan! Si mai era si de tara! Si mai era si pulpa iar pieptul imi iesise mizerabil!
In prima faza, am scotocit indarjita dupa retete de piept de curcan la cuptor.Am gasit eu ceva ceva. A incercat cu binisorul sa ma convinga mai multa lume ca:
 - e cam atos
 - ar merge mai degraba perisoare sau in alta tocatura
 - daca e musai la tava, macar sa il fierb inainte
dar fireste ca n-a fost chip de intelegere cu capra de mine. Am decongelat pieptul si am inceput sa scotocesc dupa un recipient care sa il incapa cu tot cu marinata. N-aveam. M-am crizat si m-am bocit pana cand Patric m-a scos din incurcatura, propunand sa bag halca intr-o punga cu tot cu ce oi mai pune la marinat si aia e.
Discutia decurgand cam asa

Karioka
ba
stii pieptu ala ?
de curcan
de fapt e jumate

20:35
Patric
da
mare actor

20:35
Patric
a murit, nu?

20:35
Karioka
nu imi incape in nimic
ce-ar fi sa il tai cat sa incapa?
am facut o marinata din tot ce am gasit in bucatarie
adica ulei, piper, boia, salvie, menta, sos soia, coriandru
ce dracu am mai pus
iaurt, o portocala, juma lamaie...ghimbir parca?
da nu am recipient suficient de mare

20:36
Patric
nucleara

20:36
Karioka
hai serios. sper sa iasa. da ce sa fac, sa il tai? iese uscat de tot?
si asa e jumate de fapt, am sa il infasor in folie, da-l incolo de aluat. da nu stiu cum sa il tin peste noapte la marinat, ca nu incape.
idei?
ZI CEVA

20:37
Patric
pai ideea evidenta e sa pui intr-un vas mai mare

20:38
Karioka
nu am vas mai mare.
daca e mai lat atunci nu mai e adanc
daca e adanc atunci e oala.
si nu se inmoaie tyoata carnea in marinata,
intelegi?
nu incape!~
!!

20:38
Patric
da, uite
ia o PUNGA

20:38
Patric
etansa

20:38
Karioka
...punga?!

20:38
Patric
si pune-l la marinat acolo

20:38
Karioka
am numai de gunoi.

20:38
Patric
pula mea, crezi ca o sa sufere curcanul?

20:38
Karioka
nefolosite totusi. ce zici?

20:39
Patric
e cam mare :))

20:39
Karioka
da de unde dracu sa am pungi si mai mici.
tu de unde ai?

20:39
Patric
de la magazin

suspans, drama, tensiune. Mi-o fi iesit ceva din curcanul ala? Si de ce n-a iesit pieptul? Veti afla in episodul urmator, cand mai apuc sa scriu.


0 comentarii:

Post a Comment

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)