12 October 2016

Doamna Daniela da lectii de germana

Salut din nou,

Aveam de gand sa ma laud cum mi-am luat eu permisul din prima, dar viata mi-a scos-o inainte pe doamna Daniela, asa ca lasam umflatul in pene pentru data viitoare.

Tocmai am cunoscut-o pe d-na Daniela, la KFC Romana. Unde ma oprisem sa ma intalnesc cu cineva. Buluc de lume, ea singura la o masa. Cumva oamenii au o reticenta sa se aseze langa batrani cu sacose. Eu - dimpotriva. Trag la oameni batrani ca profesoarele de chimie nemaritate la pisici. Cum vad unul, hop si eu.

Hai sa rezum, sa nu ma mai intind.
Disclaimer: Oameni buni, voi alegeți ce să credeți și ce nu. Eu în general aleg să cred, cu o doză de prudență în spate. Dar care doză niciodată nu m-a împiedicat să-mi plec ochii la cel de lângă mine.

Doamna Daniela vorbeste germana si engleza. A lucrat in Camera de Comert Exterior, pe vremuri. Engleza dumneaei e buna, la germană nu mă pricep, orice ar zice cineva în această dulce limbă, eu aud doar șturlubănzidănkreizenșaft.

Doamna Daniela a locuit într-o casă naționalizată, pe care a pierdut-o. Acum stă cu chirie într-o cameră pe la 1 Decembrie. Plătește vreo 500 lei pe lună, dar n-are apă caldă, și de fapt nici asta nu e cea mai mare jale, ci faptul că unul care s-a dat drept instalator i-a furat mare parte din lucruri. Cel mai rău îi pare după palton.

Familie, copii? All alone, surâde știrb d-na Daniela, încrețindu-și chipul.

Doamna Daniela ar vrea să dea meditații la germană. Acu nu știu ce să zic despre nivelul dumneaei de germană. Dar dacă, de exemplu, ați vrea să învățați voi sau altcineva niște noțiuni de bază, ați putea să o testați și să încercați și cu ea. D-na Daniela nu e homeless, dar nici mult nu mai are. E curată, e fluentă, e politicoasă, dar intuiesc de ce oamenii poate sunt reticenți la a primi în casă o băbuță fără dinți, pe post de meditator. Eu nu-s. Eu nu cred că ar fugi cu televizorul sub braț, și nu cred că ar putea face rău din postura sa.

Ar dori să dea meditații cu 20 lei pe oră. Dar merge și cu 10. Însă și-a pierdut speranța că poate găsi pe cineva. Și cu 5 a oferit, dar oamenii s-au îndepărtat prudent.

Deci, rezumând
  • dacă vreți să învățați germană
  • dacă aveți un palton în plus sau alte haine de iarnă 
  • dacă sunteți ca mine, anume dacă vi se înmoaie sufletul și vreți să ajutați, nu doar să scăpați ici colo un ban (nu ca ar fi rau, tocmai am facut asta, dar de cate ori o pot ajuta asa?)
  • dacă aveți vreo soluție mai bună pe termen bun pt locuit - sugestii, fundații etc

vă rog să mă contactați pe karioka.blog@gmail.com sau pe mesageria FB a paginii , să vă dau nr dânsei de telefon. L-aș lăsa aici, dar dracu știe ce boți îl mai iau.

Și vă rog frumos, nu vă bateți joc de ea. Vrea să vină oriunde, dar nu uitați că merge greu și e zloată afară. Din astea. Nu vă ciocoiți pe 20j de lei cu ea, vă rog frumos.

Da, știu. Știu că mai sunt sute, știu că nu putem să-i ajutăm pe toți, știu placa asta. Dar știu că ea e doar una. Cu nimic mai bună sau mai rea decat alții, dar ce sa fac daca eu cu ea mi-am petrecut azi prânzul, și ce să fac dacă nu pot să fac mai multe și dacă am blogul ăsta, la ce bun să te citească oricum atâția oameni, dacă ai vorbi doar despre tine?

Sper să o revăd cât de curând. Sper să veniți cu idei, eu deocamdată caut fundații, chestii, poate reușesc ceva pe termen lung.

2 comments:

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)