20 June 2014

Ce anume pierd cand n-am televizor?

Chiar n-aveam de gand sa bat apa in piua pe subiectul asta, dimpotriva, il evit cat pot, si iese la suprafata ca boemismul romanesc in apa de mare, mai ales in aceste zile de cautari de mobila si de "si aici puteti pune televizorul" "mhm, lasati" ""si acesta este dragut, dar unde ati putea pune televizorul?" "mmm nu conteaza" "cum sa nu conteze?!" etc.
Daaaaaaaaaaaar tot rasfoind un site de stiri, cu atentia mea de citesc 4 randuri din 6 pagini, zaresc totusi un exemplu de familie in care regulile au ajuns cam extreme, anume "nu se uita la televizor, in schimb copilul are voie la filme pe internet"
Dafuck is extreme with that? Practic, da, dar extrem, really?

Discutia asta am mai avut-o cu soacra odata,nu pe tema copilului ci pe a noastra.Considera ca ne lipseste foarte mult din conectarea sociocognitiva pe care o ofera televizorul, ca suntem rupti de lume. Asa ca am luat rand pe rand fiecare lucru pe care oamenii il considera important la programele de la televizor, si am studiat alternativa pe care noi, acesti Amish extremi, o bifam cu netul.

1. Stiri

Ma uit pe
http://www.bbc.co.uk
http://www.hotnews.ro
http://ziare.com/
http://www.mediafax.ro/
si inca vreo 30 de altele.

Daca o stire este prezentata in exclusivitate de vreun post local, e ok, ma pot uita pe siteul respectivelor televiziuni, pentru ca totusi posturile alea prefera sa nu crape ca brontozaurii, inteleg ca sunt si oameni care nu stau cu televizorul la birou dar mai arunca un ochi pe net, si isi asigura astfel si portia de audienta pe internet. Exista emisiuni realizate de oameni de televiziune de la diverse posturi, pe care le urmaresc cu interes de ani de zile. Fara sa am televizor. Schrondinger's cat? Nope, just evolution.

Mai mult chiar, pot selecta. Imi pot face un profil in care sa bifez ca vreau sa vad ici doar economie externa, dincoace sport, si tot asa. Deci ce pierd?


Pierd stirile despre cele 45 de babe violate, cei 75 de melteni care s-au incaierat pe 2 gaste si 1 pahar de tuica, si logodnele sau divorturile unor fiinte despre care nu imi doresc sa stiu nimic.

2.Filme

Am de unde vedea filme, sa-mi pun si in cap. Eu bifez 1 film vazut in intregime pe luna, de obicei il vad in foiletoane, in episoade de 15 minute intre un mama apa si un mama pipi. Aia sa fie grija.
Deci ce pierd, totusi? Pierd sansa de a nu avea o sansa sa decid la ce vreau eu sa ma uit, aia e? Adica in loc sa imi spun "ia sa vad la ce vreau sa ma uit", sa imi spun "ia sa vad la ce vor aia sa ma uit si sa sper ca-mi place". No thanks.


3. Emisiuni de divertisment.

Are you fucking kidding me?
Da, pierd sansa de a vedea doi oameni balacarindu-se pentru banii de termopane in emisiuni gen Cainele nurorii unchiului mamei mele, glume reciclate de prin 85, zbierete si tampiti. Serios acum, care sunt marile productii de divertisment pe care le ratez? La ce ar trebui sa ma hahai, la Tociu si Palade? La Las Fierbinti? Imi asum pierderile de cultura si amuzament. Cred ca pot sa rad uitandu-ma la lambriul de pe hol cu mai mult spor.

4. Cultura generala

* fucking books! citeste, bre!
* http://www.nationalgeographic.com, etc, daca v-ati saturat de cele 3 documentare cu crocodili pe care le tot dau in reluare la teve din 2009.
* poate printre cele mai dragi mie, http://www.ted.com.
Uite, la asta chiar te poti uita CA LA TELEVIZOR sau poti asculta ca la radio, even better, in timp ce lucrezi.


5. Programe sau evenimente importante

- apar si pe net. trust me, totul apare pe net, pana si ce nu ti-ai dori.

6. Vreme

Adica in loc sa dau click sa vad daca ploua sau nu ploua, sa stau sa ma uit la exorcismele costumierei lui Busu (l-am vazut facut tabla de sah pe ala intr-o zi, ma jur,si nu oricum, galben cu albastru) si aluilalt mai tanar, ala jumate viconte jumate grajdar (papion, sacou, izmene, cizme cauciuc), sa ascult o poanta rasuflata, o morala diluata si dupa 15 de minute de balbaieli si ticuri verbale sa aflu ca poate ploua, poate nu?

Really?

7. Desene animate

Alex se uita la desene animate. Din fericire, nedublate intr-o romana pitigaiata, cu accent afectat si cu expresii pur inocente cum ar fi "esti un dobitoc", pe care admit ca ma astept sa le invete vreodata, dar de prin mahala,nu de la fucking Disney TV. BTW, urasc Disney de cand mi i-au inghiti pe mult iubitii Pixar.

Ca alternativa, are Masha, Teletubbies, chestia aia cu Dora the Explorer, Bobita si Buburuza, si diverse chestii cu Spiderman, trenulete, etc. Mai nou isi poate da singur click si asta + parental controls pe laptop = asigurarea unei plaje de alegeri vs limite (cenzura parinteasca) destul de rezonabile.

Deci da, las copilul sa se uite la desene. Lasati jos tilifonu, protectia sociala inca n-are ce face pe-aici.


Mai pierd si vreo 5 hectolitri de reclame pe ora. Poate m=am dezvatat, dar parca pe vremea mea, acu vreo juma de deceniu, nu erau asa multe. Sau erau? Ma uit la televizorul altuia , ca nu reactionez la el ca vampirul la usturoi, cand mai ajung pe la careva. Ma uit mult si bine si ma duc acasa convinsa de faptul ca nope, still not interesting - anymore. Si ideea e ca apuc sa vad, sa zic 7 minute de orice, film, discutie, stire, vreme, dupa care urmeaza un tsunami de

detergentul cu formula imbunatatita, care spala bine si improspateaza (nu ca alalalt pe care v-am facut sa-l luati ca fraierii si nu spala nimic?), iaurturi care sa te ajute sa te besesti cu spor si astfel sa poti merge la opera cu prietenele tale, SUPERCACATUL DE PLASTIC LA SUPERPRET DE SUPERNUMADECAT 99.99 DE LEI, DOAR LA NORIEL!, te dor picioarele, te doare spatele, te doare capul, te dor ovarele, te doare burta, te doare viata, ai sa mori, dar ia pastila asta pana mori, daca tot esti pe-aici, secretul succesului meu in dragoste este ca-mi pot scoate din vagin un bidon cu 5 litri de balsam de rufe (nou, formula imbunatatita, acum fara iz de peste), ORIUNDE m-as afla, si sa vi-l prezint cu un aer degajat etc etc samd


Lasand la o parte articolul de care m-am agatat cu un ochi, prezenta televizorului incepe sa fie somata in viitoarea mea casa. Soacra probabil va veni cu el sub brat. Prietenul lui barbatu-meu ne-a promis ca ne ia el unul mare, de casa noua. In gluma. Gluma-gluma, da parca vad ca primesc numai plasme si icoane. E o forma bizara de prozelitism,fara absolut nici un motiv plauzibil. EU zic ca nu-mi trebuie MIE. Nu te pun sa ti-l arunci pe geam. De ce ma barai sa-mi cumpar eu, si de ce ajungi sa imi propui sa-mi cumperi tu?! plm, n-ai face asta cu un 4x4 barim.
Pe langa motivatia ca pierd importante aspecte ale vietii , motivatie pe care am demontat-o mai sus, mai este un ultim argument care admit ca m-a pus in cur.

-Vin la tine si n-am la ce sa ma uit cand te vizitez.
- Cum la ce? LA MINE, FOR FUCKS SAKE!


6 comments:

  1. Hai, ca m-am distrat. Eu am doua televizoare in casa, unul in sufragerie, unul in camera Elizei. Eliza are program, in timpul scolii doar de la 7.30-8 seara (iarna mai devreme ca sta mai mult prin casa, vara abia se uita), se uita pe Disney Junior, rar pe alte canale. Are foarte multe DVD-uri cu desene la care se uita si mai asculta si muzica la DVD player (I hate Cleopatra Stratan, trebuie sa mentionez ca altfel pocnesc). In sufragerie, eu ma uit ocazional la paprika tv, la Hercule Poirot si atunci cand imi amintesc la niste episoade dintr-un serial pe care l-am descarcat de pe net dar la care n-am timp sa ma uit. Pentru mine nu e fezabil sa-i dau laptopul sa se uite la desene, laptopul e al meu si nu vreau s-o invat cu el, plus ca nu se poate uita intr-o pozitie confortabila. In plus, televizorul merge mai mult pe fundal pt ca si daca e deschis, ea tot cu jucarii se joaca. Chiar daca pot trece zile in care nici sa nu sterg praful de pe tv, daramite sa-l deschid, tot nu pot renunta la el. E un tv din ala vechi, masiv, vai steaua lui, dar face parte din decor. De altfel, e cel mai vechi obiect din casa : )))) daca ne-ar sparge casa, probabil ne-ar lasa hotii unul in loc, sa avem si noi, saracele, un tv mai acatarii : ))))

    ReplyDelete
  2. Daca ai socri/parinti care nu insista verbal dar tot ca ei fac, o sa te trezesti oricum si cu icoane si televizor. Asa a fost la mine cu icoanele primite de casa noua. Dar n-a fost nici o problema ca le-am aruncat pe toate (scuza perpetua este ca oricum amenajarea nu e gata si de aia nu am dat gauri in pereti sa pun icoane). Ma indoiesc ca vreodata o sa imi ceara sa le arat icoanele din debara.

    ReplyDelete
  3. Poti sa faci un compromis si sa-ti iei un smart tv conectat doar la net si fara cablu :D

    ReplyDelete
  4. E un semn divin, la mine a fost ala ca s-a stricat televizorul :)) si ca am realizat asta dupa cateva luni bune.

    ReplyDelete
  5. Eu am 3 televizoare in casa, pe care practic le streg de praf. Cel mai nou are 12 ani :))
    Fi-mea se uita le televizor la Animal Planet, dar doar seara. Ca acum daca vrea desene se uita pe net dupa ele.
    Singura chestier pe care o pierd (oarecum) e ca daca sunt intr-un grup de oameni sunt outsider la majoritatea conversatiilor - si oamenii chiar vorbesc mult despre ce vad la TV. Nu stiu nimic despre emisiunile politice, despre concursurile de cantat la care se uita practic toata lumea si-s privita in general ca fiind un fel de sectanta cand spun ca nu ma uit la TV.
    Pai, imi zic, esti deconectata de la ce se intampla. Nu fratilor, citesc tot pe net. Ca si tine, nu aflu de violuri, dar imi asum.

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)