24 October 2013

Tehnici de adormit


nu copiii.
pe mine.
nu mai pot.
e a treia noapte cand adorm cu chiu cu vai pe la 3 AM, si ma scol evident 3-4 ore dupa. adoarme sotul meu inainte. De fapt el adoarme saracu imediat ce pune capul pe perna. Si sforrrrrrrrrrrrrrrraie. Si eu sforrrrrai cel putin la fel de zgomotos, dar fireste, nu ma mai aud, iar el saracu nu zice niciodata nimic. De fapt nici copilul nu zice vreodata nimic, bietul. Si ala sforaie, cand e racit. Si cainele sforaie. Si nici el nu zice nimic. Numai eu ma plang. Dar nu POT SA ADORM. Si il inghiontesc sau trag de nas si alte rautati. Nu pe copil, nu sariti. Nici pe caine.
Si chiar daca nu sforaie, jur, nu inteleg. Pana sa ajung in pat tot ce stiu tot ce vreau e vreau sa dorm vreau sa dorm, mi se inchid ochii, casc, ma tarasc.
pun capul pe perna si imi vin valvartej in cap:
 - 400 de idei bestiale de scris de blog cu tot cu continuarea scrisa in detaliu cu paragraf cu tot - evident ca le uit si cand dau sa scriu a doua zi, pa, muza mea doarme lemn, cred si eu cucoana, daca ma zghihuiai pe la doua dimineata.
 - absolut toate momentele nasoale din viata, alea regretabile, alea jenante sau pur si simplu alea aiurea, rememorate si retraite cu o precizie infioratoare de ma sucesc ca micul pe gratar
- discutii-monolog interminabile in care fac praf teorii, teoreme, axiome, religii, sisteme de stat, sisteme bancare, sisteme de intrajutorare si in general sisteme sistemice sistematizate. Azi noapte de exemplu stergeam pe jos de zor cu un anume guru din asta de parenting. Nu, n-ai ghicit, nu ala.
- meditatii si intrebari fara absolut nici o finalitate constructiva
- bucati intregi de film revazute aoroape cap-coada cu tot cu replici si schimbari de cadru, desi daca ma intrebi unde dracu mi-e ala de online banking sau barim cheile nu stiu sa-ti zic.
Si totul pe fundalul a trei sforaituri, unul subtirel si grabit, altul amplu, horcait, cu pauze de suspans apneic si al treilea undeva acolo in fundal, intrerupt de latraturi infundate (da, cainele mai si alearga in somn sau se bate cu oprescu sau dracu stie ce face)

incerc sa numar oi. Ok. Oi? orice oi?
De care oi?
Turcane
Merinos
alea cu coada lata
cu coarne sau fara?
ok, o oaie sare gardul
doua oi sar gardul
a treia e berbec
ce multe oi erau la Comani
doar ca nu sareau gardul
caprele in schimb sareau gardul
4 capre
5 capre
de care capre?



Mor.
Am incercat sa nu ma gandesc la nimic.Nu pot. Imi zic "nu ma mai gandesc la nimic" si ultimul cuvant din gand rasuna cu un ecou neplacut "nimic, nimic, NIMIC , NIIIIMICCC" apoi incep sa-l silabisesc "ni-mic. ni-mic" apoi literele i se desprind si incep sa se amestece, apoi creste MAAAAAAAAAAAAAAAAARE


NIMIC


apoi devine mic, mic, si se roteste, nimic, nimic, nimic, cu fonturi cursive, cu litere moi, cu litere mici, cu litere pestrite, ok, you get the point, nu pot sa ma gandesc la nimic.

Apoi deodata imi urlu inauntru GURA BA, CA VREAU SA DORM si toate tac o milisecunda, apoi aud bubum-bubum, bubum-bubum, ce dracu e asta, ah, inima, okay, well asteia nu prea poti sa-i zici sa taca, apoi realizezi ca si urechile tin isonul vaj, vaj. de fapt stai, un picior, te mananca, wow, nici nu realizasem ca am zona aia pe picior, apoi perna, tu-i mama ei de perna, e prea sus jos moale tare calda rece, apoi SFORRRRRRRRRRRRRRR nu mai sforai! n-auzi?!!

apoi adorm cu un ochi inca jumate deschis spre zorile cetoase. Si-mi canta incredibil de ironic ala de la Holograf

"e dimineaţăăăăă....ăăăăăăhăăăăhăăăă...
Hâââân haaaaaaltă viaţăăăăăăă....ooouuuuăăăouuuăăăăuuuăăăăă"

Astept sugestii. 

12 comments:

  1. Nu functioneaza nimic. Sorry to break it to you. Go buy a new couch :-D

    ReplyDelete
  2. Foarte faină povestioara. Păcat că situaţia în sine nu e deloc amuzantă. Încearcă să faci baie cu cel puţin o oră înainte de culcare (duşurile înviorează), bea ceai de tei seara, cumpără dopuri de urechi sau... pur şi simplu ia-ţi un carnet/laptopul lângă tine şi notează-ţi ideile ălea faine. Măcar aşa nu te oftici că pierzi timpul şi,în plus, când munceşti, oboseşti mai repede.

    ReplyDelete
  3. 1. De cand e problema? Ca dc sunt doar 2-3 nopti e ok, corpul tau va prelua controlul si va cadea lat de oboseala. Cam in noaptea asta, zic.
    2. Exista o tehnica paradoxala care imi place de mor. In seara asta, urmind toate sfaturile de mai sus (dus caldut, lavanda, sport cu sotul etc) te duci frumos in pat si iti propui, inca inainte de a ajunge in dormitor, sa gandesti obositor de mult. Si te pui in pat si iti spui asa: sa nu-ti treaca prin cap sa adormi, acum gandesti. Si da-i si forteaza-te sa gandesti. Spune-mi cum merge.
    3. Manuale. Ai manuale, chestii fffff tehnice prin casa? Carti cu probleme de fizica, matematica, chimie, habar n-am. Ceva sec, anost si care nu ti-a placut vreodata. Poate fi chiar si manualul de operare al masinii de spalat. Dar musai 3 pagini si nu trisa, citeste tot.
    4. Baga-te in pat inaintea sotului.
    5. Numara de la 1000 la 1 din 7 in 7 timp in care te fortezi sa te gindesti la tot ce e mai penibil si chinuitor in viata ta.
    Succes.

    ReplyDelete
  4. Been there, done that.
    Am tinut-o vreo 3 luni asa pana cand youtube-ul mi-a oferit salvarea: Sininen Uni - cantec de leagan finlandez. Dupa 3-4 ascultari succesive dormeam dusa. Cu ceva cosmaruri, ce-i drept, dar nu le poti avea pe toate, nu? :))
    Poti incerca niste pastile de magneziu, s-ar putea sa fie mai usor de indurat si mai eficiente. :)

    ReplyDelete
  5. Si eu am probleme cu somnul, uneori nu pot sa adorm, alteori ma trezesc mult prea devreme. La mine e pe baza de stres, daca ma macina ceva anume, daca am un eveniment important a doua zi, iarndaca am vreun examen, musai sa fie si cu dureri ambdominale, stresul asta...Cand am fost insarcinata nu am dormit aproape deloc noaptea si pentru ca eu nu dorm ziua niciodata, decat o data pe an si atunci daca ma simt foarte rau sau sunt supra obosita. Insa seara sunt prima care incepe: ''dati mai incet'', ''stingeti lumina'', si mi se face rau de la stomac daca nu pun capul pe perna in momentul acela si...dupa ce am culcat toata casa, ma uit in tavan. Insa cand nu ma macina ceva anume dorm ca un prunc.

    ReplyDelete
  6. Si eu am probleme cu somnul, uneori nu pot sa adorm, alteori ma trezesc mult prea devreme. La mine e pe baza de stres, daca ma macina ceva anume, daca am un eveniment important a doua zi, iarndaca am vreun examen, musai sa fie si cu dureri ambdominale, stresul asta...Cand am fost insarcinata nu am dormit aproape deloc noaptea si pentru ca eu nu dorm ziua niciodata, decat o data pe an si atunci daca ma simt foarte rau sau sunt supra obosita. Insa seara sunt prima care incepe: ''dati mai incet'', ''stingeti lumina'', si mi se face rau de la stomac daca nu pun capul pe perna in momentul acela si...dupa ce am culcat toata casa, ma uit in tavan. Insa cand nu ma macina ceva anume dorm ca un prunc.

    ReplyDelete
  7. A couple has a dog that snores. Annoyed because she can't sleep, the wife goes to the vet to see if he can help. The vet tells the woman to tie a ribbon around the dog's testicles and he will stop snoring. "Yeah right!" she says.
    A few minutes after going to bed, the dog begins snoring as usual. The wife tosses and turns, unable to sleep. Muttering to herself, she goes to the closet and grabs a piece of red ribbon and ties it carefully around the dog's testicles. Sure enough, the dog stops snoring. The woman is amazed!
    Later that night, her husband returns home drunk from being out with his buddies. He climbs into bed, falls asleep, and begins snoring loudly. The woman thinks maybe the ribbon will work on him. So she goes to the closet again, grabs a piece of blue ribbon, and ties it around her husband's testicles. Amazingly, it also works on him and the woman sleeps soundly.
    The next morning he wakes from a drunken stupor and stumbles into the bath room. As he stands in front of the toilet, he glances in the mirror and sees a blue ribbon attached to his privates. He is very confused, and as he walks back into the bedroom, he sees a red ribbon attached to his dog's testicles.
    He shakes his head and looks at the dog and says "I don't know where we were Max, or what we did, but, by God, we got first and second place!"

    ReplyDelete
  8. O stii p'aici, "Costica, dormi?".
    http://www.youtube.com/watch?v=R99J45PbflI
    Ai putea incerca sa iei Melatonina..

    ReplyDelete
  9. Încearcă vin roșu. Dacă nu merge, încearcă să combin vinul roșu cu vin roșu. Dacă la a treia încercare și creștere de cantitate nu merge, să-mi spui mie cuțu. :)

    ReplyDelete
  10. Been there. Pt luni de zile! Am ajuns si la doctor, la care-am raspuns cu NU la toate intrebarile de genul: "Bei cafea multa?". Atunci..."Ce comme ca madame!On ne sait pas pour quoi!". Bine ca m-ai luminat de ce ti-am platit consultatia!
    1. De obicei organismul scoate astfel de surprize taman cand a inceput sa se mai relaxeze (la mine, dupa 6 luni de la 2 joburi, mutat,examene)
    2. Pe mine m-au ajutat 3 chestiuni:
    - ceva relaxant inainte de culcare (cred ca m-am uitat la Ice Age de sute de ori in perioada aia), ceva usurel si garantat amuzant pt tine
    - acceptarea situatiei - daca ma hiperventilam de nervi ca uite, nu mai adorm si acusi o sa fie dimineata si IAR n-am dormit, mai rau era, chiar ca nu mai reuseam sa adorm pana la 5. Cand am acceptat ca asta e, ne mai uitam la Ice Age o data, adormeam pe la 3.:)
    - Body scanning - tehnica de relaxare in care iti "scanezi" si relaxezi toate partile corpului, daca poti incearca sa-ti imaginezi ca respiri spre partea aia de corp: deshtele de la picioare, talpi, glezne, ...ochi, sprancene, scalp,etc. Si daca pana la cap nu adormeam, o luam de la capat. Beneficiu - macar organismul se relaxeaza, nu mai e incordat.
    Bineinteles, toate celelalte or sa ajute pe termen lung: melatonina, magneziu, lavanda, dopuri de urechi, ceaiuri cu sunoatoare. Dar momentan problema e din cap. Incearca sa relaxezi mentalul inainte de ora de culcare.
    La limita poti sa incerci si asta (m-am gandit sa experimentez, dar adorm de fiecare data in mai putin de 2 min!): http://dotsub.com/view/b0a3969b-9c7c-46c9-8f06-5ea6db9dccde.
    Succes!

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Zau, daca gasesti solutia, sa ma luminezi si pe mine. Ca eu am probleme cu somnul de felul meu, de-o viata. Dar cu problema aia m-am cam linistit si nu ma mai stresez (ca sa vezi de curiozitate cu ce se lupta unii, uite: http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_disorder). Dar de cateva saptamani, problema e ca nu mai adorm la 3 dimineata ci dupa 5... asta daca mai adorm at all... sunt varza si am aceleasi manifestari ca tine. Cu exceptia ca nici sotul nici plozii nu sforaie. Nici macar eu... Dar nu pot dormi neam... :( Asa ca povesteste daca dai de vreo solutie! (ca eu am incercat de toate fara nici un rezultat) Bafta!

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)