22 October 2013

O Matrioska de Fakeuri



Pe pagina de FB apucasem sa va zic doua cuvinte despre un caz, popularizat tot pe FB, acesta:

https://www.facebook.com/The.child.and.the.dogs

Informatii despre caz puteti gasi in sectiunea About a paginii. Sunt reali, i-au vizitat niste oameni si se cauta solutii practice, pe termen lung, de ajutor. Deocamdata mama are o slujba, de bine de rau.
Motivul pentru care inca n-am scris e ca nu am ajuns inca acolo sa vad cu ochii mei ce si cum. Mentiune: G., asta nu inseamna ca nu te cred, inseamna doar ca vroiam sa am ce zice din vazute, nu doar din auzite.

Eu o sa incerc sa ajung weekendul asta - nu garantez ca imi si iese. Si daca aflu concret cum putem ajuta, va zic. Concluzia temporara la care ajunseseram (eu si un tip care a fost pe la ei deja) era ca un pelerinaj de daruitori cu perne si paturi in brate ar putea atrage o atentie nedorita asupra familiei. Atat de la vecini cat si de la fostul sot, care inca-i mai bantuie uneori. In plus, paturile, dulciurile si chiar si putinii bani oferiti nu tin loc de scoala, protectie, serviciu.

In seara asta zaresc o poza pe un status. Luata de pe alt status. Si mi se pare ceva ciudat de similar. Seamana ceva cu altceva.

Cainii, mai precis.




Cainii erau aceiasi.

Un metis ciobanesc german cu ureche bleaga si masca neagra





Si un metis rasa comuna, alb + sare si piper, labe, piept albe, dunga alba pe cap, par semilung




Eu una nu mai nimeresc fotografia originala in care se vede bine si al doilea caine. Insa era asemanatoare cu respectiva poza: un copil, incovrigat, cu doi caini dormind cu / peste el. Induiosator, intr-adevar.

Doar ca intr-o varianta, pe copil il chema Radu si era baiat iar maica-sa muncea sa-i tina.
In cealalta varianta, aparent postata de pagina dedicata lui Laurentiu Regecampf, e fata si o cheama Bianca, e singura, iar maica-sa a plecat in Franta.

Excluzand posibilitatea ca acesti doi caini sa se plimbe ca buni samariteni intre diversele cazuri sociale din oras, incalzindu-i pe rand, era clar ca una din cele doua fotografii e un fake. Dar care?
Eu am decis sa merg pe mana celor care deja vazusera copiii. Deci poza astalalta era un fake.

Dar de ce?

Scurt intermezzo aici. Inainte de a continua sa ma jos de-a Hercule Poirot, un mic avertisment.
Capitalul de incredere al unui blogger se construieste teribil de greu si e incredibil de volatil.  E asa, cam intre doua luntri mereu, nici nu e delimitat clar de deontologia jurnalistica, nici nu ai exact de unde sa-l iei, ca pe o persoana publica, uneori n-ai de unde-l lua deloc, in veci. Cam greu sa ai incredere, cand vine vorba de bani, actiuni, informatii concrete sau importante.
La 40 de campanii de succes, 1 singura care sa nu mearga bine va duce in jos reputatia respectivului om. La 10 fapte bune, 1 singura barfa totusi va prinde. Bogdana Dobre e de fapt din nefericire un exemplu elocvent. A ajutat foarte multi oameni, si nu dand doar din gura steril. A sustinut campanii, a organizat evenimente. E de incredere. Personal, eu daca nu recunosteam cainii credeam imediat povestea cu Bianca si Regecampf. Pentru ca era la ea pe wall si Bogdana nu minte. Si totusi acum ceva timp, in niste vremuri triste, un om a aruncat cu noroi in destinul unui copil bolnav, care azi nu mai e printre noi, si pe care Bogdana incerca sa-l ajute. Cum Bogdana mereu a avut o reputatie impecabila, defaimatorul nu ar fi trebuit sa aiba succes, nu?
Gresit, a avut. pentru ca asta-i viata. Te indoiesti la 100 de intentii bune dar imediat crezi prima barfa. Asa se face ca in general, increderea asta vine greu si se duce repede, mai ales in universul asta de nicknames si aliasuri.
Si avem nevoie de incredere. Pentru ca cel mai minunat lucru care ti se poate intampla, in tot acest mic castel de hartie si play-pretend, e ca uneori, rareori, sa ti se dea nemeritata si binecuvantata sansa de a fi util. Si mi s-a oferit si mie sansa asta de cateva ori si sper din suflet ca n-am ruinat-o cu nepriceperea mea.


Revenind!
Ce cred eu e ca pagina aia nu e a lui Laurentiu Regecampf.
Onorat auditoriu, permiteti-mi sa imi expun argumentele:

1. Nici un om in toate mintile sale nu ar posta pe pagina sa asa ceva:

"Dacă mai cunoaşteţi copii/ bătrâni în situaţii simulare , nu ezitaţi să mă contactaţi , îi voi ajuta cu cea mai mare plăcere sau voi dona în scopul rezolvării problemelor lor.

Aşa cum am zis şi mai sus , sunt dispus să ajut , de aia vă rog să distribuiţi acest mesaj , poate prietenii voştrii cunosc situaţii similare , astfel le putem detecta şi combate."
Like, seriously. Nici Bill Gates n-are asa ceva pe pagina fundatiei. Oricati bani ai avea si oricat suflet mare, nu cred ca ai dori sa pui un mesaj care sa se traduca destul de liber in ochii unui segment deloc mic "dati navala, nehalitilor, am bani de dat". Cand vrei sa ajuti, vrei sa stii sigur ca ajuti, vrei sa investighezi, sa analizezi cazul, nu te pui cu un sac de bani pe trotuar si zbieri "care ai, ba, datorii?"


2. "Am sunat protecţia copilului , iar ei vor face demersurile necesare. Nu vă mai zic , a fost nevoie de o atenţie directorului ca ea să poate fi inclusă în sistemul unui orfelinat. Vă garantez că viaţa ei o sa se schimbe , o s-o vizitez cât de mult am eu timp si o să am grijă să nu aibă probleme financiare."
Du-te, ma. Nu vad ce personaj oficial amestecat deja in ceva scandaluri declara pe pagina ca AM DAT SPAGA BAAAAAA, DA PENTRU SCOP NOBIL, BAAAAAAA. Si asta cu va garantez ca o sa i se schimbe viata, wetefe. Pur si simplu nu reusesc sa cred ca ar fi un asa attention-whore.

3. Nevasta-sa are alt Laurentiu Regecampf la friends / married.
Asta e fan-page. Official fan-page, ok.

Cu poze cat se poate de publice, gasibile pe google.
Si suspect de activa. M-as indoi sincer ca nenea ala sta sa posteze filmulete siropoase pe FB, cu statusuri suspect de muieristice:

"Vă amintiţi acest filmuleţ?Preţuieşte-ţi părinţii , atâta timp cât îi ai astfel îţi pot garanta că o s-o faci în momentul în care aceştia nu-ţi vor mai fi alături.

Sună-i te rog acum şi mulţumeşte-le că te-au crescut şi că te iubesc şi o să te simţi mai bine. Fă asta pentru tine . Distribuie-l şi hai să facem o lume mai bună.

Forţa Steauaaaaa"
Dafuck, seriously. Adica nu ma pricep, stiu vag ce e fotbalul si cine e omul asta, dar chiar nu cred ca are timp de postat tampenii.

Cum ar fi

"Imagini uluitoare cu Gigi Becali in inchisoare! Vezi VIDEO cum ceilalti detinuti ii fac masaj patronului Stelei"
Intelegi? Nu stiu, nu zic ca o fi vreun filozof, zic doar ca e un om in toata firea de 40j de ani sau cat are, iar toate statusurile par scrise de un  (ma scuzati domnu R, daca sunteti dvs retrag ce-am zis :))) puțoi de 15 ani. Maaaare fan Regecampf, da. Probabil administreaza pagina si se alege cu un tricou cu semnatura si un loc mai bun la galerie, nu stiu. Eu pariez pe 50 de lei ca asta nu e Regecampf. Daca asteptati pana luna viitoare, pariez pe mai mult chiar.

Chiar nu cred , adica nu stiu, hai sa ne imaginam, vine doamna Ana-Maria Prodan si zice "Laurentiu, hai sa ne dam pase prin sufragerie" (sau nu stiu, ce dracu fac la ceas de seara o familie de fotbalisti) si el zice "NU, Ana-Maria, stai, am furat o poza cu un copil cu doi maidanezi si zic ca i-am ajutat eu, pasele pot astepta".


4. Si la ce i-ar folosi?

Nu e politician. Nu e cantaret. Nu e blogger. Are destul capital si de imagine si de m*ie de la fanii, respectiv adversarii sau oponentii echipei de fotbal pe care o reprezinta. Chiar nu il vad pe asta "YES! inca un like! ura, i-am luat pe aia de la Dinamo". La ce folosesc likeurile si shareurile unui coscogeamite antrenor de echipa liga 1?


In incheiere

Concluzia nu stiu care e.
Sa ne uitam mai atent si sa fim Toma necredinciosii, probabil, chiar daca asta duce la dezamagiri de moment.

Concluzia reala e ca incerc sa ma duc in weekend, aflu ce le trebuie, ma intorc si postez.

Si da, daca circula poza cu cainii si nu stiu cine, nu uitati ca EU zic mereu adevarul.
Pentru ca nu ma plateste nimeni sa va mint.


Inca.


Glumesc :) Noapte buna!




5 comments:

  1. Or fi multi caini in Bucuresti, dar parca nici chiar asa.
    variante Reghe - un screenshot de la Bogdana:
    http://1.bp.blogspot.com/-2qugi1LXk_s/UmV0anB9btI/AAAAAAAAYYo/V7xVp9GSnlo/s1600/Screen+Shot+2013-10-21+at+9.36.39+PM.png

    una din pozele postate aici https://www.facebook.com/The.child.and.the.dogs:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153266198925541&set=a.10151985274145541.885250.661030540&type=1&ref=nf

    ReplyDelete
  2. Poza de la Regecampf e facuta vara si da, e radu.
    Nu stiu cum sa zic dar ma indoiesc ca la final de octombrie ar dormi cineva cu cracii goi outdoor, cu tot cu cainii (identici!) de pe el.

    ReplyDelete
  3. Io cand te citesc ma fura stilul și nu mai sunt atenta la ce spui. Despre ce era vorba? :))

    ReplyDelete
  4. E, te fura stilul.
    Recunoaste ca te fura somnul de fapt. :)))


    ReplyDelete
  5. De la talentul meu de Orfeu modern, fireste.
    (a nu se subintelege ca te fac Cerber)

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)