01 April 2013

Muguri, seminte si secrete

Duminica a fost o zi plina.
Dimineata Alex s-a suparat de la micile chestii care fac un adult sa ofteze scurt sau sa paseasca mai apasat si un copil de doi ani sa urle pana vomita, sa pice lat jos, sa potopeasca de lacrimi parchetul pana toti din casa plutesc in barcute in jurul sau, sau sa dea din maini si din picioare pana devine un fel de motor viu al deznadejdii de a avea atatea frustrari si atat de putine mijloace de a le rezolva.
Si cum fiu-meu are doi ani, evident ca n-a ales sa ofteze sau sa calce apasat. Era sa renunt si eu, sa ma dau jos de pe piedestalul de adult condescent si calm (calm pe naiba) , am declarat "ok, nu mai mergem nicaieri" si m-am tuflit in fotoliu. Barbatu-meu a ales ca de obicei calea cea mai usoara de a solutiona momentul de criza: a iesit din el. "Ma duc sa plimb cainele!" si dus a fost, ceea ce evident a dus la concluzia lui Fatzuca ca probabil a plecat sa se bata in Irak cu mai stiu eu ce balauri si nu va mai veni niciodata acasa si ce ne facem fara el si ah si vai..
Pana la urma am mers. Asa bociti, cu ochii cam rosii iar eu rumegandu-mi diverse bombaneli. In 7 minute nici urma nu mai era de jalea de dinainte. De cate ori avem parte de un moment din asta de jale si suparare, incerc sa imi reamintesc ca va trece la fel de brusc cum l-a apucat
Si cand am ajuns la Cafe Tete a Tete in Herastrau, eram calmi si curiosi toti 3.
Acolo s-a desfasurat un eveniment organizat de Asociatia Descopera Natura, cu sprijinul Foto Union si Dacia Plant.
Hai sa explic. De fapt nu, hai sa explice Foto Union, pentru ca ei sunt mai succinti:

"În săptămîna “”Școala Altfel”, elevii din București și împrejurimi sunt invitați să ia parte la un eveniment de excepție pe care Asociația Descoperă Natura, cu sprijinul Dacia Plant și Foto Union, l-au pregătit în Parcul Herăstrău. Timp de șase zile, în intervalul orar 10.00 – 16.00, vor avea loc numeroase ateliere în care elevii vor intra în contact cu universul fascinant al lumii plantelor alături de un om de poveste: Mugur Pop, absolvent al Universității de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj, inginer horticol, ghid ecvestru şi crescător de cai.
Dacă ești părinte al unui elev sau profesor și dacă în place propunerea noastră de școală-altfel, sună la 0733.243.784 și programează-te. Noi o să fim zilnic în Herăstrău, în grădina cafenelei Tete-a-Tete (vezi harta aici) și vă așteptăm cu multe povești frumoase despre plante și natură, dar și cu aparatele foto pregătite pentru a face fotografii frumoase copiilor."


V-ati prins deja ca noi nu eram chiar in target, nu?
Asta n-o mai stiam. Am crezut altceva, dar nu-mi pare rau deloc ca am mers.
Hai sa explic ce-i cu fragmentul citat.
Saptamana "Scoala Altfel" este un program care se desfasoara intre 1 si 5 aprilie. In scoli se vor derula doar activitati cu caracter non formal.
Eu Asociatia Descopera Natura (sau Scoala lui Gerula) o stiam doar din punct de vedere al turismului ecvestru. Mai precis, fix inainte sa aflu ca-s insarcinata, cochetam cu echitatia. Intr-o completa lipsa de balans si inclinatie, dar ce-are-a face. Din prima am decis ca invartitul intr-un manej inchis nu-i de mine; performanta nu vreau, dresaj nu vreau, macar sa pot sa ma tin cat de cat pe un cal in timp ce ne plimbam molcom pe dealuri, atat imi doream, deci am optat pentru turismul ecvestru cand prindeam un ban in plus. Si Descopera Natura fix asta face, printre altele (take a look). Doar ca pana sa descopar mai des natura in postura de amazoana, am descoperit un miracol al ei, deja cu ochi si manute, si s-au dus visele mele ecvestre. Poate la anul, mai stii?

Dacia Plant fac suplimente alimentare din plante, evident. Eu auzisem de ei tot din mediul online dar nu am avut ocazia sa le testez produsele pana acum.
Foto Union este un studio de fotografie creat de Radu Badoiu si Cristian Sutu. Cred ca-i stiti daca va reamintesc de proiectele lor anuale, cum ar fi Portret de Femeie.   Le multumesc pentru fotografii; ne-au imortalizat atat cascand gura la eveniment, la propriu, cat si racnetul de fiara al lui Fatzuca  - pentru ca da, am mai avut un episod de urlat si racnit si acolo.

Copiii (mai maricei) s-au strans in jurul dl Mugur Pop. Recunosc ca primul meu gand a fost "sa-mi spui mie cutu daca omul asta reuseste sa tina 15 copii asa mici atenti la el cu doua seminte si o lupa.

...cutu.






I-a tinut.
Noi astia adulti ne-am foit, am mai tras cu urechea, am mai socializat, am mai facut cunostinta. Copiii in schimb au stat lipiti. Recunosc, iarasi, ca ma asteptam la cu totul altceva, la vreo domnisoara fortat vesela care sa racneasca "Copii, ce-avem noi aiiiici? O GHINDAAAAAA! APLAUZE PENTRU GHINDAAAAA" sau mai stiu eu ce, pentru ca na, asa ne-a obisnuit heirupismul anumitor evenimente pentru copii. N-a fost cazul.

Daca vroiai sa auzi ce se povesteste, trebuia sa fii acolo; dl Pop vorbea pe ton scazut. Si avea in jurul lui un ciucure compact de copii.



Am vazut si manute pe sus, si rasete spontane, si diverse plantute trecute din mana in mana. Din cate am spionat eu auditiv, au vorbit despre plante, scoarta, fructe, despre ceaiuri, despre botanizare, despre cum germineaza o planta. Au studiat seminte, rasaduri, au pipait texturi de scoarta si plante. Si au fost numai ochi si urechi.



Alex al meu nu prea avea ce cauta acolo' el inca descopera natura molfaind tot ce prinde. Daca pare comestibil, se inghite, daca nu, se pune in cap si se maseaza bine. Sper ca in vreo 4-5 ani evenimente de acest tip sa mai fie disponibile.

 Deci, in concluzie, daca aveti copii curiosi de varsta prescolara / scolara, (eu as zice un 5 ani plus totusi), evenimentul se desfasoara in cafeneaua Tete a Tete, zilnic, de la orele 10:00 la 16:00. Sunati pentru programare inainte totusi, la: 0733 243 784

Va urez o saptamana frumoasa. Voi reveni pe o tema conexa, sa va vorbesc despre un copac. Cat de curand, pentru ca e copac cu deadline. Ati mai auzit de asa ceva? Nu cred.


0 comentarii:

Post a Comment

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)