24 April 2013

Am testat chestii


Am fost invitata de Mamica Urbana la un eveniment. Care s-a desfasurat in incinta Orhideea Spa si a avut ca actori principali pe YouSee, reprezentat de Bogdan Neacsu, si BluParty, din partea carora ne-a vorbit Alexandra Ciobanu.

Eu sa fiu sincera am fost putin ametita de pletora de oameni si servicii care ni se prezentau concomitent si cumva suprapus. De exemplu. Noi stateam si il ascultam pe Bogdan Neacsu vorbindu-ne despre solutia sa. Deasupra erau copiii nostri, supravegheati si distrati de echipa de la BluParty. Si sub noi era spa-ul ale caror servicii urma sa le testam pe propria piele, ad litteram. In acelasi timp, pe o masa laturalnica tronau cupcakes si alte minunatii de la Prajiturel.

Cupcakes alea sunt inamicele oricarei tentative de a sta frumos si a asculta o prezentare despre orice. Numai pe alea le vedeam. La un moment dat m-am smuls sa-mi mai iau una, de fapt 4 ca au cerut si altele . Mai de rusine, mai de pofta, un pas inainte si doi inapoi, anyways ideea e ca m-am indopat si ca sunt excelente. Mai erau si alte chestii, aratau minunat dar am mai lasat si altora.



 Din cate am inteles, Prajiturel este afacerea unei foste ziariste care s-a lehametit de scris prin diverse publicatii financiare cum isi fac altii banii si s-a apucat sa si-i faca pe ai ei. Nu stiu, nu cunosc, jamais couch...mange avec, dar doamna, din scris v-ati oprit singura, din prajiturit va rog eu sa nu.  Eu una nici trageam spre cupcakes, le-am ochit doar gandindu-ma ca-s usor de mancat. Din experienta mea, cupcakes erau un soi de briose / madeleine cam seci cu un motz de crema indoielnica in varf. Niciodata nu intelesesem adoratia oamenilor pentru ele, dar ma impacam cu explicatia "americanii ar manca si carton cu bacon si zahar".
Ei bine, astea in schimb erau moi, cremoase, untoase, pufoase, habar nu am ce aveau in ele dar erau excelente. Mi-au schimbat convingerile, sa zic asa.



Asa, revenind la YouSee. Bogdan Neacsu este taticul acestui produs.



Creatorul sau reprezentantul ar fi prea sec spus. Se cunoaste de la o posta diferenta intre geambasul antrenat de sales, care rasuceste produsul expert si scurt oferindu-l la vanzare, si it-stul emotionat si fericit, care parca-si marita fata cea mica, nu vinde o solutie de monitorizare. Cum isi tinea el produsul acolo, in causul palmelor ocrotitoare, serios ca nici nu-ti venea sa dai in ei cu intrebari prea rautacioase. Eu una sustin dezvoltarea solutiilor proprii romanesti asa ca din partea mea, Bogdan Neacsu are tot sprijinul meu. Fara a afirma neaparat ca sunt cele mai bune, laud si vorbesc despre Softwin, BitDefender, Pegas, Borsec, Fares, Dacia etc. Si acum, am sa includ si YouSee.




YouSee este un produs pentru monitorizare audio-video.
Ce nu reusisem eu sa inteleg erau diferentele intre solutia dlui Neacsu si camera mea web de acasa. La o prima vedere - incetosata, recunosc, si de prezenta maleficelor cupcakes - nu pareau a fi prea multe. Am si eu acasa un webcam, are si motion detection , surveillance, filmeaza, face poze si le poti urca pe YouTube.
Pai principala diferenta calitativa, din ce am inteles eu, este ca nu iti trebuie un computer in fundul caruia sa bagi camera. Iti trebuie doar o priza. Initial, la instalare, iti trebuie intr-adevar un mod prin care sa te conectezi la internet. Computer, tableta sau smartphone. Noi trebuia sa testam initial solutia pentru mobil si tableta, insa cred ca un detasament de pisici negre i-au trecut calea in lung si in lat bietului Bogdan Neacsu in dimineata aceea. De ce? Pentru ca, pentru a functiona YouSee, are nevoie de un minim de internet trafic si de macar doua liniute de semnal la mobil, pentru instalarea initiala. N-a fost sa fie. Din motive care n-au fost elucidate pana sa plecam, Orhideea Spa ramasese si fara internet si fara semnal de mobil. Nu am inteles exact daca asa era tot timpul sau doar fix in acea zi. Am inteles ca totusi chemasera tipul de la IT sa incerce sa remedieze, deci presupun ca or fi avut vreodata internet, calculatoare si chestii din astea daca aveau un tip angajat la IT. In afara cazului in care la ei IT vine de la Intrati cu Trotineta.

Anyway, eu una n-am reusit sa downloadez neam aplicatia MyNetVue, cu ajutorul careia ruleaza sistemul de monitorizare YouSee. Cineva a reusit totusi. Pentru ca pe Orange era un pic de semnal, dar Vodafone, bezna totala. Aplicatia in sine se da jos de pe Google Play, pasii sunt simpli si putini intr-adevar.
Se conecteaza prin WiFi, poate fi pusa in orice loc al camerei. Eu una am niste intrebari / dileme dar nu le-am pus atunci pe toate, pentru ca pe de o parte ma gandeam ca deja probabil par carcotasa care mananca prajituri , pe de alta parte na, cum spuneam, una e sa zgaltai un om de sales, harsait si invatat cu rautatile, alta e sa te iei de bietul programator care si-a muncit acolo orele si noptile sa dezvolte solutia. Fix "dai in mine, dai in tine, dai in fabrici si-n uzine".






Intrebarea mea e cum este securizat live streamingul de date, ce setari si masuri de securitate are YouSee. Pentru ca na, e minunat ca se pot conecta oricate device-uri la camera si ca teoretic pe Alex il pot vedea dormind si matusi-sa din Danemarca, si unchiul din UK, si eu din bucatarie, si tac-su de la birou, si bunica din casa ei. Insa n-ar fi minunat sa mai poata si altii, in special altii de care eu n-am habar.

In rest, ce parti bune mai are:
- poate filma vreo 7 zile, day&night si poti vedea oricand ce se mai intampla pe la tine pe casa cat esti in concediu d ex. Nu trebuie sa astepti sa vii acasa, sa derulezi imagini etc.
 - la motion detector mai are o optiune, si anume cand se misca ceva sa faca o poza si sa ti-o trimita. Luand tot exemplul cu concediul, daca nu te astepti sa ti-o ia mobila la picior prin casa, poti sa dai enable la acest feature si sa vezi astfel ce sau mai bine zis cine iti misuna prin casa.
 - are si difuzor, si asa poti nu doar sa ii monitorizezi pe cei dragi ci si sa-i stresezi. Nu, serios. This should be fun. Just imagine:

"Mamaie. Mamaie. MAMAIE! Ti-ai luat pastilele? Da? Care? Ia arata-le. O, bine. Stai. Mamaie. MAMAIE! La ce te uiti? Ia da YouSeeul spre teveu un pic. Nu mai sta pe Kanal D! Pai toata ziua la porcaria aia de Suleiman! Da si tu pe Cultural! Cum nu mai e Cultural?!!"
"Bogdanel. Te-ai spalat pe dinti? Da? Arata-mi. Baga camera in gura. Vorbesc serios, da. "
"A facut bine curatenie menajera aia noua? Ce da, cum da. Asa zici tu mereu da, da, si vin acasa si gasesc mizerie. Ia sa vad. Ia YouSeeul in mana si du-te dupa dulap sa vad eu cu ochii mei. Mda. Si deasupra usii? INTINDE-TE, CE DACA NU AJUNGI, of, Doamne, mura in gura...ok. Si sub aragaz? baga domnule mana! AHA! Stiam eu!"
"Mariana! La ora asta se vine la birou? Da, sunt in concediu. Si ce daca sunt in concediu? Doar n-am murit!"

- apropos de camera in gura, radem glumim, dar are intr-adevar vederea imbunatatita pentru luminozitate slaba. Ma indoiesc ca vezi ceva in intuneric bezna. sau ma rog, vezi dar in infrarosu. Insa i-au mai pus inca niste leduri si uite asa vede mai bine pe amurg, sa zicem.

- in rest, poti sa mai urci direct pe youtube, poti sa-i bagi card de 32G, se pot conecta oricati utilizatori simultan etc. Deci daca vrei sa te joci de-a George Orwell si Big Brother cu cineva, now is the time and that is the way.

Eu una nu am la ce o folosi pentru ca nu am pe cine monitoriza. Baiatul e la cresa iar la cresa din cate stu se invoca dreptul la intimitate al personalului si al celorlalti copii. Cand nu e la cresa suntem cu totii acasa. Cand nu suntem acasa, suntem in alta parte cu totii. Cainele doar doarme cand e singur, nu roade, nu strica. Nimeni n-are ce fura din casa deci n-avem motive sa ne monitorizam nici de frica hotilor.

Insa daca as avea bona, da, eu clar as apela la asa ceva. YouSee nu se poate masca prea usor, intr-adevar, e destul de maricica,  aproape cat un telefon. Insa sincer nici nu vad de ce ai masca o camera, dimpotriva, daca tot ai banuieli, de ce ai vrea sa ti se confirme? Eu cred ca fix asta as face, as spune bonei saliu madam cutare, iata copilul, iata casa mea, iata si o camera, pe care am sa te rog sa o lasi acolo unde e si sa n-o intorci in unghi mort. Sau sa uiti vreo vaza opaca fix in fata ei. Nu ai motive sa te ofensezi, mai sunt bone, mai sunt si clienti, astea-s conditiile.



Ma rog. Am sa cer si eu la testat YouSee, chit ca nu stiu exact la ce o putem folosi. Dar am doua prietene cu bone, poate sunt interesate ele sa incerce si apoi sa-mi comunice impresiile lor. Si voi o puteti testa gratuit, prin acest formular de contact.

Pretul e destul de piparat as zice eu, vreo 800 de lei. Sa fiu sincera, sugerez posibilitatea de a achizitiona in rate, fi direct de la ei fie prin carduri de cumparaturi si alte chestii. Nu stiu daca printre cititorii mei se numara multi din cei care ar da dintr-o suflare 800 de lei pe un monitor audio video. Dar daca sunt, atunci stay tuned, pentru ca si Orhideea Spa tot pe voi va vizeaza.


E foarte mare, e foarte frumos, e foarte undercover, am trecut pe langa el de 3 ori si am repetat cu o enervare crescanda lui barbatu-meu "N-are, domle, cum sa fie aici!" , pentru ca mereu ne aducea harta Google langa o veche fabrica de paine. Ca sa vezi, acolo era. Absolut dubioasa locatia. Parca aveai instant time machine, treceai prin curtea plina de vestigii ale unui comunism abia apus, cu cladiri roase, fieratanii inutile, praf si ceva firme vechi incapatanandu-se sa reziste si la nici 5 metri aparea maretul complex nou, capitalist, pentru shiny happy wealthy people. Cu tot cu spa.


 Eu am un mare handicap cand vine vorba de centre din astea de wellness si de diverse relaxari (sub)acvatice , si anume nu stiu sa inot. Nu stiu sa inot, ma cam tem de apa, ma sperii de-a binelea de inaltimi etc. Asa ca n-am putut sa ma bucur cine stie ce de piscina lor. Care era mare, frumoasa si nu traznea a clor. Fain ca aveau si diverse chestii, casti, swimming pads, repet, nu ma pricep la piscine, nu stiu daca e normal sa aiba sa imprumute atatea chestii, dar oricum ar fi e bine ca au.




Eu inainte de piscina m-am dus la un masaj unde am intinerit vreo 5 ani, am motait si am meditat la sensul vietii, propria scolioza, oare cat o fi un abonament daca vreau doar kineto si masaj si oare or exista oameni care au rapit maseuri si maseuze si i-au inchis pe veci intr-o colivie de aur dotata cu masa de masaj si ulei. Nu de alta, dar daca au vreo organizatie as dori sa ader la ea.






Asta era un fel de sala de asteptare inainte de a intra la masaj, unde am stat la o tara de discutie cu doua Laure, si una si alta la fel de simpatice.




 Fitness si alte chestii de care nu reusesc sa ma apuc sau sa ma tin









Pana la urma mi-am gasit si eu distractia acvatica, adica jacuzzi, dupa ce m-a asigurat toata lumea ca e foarte calda apa si ca nu, nu e adanca. Asa ca am stat si am bolborosit acolo incantata, pbservand in acelasi timp cu jale diversi copii cum zburda prin apa ca niste zvarlugi. Trebuie sa invat si eu sa inot, neaparat. Azi maine se face asta micu' mare si eu stau si ma jelui pe mal.

N-am mai stat mult. Aveam imense teeri si remuscari cu gandul la ala micu', ce-o face el acolo, oare l-a pocnit careva din greseala - nu de alta, dar cu tot cu maretele solutii de monitorizare si supraveghere si umane si software, din cate am inteles tot s-a lasat cu niste pusti zgariati si niste vanatai de care nu stia nimeni care si de unde au aparut. Daca ma intrebi pe mine, eu cred ca de la piscina cu bile. Bagi niste copii, adica niste bile de energie pura, intr-o piscina plina de bile colorate, obtii suficienta energie cat sa mentii curentul pentru un concert Mano Negra.








Remuscarile s-au dovedit a fi nefondate, Alex se indragostise de un clovn din echipa celor de la BluParty si cu el a stat mai tot timpul.






Cei de la BluParty ne-au povestit ca au asigurat atmosfera de la petreceri pentru copii de botez pana la majorate. Imaginatia un pic sugubeata a unora, mai precis a mea, a sughitat putin, mai ales vazand asa clovnite frumoase




...dar hai sa nu fiu deporque, evident ca e vorba despre tematici cuminti si educative. Si probabil si alti animatori.
In rest, am ajuns intr-un final masata si imbaiata - ma rog, jacuzziata - inapoi la Alex. Era sa incerc si sauna dar m-am razgandit, nu pentru ca nu era fain, ci pentru ca am intrat si am dat peste vreo trei domni usor plinuti, usor parosi, cu lantic la gat care stateau tologiti pe un soi de paturi din piatra. Cu prosopel. Ei cu prosopel, eu cu halatel, m-am cam fastacit si am iesit la fel de repede precum am si intrat. Deci nu stiu sa va zic mare lucru de ea, ca n-am probat. Dar ma si grabeam sa ajung inapoi la Alex, credeam ca e din aia cu aburi etc samd.  Uite niste poze, dar doar cu sauna, nu si cu fauna din sauna.
parca asta era, daca nu era asta, atunci e una din zecile de sali de terapie. Ca veni vorba, am rasfoit catalogul cu terapii, impresionant de multe. Au si de cuplu. Sa-mi fie cu iertare dar eu parca nu as alege-o pe aia numita Romeo cu Julieta. Ma rog, vedeti si voi. Daca zice ceva de un pumnal si o sticluta, recomand masajul gat-umeri-spate, macar stii ca are un oaresce happy ending. Happy ending nu in sensul ala de happy ending.

Asa. Am revenit cu remuscari absolut inutile, pentru ca am gasit un Alex chior de somn dar fericit, mancat, distrat si cooperant. Ne-am carat, ni s-au inmanat doua sacose in al caror continut am zarit - ce bucurie ! - iar chestii de la Prajiturel . Cred ca indiferent de tematica evenimentului, daca aud de astia, vin si eu garantat. Poate sa fie fizica atomica, prelucrarea prin aschiere, festivalul celor mai previzibile filme, competitie de crosetat macrameuri, I don't care, daca vine Prajiturel, I'm going.

In rest, multumesc celor de la Aqua Carpatica pentru hidratare, Vavian Pharma pentru:



(oaia, vitamine si paturica, nu somnifere)
  Weleda pentru tona de mostre, ca tot imi erau pe terminate produsele lor (au o crema de cu contra eritemului fesier excelenta) , Boutique Bebe pentru un voucher pe care cred ca o sa il dau ca nu prea vad la ce imi foloseste (50 ron reducere pt comanda de minim 300, lolthanks) si last but not least, Cadouri Altfel pentru minunatul mod de a impacheta un cadou si pentru carticica postala sau ce era aia scrisa de mana si pentru , uh, aaa, continut. Adica un ceainic foarte, foarte ...interesant. Dar mie imi place, ca eu si-asa nu prea beau ceai.
Ok asta a sunat nasol. Stai sa reformulez.
Lasati, e foarte frumos, va multumesc. Am sa ma apuc de baut ceai.

Am sarit pe cineva?
Publicu, MTVul si mama n-au decat sa-si faca evenimentul lor daca vor pe lista cu multumiri.
Gata. O sa revin cand reusesc sa pun mana pe YouSee pentru testat. pana atunci, ma gandesc pe cine as putea spion supraveghea cu ea.

4 comments:

  1. Acum imi pare si mai rau ca n-am putut ajunge! Daca stiam ca era si cu prajiturele,schimbam naibii tura de la birou!

    ReplyDelete
  2. Radem, glumim, dar mamaie a suferit rau de tot ca nu se vedea Kanal D cum trebuie... a fost o drama in familie pana am venit eu, salvatoarea, si am schimbat o setare in televizor ca sa il poata vedea pe Suleiman!

    ReplyDelete
  3. :)) vezi ce bine era daca lichidam platoul? nu mai statea nimeni cu gandul la ele...
    andreiul meu a vazut poza cu briosele, a facut un scandal... ca nu e corect, ei cu fructe si noi?? data viitoare o sa verifice!!

    ReplyDelete
  4. Ce bine ca te-ai dus :) YouSee nu stiu daca vreau, dar Prajiturel, sigur :)

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)