08 February 2013

3 comments:

  1. Foarte misto ideea! Eu mereu am vazut comensalitatea ca pe un ritual de imblanzire a strainului, m-am gandit ca mancatul si bautul impreuna cu altii ne ajuta sa-i facem egali cu noi. Asa cum imi spunea un profesor, parca cu o umbra de regret in glas, a existat o vreme cand obiceiul era sa se imparta nu doar mancarea, ci si femeia... Si aici ajung la ce voiam sa zic: crescut eu in vremuri de egalitate, nu m-am gandit ca mancatul si ritualul lui poate fi diferit in functie de gen; ce-i pentru unii "ritual de egalitate" poate fi pentru celelalte "ritual de putere". Am cautat sa citesc cate ceva, ca tot eram la cafea, dar n-am gasit mare lucru - am citit o mica lucrare, nu foarte interesanta, in care doua lucruri mi-au atras atentia:
    “hunger is the ultimate symbol of powerlessness”
    "we can observe how commensality practices frequently are sustained by a gender asymmetry in terms of work and benefit; women’s work in the production and processing of food, essential for the feasting, is usually the support of a communal system in which men are the major users and beneficiaries"

    Dar ma intind prea mult la vorba, asa ca nu mai comentez si citatele. :)

    Dupa cum ziceam, lucrarea de-am citit-o nu e mare lucru, si e doar tangentiala cu ideea ta; dar, daca tot am citat-o, uite si sursa:
    http://www.academia.edu/1616037/Gender_and_age_identities_in_rituals_of_comensality._The_argaric_societies

    ReplyDelete
  2. Vezi, te rog, Facebook -> Messages -> Other.

    ReplyDelete
  3. am venit, am vazut, am citit. Multumesc!

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)