17 April 2012

Doua vrabii

Ma intersectez cand si cand cu doua tigancuse simpatice. Au vreo 13-14 ani dar precocitatea semintiei lor rodnice isi spune cuvantul. Una e zvelta, mladie, cu ochi codati si mijloc fraged. Cealalta e o idee mai trupesa, prevestind viitoare semetii de baragladina. Amandoua au parul lung pana la solduri, brun si despletit. Amandoua se imbraca mereu cam la fel, in colanti si tricouri stranse pe corp, impreunand rozuri orbitoare cu negru posomorat. Amandoua privesc fix, direct, scotocesc din mers cu privirea sau infrunta cu o agresivitate de manz bine hranit ocheadele trecatorilor.
Odata m-am intersectat cu ele cand ma intorceam de la serviciu, zgribulita si blestemandu-mi in gand ideea de a purta rochie si pantofi fix intr-o clasica zi de babe, friguroasa si capricioasa. Cea mladie m-a intrebat cu o sincera uimire, privindu-ma "Da nu ti-e frig asa?" si am raspuns "Ba da!" bufnind ntr-un ras spontan. Au ras si ele cu simpatie, dezvelindu-si dintii albi si drepti si cealalta mi-a povestit cum ziua trecuta se imbracasera la fel, subtire, si ce frig au mai tras. Apoi ne-am dus in drumul nostru, ele leganandu-se lenes, eu clantanind discret din dinti si numarand pasii pana acasa.
Azi am revazut-o pe una din ele; era in spatele meu, la casa la Mega Image. Mi-a inspectat din ochi sacosa si fiecare produs cu nedisimulata curiozitate; cartofii, untul, spanacul, iaurtul. Cred ca daca-i si explicam ce am de gand sa fac cu ele ma asculta cu o reala atentie. Am aruncat si eu un ochi, avea o sticla de suc dubios, socata de nu stiu ce, a platit 1 leu pe ea si cativa bani. M-am intrebat in gand ce suc o fi ala de un leu si cate porcarii ieftine or mai fi la vanzare apoi am ridicat tot mental din umeri, amintindu-mi de porcariile ieftine de pe vremea mea, Kukuruku ("bun si dulce, doar cu crema de cacao!"), suc Tropicana si dozatorul de inghetata cu straluciri radioactive.


Atat.

1 comment:

  1. Eu nu mai vorbesc cu vrăbii de când au vrut să-mi fure câinele. Punct. :))

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)