20 October 2010

Ploua, ploua, ploua...

Pentru liceenii care il injura pe dumnezeii lui de Bacovia cu poeziile lui cu tot, un mic sfat.
Incercati sa va puneti in pielea omului, serios.
Pe mine nu m-a deprimat ploaia niciodata. Meteosensibilitatea mea se datoreaza unor neajunsuri ale sinusurilor si  nu vreunei gingasii nemaipomenite spirituale. Prin urmare nici eu nu am avut mare afinitate reala fata de melancolicul bacauan.

Da domle, ploua, aia e, ia-ti o umbrela, stai in casa, ia o bere, fa un copil, dormi, lasa ca se usuca.

Dar hai s-o luam altfel. Imagineaza-ti ca esti un contopist singur cuc, intr-un targ nu foarte mare si nici neasemuit de pitoresc. Hai sa fim seriosi, si eu sunt jumate moldoveanca, tin cu aceasta jumatate capoasa si spurcata la gura, dar Bacaul n-a fost vreodata un punct de atractie turistica.
N-ai cine stie ce bani, n-ai cine stie ce prieteni, femeile nu prea te imbulzesc si mai si ploua. Si peste toate astea mai esti si cadorisit de natura cu o fire sensibila, depresiva, moale, vibranta dar la modul dureros, deranjant. Bunica-mea care nu se pricepe la literatura dar se pricepe la oameni ar defini tipul asta de temperament cu "totul ii pute"

Da, totul iti pute. Probabil si la propriu.
Cand esti mic, patesti diverse chestii. Datorita firii tale, te vor marca profund sau nu. De exemplu ce-ati face voi daca dobitocul de paracliser v-ar inchide din neatentie in turnul bisericii o noapte intreaga? Ghici cand, fix toamna. Fara sa ne declaram nepoti de-ai lui Nostradamus, putem presupune cu destula siguranta ca mai si ploua.
Probabil ati urla cu muci si sughituri si apoi de oboseala ati motai intr-un colt asteptand sa vina dimineata sa va descuie careva. Probabil asa a facut si Bacovia plus inca ceva; in urma noptii cu pricina a scris Amurg Violet.

Ca sa fie ghinionul complet, unde credeti ca e trimis acest copil sensibil, care canta la vioara, prmeste premii la desen si caligrafie si e atat de discret si nevazut incat il tot incuie diverse fete bisericoase prin diverse hrube?
La Scoala Militara, fireste. Noroc ca n-a absolvit-o, probabil am fi pierdut un mare poet dar am fi castigat cele mai depresive procese verbale din istorie.

Apoi viata lui Bacovia se scurge lent si moale, ca picaturile de plumb, intr-un periplu de locuri de munca anoste si datatoare de migrena si defecte de vedere. Profesor de caligrafie, functionar...iar functionar...copist...
Bani putini, ploaie multa, suficienta luciditate cat sa le observe si insuficienta visare cat sa le ignore.

Eminescu de exemplu reusea cum, necum, sa evadeze. Nici asta n-a dus-o mai bine material vorbind o buna parte a vietii insa o anumita doza de geniu spun unii, scranteala spun altii il facea sa planeze pe deasupra mizeriei nemaipomenite din locuintele in care poposea (spre ciuda unora din gazde), saracia lucie, propria imagine deloc cuceritoare, foamea si chiar si vremea mocirloasa.

Bacovia n-a avut norocul asta. N-avea unde evada. Nu putea evada in trecut ca Creanga, neavand ce mese de sarbatoare pantagruelice sa evoce sau ibovnice cu sani malaieti, nu se putea proiecta nici in viitor ca Eminescu, fugarind fecioare blonde si suspect de silfidice. Ramanea prins de propria luciditate, ca o musca intre doua coli. Cand nu poti sa-l ocolesti, prezentul devine al dracului de continuu.

De asta si accentele sunt atat de grave si culorile atat de grele. Cand esti intepenit in loc si timp detaliile se spatiaza si capata o acuratete migrenoasa.
Poate fix temperamentul  l-a inclinat catre simbolism, mai stii?
Pentru ca simbolismul e ca o femeie. Daca vrei termen de comparatie, ia realismul, ala e masculin.
Simbolismul opereaza prin sugestie si impuls, realismul isi cauta coordate, valori, teluri ascendente, precise.

Ploua afara. Nu mi-e jale, nu mi-e nici somn dar asta nu pentru ca Bacovia si-ar fi picurat plumbul in gandurile mele ci pentru ca am dormit tun ca o urmasa de-a lui Creanga mai toata ziua.
Incerc sa termin pe o nota cat de cat sobra pledoaria asta dezlanata dar nu-mi iese. Un drac mic si ranjit imi sopteste afectuos in ureche ca daca exista Facebook pe vremea bietului Bacovia sau daca avea si el o matusa Tamara nu mai aveau pe ce se tangui atatea generatii de melancolici.

2 comments:

  1. Fain, fain, ca de obicei. "Dobitocul de paracliser" :)

    ReplyDelete
  2. Niciodată nu cred în vrăji până când am întâlnit un prieten de-al meu care mi-a spus totul despre DR.otutu care l-a adus pe fostul iubit, chiar și atunci când mi-a spus că nu am crezut pentru că eram Ea credea că dorește aceleași Vrăjitoare răi Adu-mi banii. Deși i-am dat șansa să-mi explic tot ce mi-a spus despre DR.otutu, i-am spus că sunt mulți escroci care vor să ne ia banii și nu voi fi niciodată o victimă chiar dacă logodnicul meu se presupune că se va căsători cu Ma în câteva luni Acum lasă-mă să aștept cu răbdare un alt tip, deși l-am iubit atât de mult. Mi-a spus că DR nu este o falsă care este reală și că a ajutat mulți oameni să-i ia pe cei dragi înapoi, atunci mă întreb cum funcționează această vrajă și care sunt cerințele pe care trebuie să le fac înainte de a putea să-mi arunc vrăjile dragostei ? Mi-a spus că ar trebui să o fac pe e-mail drotutuhealinghomehotmail.com și ar trebui să-i spun ce vreau. I-am trimis un e-mail și i-am spus că am nevoie de fostul meu tip înapoi, i-am spus că el a fost prietenul meu care ma condus la el, de ce mă îndoiesc de munca lui? El a spus că lucrarea lui este 100 sigură și garantează că nimeni nu a venit vreodată la templul său și rămâne același. M-am supărat la cuvintele pe care mi le-a spus și m-am gândit în mintea mea, deoarece dr. Arată toate lucrurile pe care le-am discutat mai devreme. El a spus înainte să pot începe în situația mea că trebuie să am încredere în el și să las alte vrăjitoare și să aștept cu răbdare pentru propria mea că dacă pot să spun că fac tot ce-mi voi lua înapoi în 72 de ore. Am spus bine și promit să lucrez cu tine singur, apoi mi-a dat un formular pentru a umple ceea ce am făcut și pentru a-l trimite cu pozele mele, precum și poze cu fostul meu iubit. Mi-a răspuns 30 de minute mai târziu și mi-a spus că zeii lui au nevoie de ceva pentru a-mi arunca vrăjitoria, iar problema mea este foarte ușoară dacă pot oferi aceste lucruri. Când îl întreb, cum pot să primesc aceste articole și cum pot să le trimit la el pentru casting vrăjitoria, mi-a spus că nu ar trebui să mă tem de asta, că există un vânzător de articole aici în propria sa țară Îngrijire pe care o pot obține Articolele pentru mine. Apoi îl întreb că va costa să cumpăr toate aceste articole? Mi-a spus ceea ce i-am trimis cu toată încrederea, o oră mai târziu mi-a sunat și mi-a spus că problema mea a fost rezolvată, așa că aș aștepta 72 de ore ca dragostea mea să mă întrebe după ce am făcut după cuvintele lui A fost cam 1800 în următoarea Trei zile, fostul meu a sunat la mine dacă sunt acasă, că vrea să mă vadă urgent. I-am spus să spună că totul era bine că a spus da, atunci i-am spus că poate veni, că bătrânul meu sa întors spre mine și a cerut iertare că știa ce-a venit peste el. Acum sunt atât de fericită pentru că mi-am recăpătat prietena înapoi și am planificat nunta noastră în curând, am sunat la dr și mi-a mulțumit foarte mult și l-am întrebat ce să facă pentru el ca apreciere, mi-a spus că ar trebui să uiți și să-mi ții banii Că nu pentru bani, ci pentru a ajuta oamenii care au nevoie de ajutor acolo, tot ce trebuie să fac este să dau mai multe mărturii despre asta, astfel încât oamenii care au nevoie de ea să mă ajute - de ce sunt aici astăzi pentru a da mărturia mea. Poate binele tău bun continuă să-l binecuvânteze și să-i dea mai multă prosperitate și înțelepciune vieții. Aceasta este adresa de e-mail DR drotutuhealinghomehotmail.com. De asemenea, îl puteți contacta prin numărul său de telefon 2349051417394

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)