12 March 2010

In plata Domnului

Avem 31.596 biserici in Romania - incluzand 280 in constructie.
Avem vreo 8 mii de scoli.

As fi preferat invers.

Romania libera informeaza ca in fiecare an desfiintam in medie 1000 de scoli si construim 200 de biserici noi.

Sunt inca sate in care copiii devin navetisti de la 7 ani, parcurgand kilometri intregi pana la cea mai apropiata institutie de invatamant.
Aceleasi sate au minimum o biserica.

As vrea sa vorbesc frumos, tendentios si diplomat, dar mi s-a acrit sa imi tot caut cuvintele si sa fac floricele din hartie pentru a nu rani cugetele (mugetele) preacuviosilor imbecili.

O adunatura de bigoti analfabeti, pupatori de moaste si de cururi.
31 de MII de biserici care genereaza peste 3 miliarde de euro. Din buzunarele noastre, evident. Acesti 3 miliarde de euro acopera, conform BOR, doar 40% din necesitatile preanespalatilor. Da cat pizda mamii voastre va mai trebuie?
Si pentru ce? Pentru inca 200 de biserici pe an? In care sa faceti ce?

Am incercat sa gasesc un raport cu contributia financiara a BOR catre societate.
N-am gasit. Am gasit doar unul al baptistilor, cu donatii si proiecte. BOR are in schimb mii de pagini in care ne invita tot pe noi sa donam.

Pe langa donatii si taxe oficiale, mai apar si cele neoficiale. Daca nu le dai pe alea, reactia e univoca: Preaporcenia sa isi pune palma in cur si pleaca, lasandu-te cu mireasa / mortul / copilul in brate

Pt nunta: intre 3 si 10 milioane
Pt botez: intre 2 si 7 milioane
Pt inmormantare: 2 si 8 milioane (neoficial, daca vrei si 3 tarcovnici si altele)

Felul nostru de a aborda religia e feudal, batut in cap si precrestin.
Ne doare fix in cur de invatamintele in sine, cat ne pasa de ritualuri. Habar n-avem ce dracu a facut Sfantul Preafutenie de a ajuns in calendar, stim doar ca astazi nu se spala.
Aproape nici o baba nu stie ce-i cu sfantul asta Ilie si de ce e sfant; in schimb stiu ca zboara pe sus cand ploua si te trazneste daca indraznesti sa scoti apa sau sa-ti speli chilotii de ziua lui.

Credinciosii isi scriu numele unul altuia pe toaca, isi fac particele, ingroapa papusi pentru a li se ierta avorturile, isi dau in carti si platesc tiganci sa le ghiceasca in cafea.

Si lingem. La noi credinta e direct proportionala cu saliva. Mult. Lingem maini, cruci, troite, mozolim icoane, balim fragmente de cadavre, umplem de scuipat un altar de la un cap la altul, facem posta lingurita de impartasanie, pupam mortul, pupam mireasa, pupam poala popii care nu pupa poala noastra, tzocaim tot ce prindem in materie de cult.

Si nu ne rugam la Dumnezeu; ne milogim de el. Nu stiu cum ma-sa apare dumnezeu asta in scena fix in momente in care nu meriti nimic.
Esti muci la examen? "Doamne-ajuta"
Esti total paralel cu jobul la care te duci? "Doamne-ajuta"
Esti impiedicat si mototol si iar pierzi trenul sau avionul? "Doamne-ajuta"

Da de ce sa te ajute, ba milogule? Ce parastasul si canepa ma-tii ai facut sa meriti?

De Pasti ne dam foc cu lumanari. De Craciun ne scoatem ochii cu pocnitori. De ambele sarbatori ajungem la spital cu matele pocnite de atata crapat in noi.

In schimb, conform unui raport al Comisiei de la Bruxelles, peste 50% din adolescentii romani de 15 ani nu reusesc sa citeasca si sa inteleaga un text.
Fenomen care se numeste analfabetism functional.

Duceti-va la biserica, ma boilor. Daramati in continuare 1000 de scoli pe an si faceti-va cate o biserica in fiecare camera si o troita pe fiecare palier. In cel mai rau caz, va popiti cu totii si va luati taxe intre voi.

86 comments:

  1. ai un foarte original si plin de umor mod de a scrie. sincere felicitari!

    ReplyDelete
  2. :)) ce-mi place blogul tau...spui ce simte o tara intreaga:P

    ReplyDelete
  3. Da mai Iasmina, dar daca o tara intreaga simte atunci cine ma-sa ne darama scolile si face biserici ca pe popcorn? Elvetienii?

    ReplyDelete
  4. foarte tare blog, scrii ceea ce simt (si mai scriu) si eu, dar in alt stil. Tine-o tot asa. Apropo, cu bisericile, nu as putea fi mai de-acord cu tine, in loc de biserici, faceti naiba orfelinate, scoli, azile de batrani,etc. Cel mai tare caz e la mult iubitul Cluj, unde era o biserica ortodoxa in centru, a fost retrocedata catolicilor, si atunci BOR a facut prioritate sa cumpere doua case vechi, sa construiasca o biserica noua (urata ca naiba, de altfel, lovi-i-ar fulgeru pe cei ce au aprobat proiectul) ca sa aiba biserica acolo unde au avut, sa nu-i lase pe greco-catolici singuri pe strada. Si care-i partea cea mai amuzanta: Catedrala Ortodoxa e la 500 de metri dupa colt!!!!

    Ajutati oamenii sa creasca, sa devina mai buni, nu sa sufere impacati cu Dumnezeu...

    ReplyDelete
  5. Excelent textul! O sa fac un link si pe Facebook cu el.

    ReplyDelete
  6. Imi place articolul; acid sarcastic si ironic. Eu as fi renuntat la expresiile vulgare nu din motive desuete, ci pentru ca ai redat mai bine furia si dezgustul prin sarcasm. Numai bine!

    ReplyDelete
  7. In biserica de care vb Andi care e urata ca foamea atarna de candelabru o placuta aurita cu firmna care a fabricat kitch -urile din pleasca aia. Ultima gaselnita in marketing: reclama in biserica. Fain nu? :D

    ReplyDelete
  8. dar de fosilele alea ce stau in primarii si o belesc langa cafea zi de zi, aprox. la fiecare 4-5 sate exista o primarie unde se aduna ca mustele la rahat

    ReplyDelete
  9. Vai de pula mea, imi vine sa plang :(((

    Ai niste concluzii de maxim bun simt, care cred ca intrunesc panseurile oricarei persoane cu un IQ peste mediu.

    Nu stiam de chestiile din RL, trist, trist rau.

    ReplyDelete
  10. Nu'ti poti zice nimic mai mult decat asta:

    JOS PALARIA!!!!

    Suntem o tara de oameni care prefera sa plece capul in fata celorlalti, sa faca aceleasi lucruri si sa mentina aceleasi rituri de o idiocratie crasa... Si aici nu se ridica problema traditiilor! E vorba de atitudinea tuturor fata de BOR!! A trecut ceva timp, si banuiesc ca va mai trece mult mai mult pana sa asist la vreo "sedinta" de duminica dimineata. Si totusi, pot avea tupeul sa zic ca sunt mai credincios decat mai bine de 3 sferturi din cei ce merg in aceasta institutie (folosesc termenul institutie deoarece si aici se percep taxe, si aici exista birocratie, si aici exista hotie). Respect pentru cine?? pentru preotii din ziua de azi??

    Cat despre scoli... durere mare. Sistem educational ingropat, de stil rusesc, neschimbat in bine de veacuri. Suntem praf, si o sa fie si mai grav. Ce se aplica acuma dar ce o sa fie pe viitor zicala asta imn national: "Singura scapare, Sfanta emigrare!".


    Felicitari inca odata pentru blog.

    ReplyDelete
  11. Bine ma Cretzule, si emigrezi tu, emigrez eu, ne punem toti palma in cur si plecam....
    Asta era marea revolta?
    :/ eu stiu?...
    Nu ca nu m-as cara si eu curand, dar macar nu flutur drapele si palarii iesind pe usa, stii :) Nu-i nimic de bravada in a capitula.

    ReplyDelete
  12. Bineinteles, capitulam. Uite caz concret. Dupa o facultate de automatica, in Romania te angajezi ca electrician. Bun deci te angajezi. Deja ai un avantaj grandios in fata altora. Dar te angajezi pe un salariu - si scuza'mi urmatoarea descriere - infect, de nimic, de cacat, inutil, care doar te amageste ca iei si tu bani la sfarsit de luna. Banii nu ajung, te imprumuti. O duci un an, 2, 3, asa... si mai departe ce faci? Cand incep sa bata rudele/bancile/camatarii la usa ta? Iti pui streangu in gat? Fugi de'abia atunci?

    In afara pe postul de automatist se lucreaza de la 2000-2500 euro in sus. Compara te rog.

    Iar daca nu emigram, macar hai sa facem o treaba in tara. Pentru ca in modul in care decurg treburile, nu e nimic spre bine. Hai sa ne urcam in capul lor, sa ii calcam in picioare, caci daca nu, ei vor da legi si vor aplica taxe prin care ne vor calca ei in picioare, se vor usura pe nevoile noastre, vor rade cu gura pana la urechi de reusitele lor in timp ce celelalte 18-19 milioane de romani(ca mai sunt si cu bani) mor de foame, sau isi duc traiul infect de zi cu zi.


    Da'mi tu solutie. Daca nu emigram, stam sa ne batem joc de noi? sau de familia noastra? Caci ei oricum isi bat joc de toti.

    ReplyDelete
  13. Bigot Pupator de Moaste si PraudApril 6, 2010 at 1:30 AM

    Felicitari! Reusesti sa coagulezi mintile luminate ale tarii, de genul Leului devalorizat care spune: "Vai de pula mea, imi vine sa plang :((( Ai niste concluzii de maxim bun simt, care cred ca intrunesc panseurile oricarei persoane cu un IQ peste mediu." Cu asa aplaudaci care te apreciaza si pe care-i reprezinti cu sarg, prevad ca vei ajunge lider de opinie, cu mare impact asupra maselor. Ai toate sansele, tinand cont ca aceasta tara minunata e populata numai de mase. Esti un mare ganditor, iar comentariile debusolatilor care s-au udat la citirea eructatiilor tale "docte" spun totul despre ceea ce insemni!Bucura-te (sau cufura-te) ca existi!

    ReplyDelete
  14. "Comentariul dvs. a fost salvat şi va fi vizibil după ce va fi aprobat de către proprietarul blogului." Aaa... acum vad! Lasa, nu te obosi sa-l postezi1 Important e ca ti-a parvenit si ca TU il citesti! Apropo, felicitarile erau ironice, daca nu te-ai prins! ;)

    ReplyDelete
  15. @Bigot Ba m-am prins mai, stai calm. Uite-ti mandretea de comment aici
    @Cretzu: nu zic ca n-ai dreptate.

    ReplyDelete
  16. si cateva idei despre paste:
    http://kariokaspot.blogspot.com/2010/03/in-plata-domnului.html

    ReplyDelete
  17. Si tot la subiect cateva ganduri despre paste:
    http://f-81-kma.blogspot.com/2010/04/pastele-sarbatoarea-crestinatatii-vs.html

    ReplyDelete
  18. asa tata boraste pe ei ca merita dai in batiscafu si crucea masii de porci homosexuali

    ReplyDelete
  19. Foarte corect ce ai spus, dar ce sa faci? Daca vrei sa faci nunta si nimeni nu vrea sa ti-o faca, ce faci? Ramai neinsurat? Eu unul m-am lovit de problema asta si acum sunt neinsurat, la biserica vorbind...

    ReplyDelete
  20. hai ca am "suris" si azi.

    foarte marfa scris.

    ReplyDelete
  21. Ai draci? ti ai dat seama ca traiesti in tara lu "n-ai cu cine"?..da' un 'sarci' pe google, sa vezi cate biblioteci avem in tara si apoi apuca te si scrie un post nou.

    ReplyDelete
  22. Bisericile isi au rolul lor in societate. Nu trebuie uitat ca marile imperii, inclusiv cel roman, au luat-o pe o panta descendenta o data cu degradarea morala. Este trist si revoltator, ca in loc de moralitate s-a trecut la ritual dar nu cred ca trebuie trecut in extrema in care "Biserica" nu este buna de nimic si nu cred ca toate bisericile trebuie puse in aceeasi oala. Iti dau un exemplu: la baptisti "popa" nu i-a bani pt botezuri, inmormantari, nunti etc. Acolo nu sunt icoane, nu se saruta moaste. Si mai important (pt ca am vazut ca acest lucru te deranjeaza), biserica baptista se autointretine. Ea nu tine de stat. Salariile sunt platite de catre enoriasi (cei care vor, nimeni nu e obligat sa participe).

    ReplyDelete
  23. @anonim: Esti popa? Unii spun ca declinul imperiul roman a inceput odata cu adoptarea crestinismului.

    ReplyDelete
  24. Sa-mi bag pula, ca bine zici! Amin!

    ReplyDelete
  25. foarte tare!...am sa iti las si un link sa vizionezi daca ai timp si rabdare..merita!

    http://www.trilulilu.ro/00070707000/f64d1e903be22c


    asta ii doar prima parte.celelalte doua tot acolo le gasesti.


    numa bine
    farasens

    ReplyDelete
  26. Bine spus, sincer si corect scris. Vorba ta multi ar spune-o dar le vine greu s-o si gandeasca...
    Felicitari, suferi de sindromul "verde-n fata"!

    ReplyDelete
  27. Daca citesti raportul pe 2009 o sa afli ca BOR impreuna cu Fundatia FILANTROPIA (nume predestinat) a cheltuit 45 milioane RON pe activitati sociale. Nicaieri in raport nu se povesteste de sumele incasate de la buget sau de donatii..se spune ca au avut un venit de 56 milioane din nu se stie ce. Cam asta a facut biserica pentru binele enoriasilor.

    http://www.basilica.ro/ro/documente/iactivitati_multiple_cu_bani_putinii_sinteza_activitatilor_bisericii_ortodoxe_romane_in_anul_2009.html

    ReplyDelete
  28. Mare dreptate ai. Credinta trebuie sa existe in fiecare, nu sa devenim penibili...

    ReplyDelete
  29. @anonymous: Zici tu ca se intretin singuri ai? ca nu e nevoie sa cotizezi la pocaiti nu? Mafia pocaitilor e mai mare decat si-ar putea imagina multi. Detin monopol pe hainele de la second, fac afaceri numai intre ei si sunt foarte bine subventionati de dincolo. Oricum sunteti toti niste fanatici care asteapta sa fie inaltati la ceruri odata cu apocalipsa. Si ca sa citez pe un prieten de-al meu: "Science flyes you to the moon, relligion flyes you into buildings"

    ReplyDelete
  30. @Anonymous
    ... nu cred ca toate bisericile trebuie puse in aceeasi oala. Iti dau un exemplu: la baptisti "popa" nu i-a bani pt botezuri, inmormantari, nunti etc. Acolo nu sunt icoane, nu se saruta moaste.
    Tu inzinuezi ceva..!? sau mi se pare ..? Mai lasa propaganda de prost gust..probaptista si ia "I-a " pune tu mana pe carte si ia vezi ce-am vrut eu sa spun..

    Cu privire la subiectul articolului.. de mare adevar in majoritatea aspectelor..dar eu cred ca n-ar trebui sa generalizam sau si mai grav..sa aruncam cu noroi in ideea in sine de a merge la biserica..Spun asta gandindu-ma acum, ca noi ca si neam am rezistat de-a lungul vremurilor in istorie, si datorita crestinizarii noastre...deci, pana la urma, de ce ne e frica de aia nu scapam.. la biserica, la necaz sau bucurie, ma gandesc ca vom ajunge oricum cu totii..va ajunge si ultimul bolnav in cautarea unei ultime sperante, si ultimul nespalat uitat de lume, dar si cei mai mari invatati, minti luminate, in cautarea unui oarecare adevar..
    Ce mai vreau a spune e ca intr-adevar s-au ajuns vremuri in care se loveste puternic in sistemul de valori al romanului de rand..prin saracire, manipulare, dezinformare etc.. fenomene ce explica multe din ceea ce s-a postat aici...Toate cele bune ..

    ReplyDelete
  31. 1. nu-ti baga nimeni in buzunar mana; sunt _donatii_
    2. ai incerca sa spui ca n-ai bani la botez/casatorie/etc, sa vezi ce se intampla?
    3. ce legatura au scolile cu bisericile (care in general nu se construiesc din banii statului)? nu pot exista in paralel?
    4. nu te obliga nimeni sa te duci la biserica, sau sa dai bani la biserica sau sa te rogi la dumnezeu sau orice altceva. D-aia more romanul, de grija altuia ;) Sau pe limba ta, "te fute pe tine grija de altu"
    5. treaba cu ingropatul papusilor ,etc,etc,etc, sunt ritualuri pagane care _nu_ tin de biserica si pe care biserica nu le accepta (informeaza-te)
    Intr-adevar nu esti analfabet, stii sa citesti/scrii, felicitari! insa ce folos ca nu citesti. Insa mai intai informeaza-te, apoi scrie; orice poate vorbi din auzite. Iar tu scrii din auzite.
    Cat despre rostul bisericii in sine, e departe de intelegerea ta.

    Succesuri ;) !

    ReplyDelete
  32. A, si sa nu confundam sectele cu religia ortodoxa. Sectele sunt cu totul altceva si acolo pot fi de acord cu tine pe alocuri.

    ReplyDelete
  33. Nunta nu mai costa 300 lei de vreo 4 ani :) ( cel mai ieftin este 500 - de preot!!! 3 preoti = 1500 lei...ca NA! e criza )
    Botez: ei bine ... asta toamna era 400
    Inmormantare: la Sf Dumitru de la Obor, preotul a refuzat sa vina la mort acasa pentru 700 lei ( ori 1200 lei ori nu vine! )
    Personal, recunosc: fac NIMIC.... asa ca in afara de faptul ca sunt indignata si nu platesc taxele nu stiu ce altceva as putea face.
    Poate: refuzam sa platim... DAR cu babele ce ne facem?

    ReplyDelete
  34. Când eram mic, ai mei aveau ceva magazine ABC deschise.

    De atunci și până acum, nu am putut să văd biserica altfel decât precum un mare sereleu.

    A picat la fix pentru cafeaua de dimineață articolul ăsta. Mulțumesc.

    ReplyDelete
  35. Care e sursa pentru numarul 31.596? Din ce am citit in articolul din RL, numarul de biserici ar fi cam la jumatate.

    ReplyDelete
  36. Trist, daca as putea sa-mi redirectionez banii din taxele luate de stat, biserica n-ar vedea nici un sfant.

    ReplyDelete
  37. Sunt curios cum ai aflat numarul de scoli si biserici... sincer nu cred ca sunt corecte.

    ReplyDelete
  38. "desfiintam in medie 1000 de scoli "
    ceva imi zice ca numarul asta e exagerat

    normal ca in sate exista biserica dar nu scoala.
    in sate ai 5 copchiii si 2-300 de oameni.


    despre popi numa de bine. futui

    ReplyDelete
  39. Felicitari pentru acest post. Chiar aseara discutam cu prietenii mei problema bisericii. Ar fi fost frumos sa fi scris cateva cuvinte si despre conducatorii auto sau taximetristii care au masina pline de cruci si icoane. Mi se pare o MARE prostie.

    ReplyDelete
  40. JOS PALARIA!!! pacat ca e publicat doar pe un blog! la stirile de la ora 5 ar trebui difuzat ca sa vada toti fraierii care e realitatea!Sistemul sanitar e la pamant, spitalele se darama, dispensarele din sate arata ca in perioada postbelica,dar nici taranu nu ar dona pentru sanatate si educatie ci pentru beserica! Asa e ! bolnav, prost, ce conteaza? Doamne ajuta ! c-a fi bine!
    Felicitari inca o data!

    ReplyDelete
  41. Ah ai zis ce ne sta pe limba multora dintre noi, extrem de plastic si de concis! Love it!

    ReplyDelete
  42. Felicitari. Foarte bine scris si foarte adevarat.

    ReplyDelete
  43. Transmiti un mesaj, pacat de vulgaritatile folosite in text...pana la urma si ele sugereaza un anumit nivel de cultura a romanului...
    Dar oamenii de aici sunt obisnuiti sa pupe...mai ales in cur!
    Poate si tu ai facut asta,involuntar si daca nu ai facut sigur dintre cei ce au scris commenturi au facut asta!
    Sunt curioasa cati din cei care au lasat commenturi sunt ortodocsi, cati pupa icoane si au zis: Doamne ajuta...la disperare?
    Scolile se darama si pentru ca nu mai are cine sa mearga acolo...
    Ar fi multe de discutat pe asa subiect!!!
    Spor la scris!

    ReplyDelete
  44. Despre "biserica" se poate discuta la mai multe nivele, dar adevarul e BISERICA cere bani si ca ea sa transformat in BANCA, iar preotii sunt niste recuperatori sau "camatari" in zilele noastre.

    ReplyDelete
  45. Foarte corect ce spui, sunt in totalitate deacord cu tine. Insa nu poti schimba mentalitatea prostimii. Si e mai bine sa te folosesti de religie in avantajul tau. Gandeste-te ca religia e o foarte buna unealta de manipulare. Felicitari pt. blog.

    ReplyDelete
  46. @Anubiss

    Si cum sa-i manipulez? Popa nu ma pot face.
    Sa ies cu o pancarta "Am moaste, cumpar terenuri"?

    ReplyDelete
  47. am pus postarea si la mine pe blog cu trimitere catre autor...sper ca nu este nici o problema...sunt complet de acord, doar ca nu le pot scrie asa de bine ;)

    ReplyDelete
  48. Ba... nu va faceti probleme ca in 10-15 ani o sa fim mai multi musulmani s-o sa facem moschee in loc de biserici

    ReplyDelete
  49. pai daca tie ti-e frica sa te trasneasca Cel de sus de ce au bisericile paratrasnet tot de frica ?
    tu ti ai da foc la casa? de ce sa si dea foc dumnezeu casei lui pamantesti?
    intrebarea ramane : de ce au bisericile paratrasnet? (exceptie raspunsuti fizice gen crucea e de fe si cea mai inalta casa din sat)

    ReplyDelete
  50. A vâzut cineva biserică neoprotestantă poleită cu aur? Sau baptişti care cerşesc în Gara de Nord pentru donaţii? Sau care să confunde Paştele şi Crăciunul? Ia la întâmplare un copil baptist de la Şcoala de Duminică. Faţă de 99 la sută dintre preoţii ortodocşi e Doctor în Biblie.
    QED

    ReplyDelete
  51. Cineva zicea odata ca religia (indiferent care) e doar un mijloc de manipulare a oamenilor....chiar cred ca asa este.
    Trist, dar adevarat. Si mai trist e ca promovam in Romananica "moda" asta de a fi credincios si a merge la biserica ca eu nu pot sa ii zic altfel.
    Bunica, daca m-ar auzi saraca nu stiu ce ar crede despre mine :)

    ReplyDelete
  52. asta am primit pe blog ca raspuns ca am postat trimitere catre acest articol:

    Cat de urat din partea ta. Ar fi dragut sa ramai la handmade daca la asta te pricepi si acolo unde nu-i de nasul tau nu te baga. Suntem un popor de oameni crestini, indiferent cine este la conducere. Nu conteaza cine conduce biserica ci conteaza faptul ca, prin acesti oameni, Dumnezeu isi face lucrarea. Fa bine si sterge acest post inainte sa-l vada cineva care te poate amenda serios pentru astfel de cuvinte. Incepand cu garda financiara. Nu doar televiziunile sunt amendate pentru blasfemie, ci si persoanele fizice. Daca in 2 zile acet post nu dispare, eu insami iti fac reclamatie si sa te pregatesti pentru o amenda de zeci de mii de lei din partea financiarului dar si a BOR.

    Ce sa-i faci, atata pot unii. As vrea sa vad si eu cum ma amendeaza BOR.

    ReplyDelete
  53. Garda financiara te mananca.
    Redirectioneaza-l incoace, the more the merrier.

    ReplyDelete
  54. Garda ca garda, ca de, e bau-bau si trebuie sa tremure nadragii pe mine cand aud cuvantul asta :)
    Dar eu vreau amenda de la BOR...cred ca o s-o rog ca in spiritul crestin care o defineste sa ma reclame si sa insiste sa fiu amendata de BOR :))

    ReplyDelete
  55. uite motiv:
    http://www.antena1.ro/news/social/preotul-si-a-luat-maseratti-103637.html

    ReplyDelete
  56. Adevarul este ca scolile se darama si din cauza scaderii natalitatii. Insa noi si noi legi in invatamant sunt facute pentru a comasa un numar cat mai mare de elevi intr-o scoala cu cat mai putini profesori, indiferent de consecinte.

    Pe de alta parte, niciun politician nu se risca sa candideze la vre-un post de ales fara sustinerea bisericii si fara sa ii dea cu gizasu la discursuri.

    Avem ce votam, avem ce meritam. Tu cu cine ai votat ultima oara?

    Pana la urma aceste defulari nu sunt decat atat: defulari. Practic tu ce faci ca lucrurile sa fie mai bune?

    Cati din cateii care latra pe aici au directionat 2% din impozit anul asta asociatiilor care militeaza pentru secularizarea statului? Cati au directionat 2% anul asta pentru orice ONG?

    Cuvinte? Mersi. Am si eu.

    ReplyDelete
  57. Realitatea religiilor din ziua de azi e la fel de cruda ca si cea de acum 1000 de ani.Problema reala sta in conceptii si ritualuri, dupa cum spuneai si tu, iar "efectele" pe care le mentionezi sunt create, din pacate, de masele de oameni. Daca nu ar exista "tzatza Veta" care sa dea limbi icoanelor si sa se bata pe locul din biserica, daca nu ar exista "credinciosul" care crede ca daca se "cruceste" de fiecare data cand trece pe langa o biserica sau troita castiga la lotto, si multi altii care confunda credinta cu religia poate ar mai disparea din obiceiurile si ritualurile acestea care ne ingretoseaza daca avem mai mult de un neuron in cap. Iar problema se aplica tuturor religiilor, indiferent de Zeul lor. Inca mai sunt destui in ziua de azi care cred "literalmente" in "scrierile Bibliei", inca mai cred ca Adam si Eva au fost singurii oameni pe pamant (cum draq s-or fi inmultit copii lor nu pricep, ca incestul era pedepsit cica cu moartea), ca Noe chiar a facut o Arca (o fi luat si virusii pe perechi in ea?), ca Legile au fost dictate de un tufis in flacari (cred ca Moise de fapt era HY), samd. Iar tu vrei schimbari pentru cine? Pentru astia? Noi restul, "d-zeu cu mila".
    Uite aici ceva despre traditiile de Paste, cred ca o sa iti sune foarte cunoscut:
    http://marianbadut.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. > "In schimb, conform unui raport al Comisiei de la Bruxelles, peste 50% din adolescentii romani de 15 ani nu reusesc sa citeasca si sa inteleaga un text."

    Probabil au fumat "droguri usoare" dar Legale. ;)

    ReplyDelete
  59. Cine nu se duce la scoala sau se duce degeaba nu se duce nici la biserica. Nu avem analfabeti pentru ca avem prea multe biserici si prea putine scoli. Poporul asta al nostru a nascut oameni de geniu scoliti in scoli prapadite de tara la lumina lumanarii. Eu as merge mai mult ca explicatii pentru nivelul de pregatire de doi lei al tinerilor romani (cel din statisticile de care zici) pe dezinteresul din ce in ce mai mare al familiilor pentru educarea copiilor. Ii fac la intamplare si apoi ii lasa ... in plata Domnului. Vai de cei 7 ani de-acasa ai lor si de cei de dupa!

    Stau intr-o tara unde scolile sunt de neimaginat ca dotare pentru orice scoala romaneasca, chiar din cele mai puternice financiar. Clasele au aparatura audio-video pe care o schimba la 2, 3 ani cel tarziu, au baze sportive proprii cu cateva sali de sport multifunctionale, piscina la standarde olimpice, zeci de terenuri de sport exterioare pentru diferite sporturi, sali de teatru si de spectacole cu instalatii pentru orice fel de show profesionist, etc. Crezi ca vin prea multi procentual la scoala sa se rupa invatand? Nu. Trebuie sa le faci circ in clasa sa ii intereseze ceva, ca altfel e "boring" si iti adorm la ora iar povestirile profesorilor despre cum ii trezesc sunt deja folclor. Ghici cu cine se cearta parintii cand vad notele mici ale copiilor?

    Cea mai importanta parte a educatiei se intampla acasa si pana nu o sa incepem sa (re)intelegem asta (si, de ce nu, sa facem doar copiii pentru care avem timp si pe care ni-i dorim - sau, daca tot ii facem, sa ne facem timp pentru ei) lucrurile vor merge din ce in ce mai rau. Cu sau fara zeci de mii de biserici (cel mai probabil mai rau fara).

    ReplyDelete
  60. =)))) atat...zile pe fatza futa-i mnezo in cap de trazniti si avortati ;))

    ReplyDelete
  61. Pentru cei care nu stiu si care nu isi pun problema: RELIGIA NU ARE NIMIC DE A FACE CU MORALITATEA!!!

    Nu poate nimeni sa ma convinga cu privire la faptul ca daca nu ar exista a x-shpea porunca care spune "sa nu ucizi" am incepe sa ne omoram intre noi... De ce? Pentru ca membrii nici unei specii din natura nu se ucid intre ei doar pentru ca nu le este interzis.

    Oamenii, la fel ca multe animale din natura, supravietuiesc si datorita reflexului social.

    Mai mult decat atat, daca Biblia reprezinta ADEVARUL ABSOLUT si este asa de plina de pilde si invataminte, de ce nu este luata ca atare in intregime si sa credem in continuare cu tarie ca planeta are maxim 6,000 de ani, oamenii au fost creati din pamant, infanticidul si fratricidul in numele divinitatii este ok iar dumnezeu este o fiinta atotputernica si omniprezenta care ne poate urmari si judeca pe fiecare in parte si daca nu e in toane bune poate sterge de pe fata pamantului intreaga populatie pe care a creat-o personal si, culmea, o face din si cu dragoste.

    Religia = BULLSHIT!!!
    Religia in scoli = Mai rau decat invatamantul politic pe vremea lui Ceashca
    Credinciosii = Indivizi spalati pe creier de care biserica se foloseste pentru a-si atinge scopurile
    Biserica = Cea mai mare si mai longeviva minciuna a tuturor timpurilor!!!

    Ceva trebuie sa se schimbe in poza asta...

    ReplyDelete
  62. Zic in felu' urmator. Nunta se poate evita. Nasterea se poate evita si asta. Daca eviti nasterea, automat eviti botezu'. Cu moartea e mai complicat, da' nu tre'sa stie nimeni.
    E mai ieftin sa traiesti in pacat.
    Doamne'ajuta.

    ReplyDelete
  63. am postat asta la mine pe blog, sper sa nu te superi. Nu o sa-mi atribui textul si o sa-mi dezvalui sursa.In caz ca te deranjeaza sa-mi spui.
    http://wavey57.blogspot.com/2010/05/in-plata-domnului.html

    ReplyDelete
  64. I-auzi: http://www.realitatea.net/asur-in-romania-sunt-18-300-de-biserici-si-doar-425-de-spitale_726146.html

    Hmm ... Ai vreo legătură?

    Oricum, genial articol. Bravo!

    ReplyDelete
  65. Nu am, nop.
    Singura legatura e ca ni s-a acrit si mie si altora de ei

    ReplyDelete
  66. Dupa citirea materialului postat si a multor comentarii, nu stiu daca ar mai trebui sa mai scriu ceva ? In fond , cine sunt eu ? Am primit trimiterea de la un prieten si dupa zile multe ,am ajuns in sfarsit la mesaj. L-am citit si imi permit sa fac, daca imi este permis cateva note: -daca se citeste cu atentie Biblia se gasesc multe explicatii; - daca se aplica regulile ei nu ai cum sa gresesti; -in rest orice comentariu este de prisos. Imi dau cu parerea,ca daca mi-as exprima dezaprobarea fata de articol, aceasta nu ar mai apare (vezi ce scrie sub fereastra). Sunt de acord in principiu cu multe, dar am si unele observatii. Cunoasterea este sa nu traiti in ignoranta!

    ReplyDelete
  67. Dumnezeu exista dar nu cred ca mai este pe cerul tarii mele. A plecat scarbit si scuipand in san, ne-a lasat de capul nostru.Omul e condus de vointa si constrans de morala. A noastra ar trebui sa fie cea crestina.Scoala si biserica nu se pot evalua prin comparatie, cercul moral crestin nu este obiect de negociere in scoala.Fiecare dintre noi are mai multe intrebari si putine raspunsuri, provocarea de a le formula e binevenita.

    ReplyDelete
  68. foarte tare articolu
    si eu am pe aceeasi tema la http://megulul.wordpress.com/2009/12/12/raport-gresit/

    ReplyDelete
  69. foarte bun articolu
    si eu am pe aceeasi tema la http://megulul.wordpress.com/2009/12/12/raport-gresit/

    ReplyDelete
  70. http://vlad-mihai.blogspot.com/2011/09/ce-invata-copiii-la-scoala-dar-la.html

    ReplyDelete
  71. Prima şcoală românească din Braşov se află în interiorul curţii Bisericii Sfântul Nicolae din cartierul istoric Şcheii Braşovului. Primele cursuri în limba română au avut loc aici în 1583. Actuala clădire datează din anul 1760. În prezent edificiul adăposteşte "Muzeul Prima Şcoală Românească", sub conducerea filologului Vasile Oltean.

    ReplyDelete
  72. http://ro.wikipedia.org/wiki/Prima_%C8%99coal%C4%83_rom%C3%A2neasc%C4%83

    ReplyDelete
  73. http://www.razboiulnevazut.ro/capitol.php?id=1346"Câti demoni umblă în văzduh? Dacă Dumnezeu ar îngădui să ne arate chipul lor hidos si respingător, ne-am iesi din minti".

    ReplyDelete
  74. http://www.razbointrucuvant.ro/2009/09/16/ierom-grigorie-sandu-despre-pasul-doi-in-dansul-ecumenic/

    ReplyDelete
  75. ,,- Faraon dadea mult de munca si multa mâncare poporului lui Israel, ca sa uite de Dumnezeu.``http://www.razbointrucuvant.ro/2009/09/10/parintele-tihon-pustnicul-care-liturghisea-cu-ingerii/

    ReplyDelete
  76. Felicitari pentru post, foarte bine spus :)

    ReplyDelete
  77. M-am nascut odata cu comunismul in Romania si, pe masura ce asuprirea ideologica, direct proportionala cu lipsurile, sporea, in bisericile ortodoxe (tatal meu, de frica comunistilor, mi-a spus ca sunt ortodoxa, pe cand eu eram greco-catolica) preotii isi incepeau si isi terminau slujbele rugandu-se cu voce tare, in auzul nostru, pentru binele nomenclaturistilor comunisti.
    Daca as fi indraznit, asa cum au indraznit atatia enoriasi creduli, sa ma spovedesc despre cele de mai sus sau despre faptul ca mi-as dori sa emigrez, preotul ar fi incalcat juramantul sfant al spovedaniei si m-ar fi turnat la Securitate.
    Ce biserica este asta?
    Dupa 1980, intoarsa dintr-o deplasare de serviciu din Polonia unde participasem incognito la o sedinta a Solidarnosc si unde vazusem cat suport aveau polonezii din partea Bisericii catolice, am incetat sa mai frecventez in Romania Biserica Ortodoxa si m-am indreptat spre cea catolica.
    Lovitura de gratie mi-a dat-o insa Biserica Ortodoxa dupa genocidul din 1989, cand pana in ziua de astazi a refuzat cu obstinatie sa ii deconspire pe preotii care isi turnau enoriasii la Securitate si cand a inceput, fara nici cea mai mica rusine si sfiala, sa se infrupte pe fata de binefacerile materiale ale neocomunismului.
    Pe de alta parte, Biserica Catolica si-a demonstrat viciul preotilor ei privind molestarea sexuala a minorilor.
    In consecinta, pentru mine NU EXISTA ALTA ALTERNATIVA DECAT frecventarea bisericii mele interioare.
    Te asigur ca la fel ca mine gandesc o multime de romani, dar le este teama sa marturiseasca ca si-au pierdut increderea in Biserica.
    Mai clar: BISERICA, ca institutie a statului, ESTE MOARTA PENTRU MINE si pentru familia mea.
    Felicitari pentru articol!

    ReplyDelete
  78. Din pacate, articolul tau este de actualitate si azi, 5 ani mai tarziu...

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)