31 October 2007

Nu (prea) mai fumez

Well, inca n-am ajuns la 0 tigari.
Asta e a treia zi in care incerc sa fumez cat mai putin spre deloc.
In prima zi fumasem deja 6 , dupa ce am scris chestia aia pe blog am mai fumat 2 la interval de cateva ore, = 8
Ieri, cum ne-cum am fumat 6.
Dar eu zic ca tot a mers bine avand in vedere ca eu fumez 40+ tigari /zi .Poate 50 ar fi o cifra mai cinstita dar mi-e si frica sa o scriu.

In sfarsit, nu mai conteaza cum am ajuns aici, conteaza cum ma opresc.

A. mi-a spus ca a fumat 4 toata ziua dupa care dezvaluit si secretul: luase nicorette.

Eu am mestecat o tableta din aia aseara, cand intr-adevar nu am mai fumat. Dar nu stiu sincer daca de la nicorette sau de la faptul ca aveam raid in WoW si nu puteam sa ma dezlipesc de ecran. In orice caz, ideea de a muta scrumierele in bucatarie e geniala.

P.S. Nicorette e oribila si nu sunt sigura ca-mi dau seama in ce consta efectul ei. Nu mai fumez de scarba, pentru ca in cateva secunde simt un gust de parca am rumegat un pachet de snagov? Sau poate de frica, atunci cand A. mi-a zis :stii, am luat cu concentratie de 4 mg, ha-ha. Si un pachet are 0.2 sau cat dracu o fi, in orie caz 0 virgula ceva

Azi am trecut fara prea mare tevatura peste absenta tigarii de dimineata, aia fumata cu ochii carpiti de somn si creierul impaclit. Vad ca nu ma agit prea mult nici la gandul ca nu am tigari la mine. In mod normal as rupe-o la fuga si mi-as cumpara, serios vb.

Am uitat Nicorette-ul dar numai gandul la el ma zbarleste.

8 comments:

  1. N-am luat Nicorette niciodata, dar, din cate stiu, el e bun la inlaturarea dependentei fizice. Mie, daca nu fumez cateva zile, mi-e rau fizic, ametesc, ma doare capul etc. Cu toate astea nu dependenta fizica e aia cea mai rea, tigarile-reflex sunt cele mai greu de eliminat. Trebuie sa inveti (sa invat, adica) sa faci o pauza fara sa fumezi, sa stai in oras la o bautura, alcoolica sau nu, fara sa fumezi etc.

    "Recordul" meu, daca se poate spune asa, e de cinci zile fara sa fumez, insotite de stari de greata. Ce am reusit dupa alea cinci zile a fost sa-mi determin minimul necesar de nicotina - pot, eliminand orice tigara reflex, adica ne-necesara fizic, sa am o stare buna cu trei (uneori cinci) tigari pe zi. Doar ca trebuie sa-ti controlezi fiecare aprindere a unei tigari, sa te gandesti "oare chiar am NEVOIE, acum? nu pot sa mai stau o ora-doua?"

    Recordul celalat, cel negativ, e un an in care am fumat patru pachete pe zi, cu un varfuri de sapte-opt pachete, atunci cand ieseam in oras. Acum am peste trei ani in care am trecut foarte rar de un pachet pe zi.

    Cica si fumatul progresiv de tigari mai slabe, din ce in ce mai slabe (eu abia incerc sa ma obisnuiesc cu kent 4), ajuta la scaderea dependentei de nicotina.

    Un alt lucru problematic la mine e nervozitatea. Daca nu fumez, ma transform intr-un om imposibil. Constientizarea starii asteia ajuta totusi. (ce vreau sa spun e ca mi-a placut reminderul de la postul anterior :) )

    O chestie care ajuta foarte mult, si nu necesita multa vointa, e sa nu mai fumezi in casa, sa-ti fumezi tigarile "necesare" in balcon.

    Succes.

    ReplyDelete
  2. Ah, da, o alta chestie care functioneaza foarte bine e somnul. Daca iti permiti ca trei saptamani sa te dai jos din pat doar ca sa mananci, aproape ca ai scapat. Din pacate timp nu se gaseste asa usor.

    ReplyDelete
  3. Fumez acum un sfert din cat fumam inainte.
    Solutia?
    La serviciu nu-mi vine sa ies in ploaie vant si mocirla si nici sa imi iau o cafea de saptej'da mii de cate ori vreau sa fumez in barul de la parter
    Acasa am mutat scrumierele in bucatarie unde e frig stramt incomod si enervant
    Lenea invinge!

    ReplyDelete
  4. Si am fumat ca un disperat, dar de la o vreme am schimbat tigarile ... si am ajuns sa constat ca e mai mult un moft fumatul... well fumez de vreo 7 ani de acum... dar in ultimii 4 ani cred ca am fumat numai kent 8 ... dupa o raceala am trecut la kent nanotek (black) daca inainte fumam de la un pachet juma pe zi... acum am ajuns sa fumez un pachet de tigari cam intr-o zi juma... dar tot odata numai pot sa suport tigarile normale... mi se par mult prea groase si interminabinele....

    cea mai frumoasa performanta a fost ca intr-o saptamana am fumat doar un pachet de tigari... cei drept am fost racit si ma durat prea tare gatul.... motivul pentru care am si trecut la nanotek

    ReplyDelete
  5. @razvan: daca as trece pe slims cred ca m-as lasa si eu, de ciuda probabil

    @livi: eu n-am balcon :(

    ReplyDelete
  6. Am inceput sa iau Nicorette 4 mg.Functioneaza.De cand am inceput sa iau am stopat definitiv fumatul.N-am mai fumat de o saptamana in care am fost in situatii in care in mod obisnuit daca as fi fumat un pachet de tigari electric. Sa vedem insa cat ma va tine....dar din ce simt lucrurile, inceputul e promitator.
    Super tare aia cu `lenea invinge`...inclin sa-ti dau dreptate...dar doar pe termen scurt.

    ReplyDelete
  7. Salutare tuturor,

    Sunt fumator de Marlboro rosu ...de cativa ani buni , am precizat tipul tigarilor nu pentru reclama ci pentru "taria" lor 0,8 mg .

    Nu e usor deloc, insa cu ceva vointa sunt sigur ca voi reusi.

    Fumam un pachet pe zi si de cateva zile maxim 4 tigari. Ieri am fumat doar 2 ajutat de plasture cu nicotina si Nicorette cand mi-e pofta rau de o tigara!
    E foarte buna guma asta daca te obisnuiesti cu ea si iti taie fantastic pofta de fumat!

    O recomand impreuna cu plasturele.

    Sunt foarte curios daca atunci cand voi renunta la guma si la plasture voi mai simti nevoia de fumat!? Chiar mi-e frica sa ma gandesc ca voi avea aceeasi dependenta pentru ca momentan ma simt extraordinar de bine si respir mult mai "curat" .

    O recomand chiar si fumatorilor care vor sa tina o cura de cateva zile de aer curat(normal).

    Mi-as dori din tot sufletul sa pot renunta la fumat.

    Consider fumatul cea mai grea boala! De ce spun asta ? Pentru ca mi-am spus de multe ori ca imi place sa fumez! NU , nu este adevarat! Imi place de fapt sa ma simt normal in nici un caz sa trag boala in mine!

    Sunt sigur ca nocivitatea fumatului nu consta in afectiuni pulmonare ci mai degraba in afectiuni cardio-vasculare, ale rinichilor si a activitatii cerebrale.
    Ma simt mult mai odihnit de cand nu mai fumez!

    Mi-a placut commentul cu tigarile din obisnuinta. Asa este ! Dependenta psihica este mult mai mare decat cea fizica!

    ReplyDelete
  8. Salutare tuturor,

    Sunt fumator de Marlboro rosu ...de cativa ani buni , am precizat tipul tigarilor nu pentru reclama ci pentru "taria" lor 0,8 mg .

    Nu e usor deloc, insa cu ceva vointa sunt sigur ca voi reusi.

    Fumam un pachet pe zi si de cateva zile maxim 4 tigari. Ieri am fumat doar 2 ajutat de plasture cu nicotina si Nicorette cand mi-e pofta rau de o tigara!
    E foarte buna guma asta daca te obisnuiesti cu ea si iti taie fantastic pofta de fumat!

    O recomand impreuna cu plasturele.

    Sunt foarte curios daca atunci cand voi renunta la guma si la plasture voi mai simti nevoia de fumat!? Chiar mi-e frica sa ma gandesc ca voi avea aceeasi dependenta pentru ca momentan ma simt extraordinar de bine si respir mult mai "curat" .

    O recomand chiar si fumatorilor care vor sa tina o cura de cateva zile de aer curat(normal).

    Mi-as dori din tot sufletul sa pot renunta la fumat.

    Consider fumatul cea mai grea boala! De ce spun asta ? Pentru ca mi-am spus de multe ori ca imi place sa fumez! NU , nu este adevarat! Imi place de fapt sa ma simt normal in nici un caz sa trag boala in mine!

    Sunt sigur ca nocivitatea fumatului nu consta in afectiuni pulmonare ci mai degraba in afectiuni cardio-vasculare, ale rinichilor si a activitatii cerebrale.
    Ma simt mult mai odihnit de cand nu mai fumez!

    Mi-a placut commentul cu tigarile din obisnuinta. Asa este ! Dependenta psihica este mult mai mare decat cea fizica!

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)