11 November 2014

Mobila la comanda vs cea din magazin

Am mentionat intr-un articol precedent ca NU am mai facut mobila la comanda si am ales Ikea.
La momentul respectiv, gasisem doar termeni foarte lungi de executie - stiti, noi ne-am cam mutat de pe o zi pe alta -, rigiditate surprinzatoare in ce puteau sa execute si preturi....cam la fel de mari ca Ikea.

Acum nu ca nu s-ar justifica. Fireste ca e posibil ca fusta facuta de un croitor care se are doar pe sine si pe vreo ucenica sa iasa mai scump decat aia facuta in serie in H&M sau mai stiu eu ce alt gigant al productiei in serie. Fireste ca nu pot avea pretentii de livrare imediata de la un atelier de mobila care inglobeaza poate 5 angajati cu tot cu contabil si HR.
....si fireste ca pot face concesii, dar doar pana la un anumit punct.

Noi am fost directionati catre un mare complex cu chestii pt casa, de prin Pantelimon - zeci de firme cu mobila, amenajari interioare, covoare, perdele, etc. Zeci.
Era sa nu luam nimic de acolo.

Prima data, am nimerit la un fel de casa de mobila. Ma rog, aveau arhitecti, aveau planuri, etc. Foarte meticulosi. Foarte atenti, produsele finisate impecabil, cu tot felul de detalii, cu sisteme delicate de inchidere si deschidere, impletituri, etc. Ne-a trecut os prin os cat a calculat domnul ala in 3 exceluri si nspe schite si schitisoare. Apreciez foarte, foarte mult atentia la detalii. Doar ca noi voiam o amarata de debara.
Care debara cumva cu toate calculele si cu toate chitibusurile s-a ridicat pe hartie la vreo 5400 de lei. Am sughitat, ne-am ridicat, am salutat si ne-am carat. Nu zic ca nu merita, doar ca n-ar fi meritat pentru noi. Tot ce ne trebuiau erau niste rafturi. Deci ei n-au fost de nasul nostru, ca sa fiu sincera.
Apoi am nimerit la polul opus - mobila FOARTE IEFTINA. Bai, ieftina rau. 2000 dressingul, 300 lei patul etc. Doar ca....inca din showroom produsele incepusera sa se cam descleie. Sertarele clampaneau. Dressingul falfaia dintr-o usa. O clanta prindea. Si tot asa. Pretul ne lua ochii, executia ni-i cam scotea.

Pana la urma ne-am luat saltelele de acolo, si niste perne.
Dar am gasit si pe unul care ne-a facut un pat foarte ok pentru Alexandru - ca de-a gata n-am fi gasit noi de 120 latime, si cu lada, si cu sertare.

Si totusi nu inteleg de ce, daca tot pot sa faca orice pentru oricine, le arata mai toate la fel? Adica avem ori linii drepte si rigoare - dar si platitudine, ori onduleuri traznite. Pat acolada si alte traznai inestetice.
Si majoritatea sunt impractice, teribil de impractice. Mi se pare uimitor ca o populatie care a trait ingramadita in 50 mp de jumatate de secol a imbratisat mobila mare, masiva, incarcata, care sa le acopere pereti intregi. Inca mai e reflexul de a umple spatiul, in loc de a ne bucura e el. Vezi un colt gol de camera? Ah, aici ar merge bine o noptiera sau un dulapior. De ceeeeeee?!!
Ce-i drept, au cam disparut bibliotecile masive. Doar ca ma tem ca le-a fost luat locul de sisteme media. Si nu ca ne-am fi orientat catre solutii mai ergonomice de pastrat cartile - ma tem ca pur si simplu nu mai citeste aproape nimeni. Noi am ajuns sa ne facem pana la urma biblioteca din niste cuburi Kallax.

Inca ceva destul de bizar - mobila la comanda nu era chiar la comanda. Multe firme erau de fapt retaileri, gen Ikea dar mult, mult mai inflexibili. Adica aveau niste produse finite, care se asamblau.
Dar uite ca noi aveam ici un stalp, colo o teava de gaz, voiam corpurile de sus mai inalte, voiam dressingul mai adanc, etc. S-a putut? Nu s-a putut, frate.


Fireste, exista si altfel de mobila la comanda. Ceva mai ergonomica, mai isteata, concurand binisor cu gigantii din domeniu la capitolul ingeniozitate.
 Doar ca noi n-am dat peste ei, nici peste altii ca ei la timpul oportun. Astia au, de exemplu, sertare care se inchid / deschid cu un ghiont de picior sau genunchi sau ce parte libera a corpului nimeriti. Am si eu mecanism similar, pentru usile de sus. Combinate cu amortizoare sunt chiar practice. Ah. Da, uitasem. Cand ai copil mic si energic, amortizoarele sunt practice ORIUNDE. Decat sa zbieri futil si isteric "nu mai tranti", mai bine iei naibii din prima niste sertare sau usi imposibil de trantit.

Pe final, mici sfaturi de Stan Ne-patitul, ca eu zic ca am fentat binisor diverse capcane si gropi:
1. daca e extraordinar de ieftina, nu-i a buna
2. daca nici nu sta sa te-asculte ce vrei sa faci si zice 'facem facem, dati avansul", iar nu-i a buna
3. daca-ti cere 75% avans, bai, sorry, dar nu-i bine deloc. Do not care. Orice e sarit de 30% mie mi se pare ca prevesteste paguba si amanari.
4. Daca e prea scumpa, fa un pas in spate,uita-te bine in buzunar,uita-te si la mobila, si intreaba-te daca sigur sigur iti trebuie sa fie fix asa, fix din materialul ala, etc etc etc. Mici concesii se pot face oriunde.
5. Executia si livrarea dureaza intre 2 sapt si 30j de zile in medie
6. Nu bagati in seama chiar toti vaicariciosii de pe forumuri. Cred ca v-am mai zis eu, dar daca ma luam dupa corul de babe plangacioase de pe softpedia nu-mi mai luam casa, mobila, masina, serviciu, nimic, stateam si plangeam intr-un colt, cu laptopul in brate. Forumul ala are sectiuni foarte bune - UNELE - dar la astea mai generaliste, de dat cu parerea, e efectiv o clica morbida de tampiti cu gura mare care cartesc tot si despre tot. TOT frate, tot.  Prin urmare, m-am ferit sa postez pe acolo.
Deci fuck'em, chiar daca va iese la cautari din prima cutare firma de mobila si vedeti ca o injura 3 neica nimeni, asta nu inseamna ca e firma nasoala.
Pt amenajari si mobila si alte alea, un forum mult mai constructiv si mai linistit mi s-a parut ala de la Misiunea Casa. Sunt reviewuri mai obiective, sunt inclusiv tot felul de meseriasi pe acolo care iti cer schite, dau idei, ofera alternative la proiect, etc samd.
7. La citit de pe bloguri, mai degraba dati crezare unuia care prezinta si dezavantaje ici colo. Daca dati peste cineva care prezinta Firma Perfecta care a facut Mobila Perfecta cu Pretul Perfect, ala nu-i review, e advertorial toata ziua. Si n-ar fi problema, dar probabil n-are nici macar o clanta in casa facuta de firma respectiva.




5 comments:

  1. Mai exista o optiune :D :

    http://www.pbs.org/woodwrightsshop/watch-on-line/2010-2011-episodes/

    ReplyDelete
  2. Eu incep sa inclin mai mult pe comanda, desi va dura ceva mai mult si va costa ceva mai mult.
    Chiar am gasit o firma super buna aici, am avut ocazia sa le vad si fabrica si detaliile de interior cum lucreaza.
    Si chiar au sertarele alea de se inchid cu un ghiont, fara manere, colturi tesite, cam tot ce-ti vrea sufletelul.
    Doar ca trebuie sa revii si cu ochii in devizul de plata fiindca fiecare acea balama si amortizor se va aduna la final.
    La tine deja e tardiv sa ti-i mai recomand mai ales ca sunt firma locala, au showroom si fabrica aici, deci pt tine era o dovada de super-dedicare ca sa vii pana aici pentru cel putin o discutie. Ca de livrat stiu ca livreaza si in afara judetului.

    ReplyDelete
  3. H&M doar vand. Nu au nici o fabrica si nu produc nimic. Asa ca chestie.

    http://about.hm.com/en/About/facts-about-hm/idea-to-store/production-process.html

    ReplyDelete
  4. Eu nu stiu ce-s alea cuburi Kallax dar tare tanjesc dupa o solutie pt carti. Recunosc fara rusine ca am sa balesc toata viata dupa o biblioteca din aia masiva de care zici tu ca nu se mai poarta, dar pana una-alta, stau in garsoniera si ma chinui sa gasesc o solutie pt carti inainte sa ma dea consortul pe usa afara. Cu carti cu tot. :))
    Billy mi se par ok dar nu am reusit sa transport la Constanta decat una mica si nici nu stiu daca una mare ar tine intradevar multe carti sa se lasa rafturile.
    Anyway...complicated stuff.

    ReplyDelete
  5. Pefer mobila la comanda din orice pozitie ;)

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)