06 June 2014

E pur si mobilă

Acum că suntem cu un pas mai aproape de a ne lua casă nouă (sau de a nu, dar încerc să gândesc optimist), ne-am trezit în brațe cu un toptan de noi posibilități la care nu ne gândiserăm până acum.
Când ești chiriaș, principalele tale griji sunt să fie apartamentul curat, vecinii ok, să fie utilat sau mobilat cu ce n-ai tu și să aibă proprietarul unde să și le ia pe cele pe care tu le deții deja. În rest, să ai chirie rezonabilă, proprietar ne-băgăcios și cam asta e.

Acum însă am realizat că putem lua niște alegeri pe care nu ni le asumaserăm vreodată, cum ar fi aspectul în detaliu al apartamentului, ce mobilă să luăm, ce tablouri, dacă e să avem, și tot așa. Și suntem fericiți, dar în același timp complet năuci. Tot ce a trebuit să facem până acum a fost să ne resemnăm cu diverse piese de mobilier mai mult sau mai puțin reușite, și să ne adaptăm unui mediu deja creat. Acum trebuie să-l inițiem noi. Suntem atât de stupefiați încât nici nu știm exact ce vrem. Mie una totul mi se pare frumos :))

M-am uitat pe un ghid de mobilat camera, mă rog, m-am uitat pe o sută, și în linii mari sunt de acord, cu o mică rezervă în ceea ce privește rezistența în timp. Eu nu vreau neapărat să dureze toată viața mobila. Eu vreau doar să nu se desfacă bucăți în primul an, să nu-mi pice sertare pe picioare și uși batante în cap, să nu scârțâie patul mai ceva ca un manager căruia îi ceri mărire. Dar în rest, eu caut o gamă de prețuri mai moderate, care să-mi permită poate în cinci ani, să zicem, să schimb mobila măcar parțial.

Așa că pune-te și caută. Ikea a fost o primă opțiune, dar pe parcurs ne-am dezumflat. Desigur, la compartimentare, sisteme de depozitare și idei inovative sunt primii. Dar unele lucruri nu le-am găsit deloc mulțumitoare, plus, nu prea înțeleg prețurile lor. Uneori, o lampă e mai scumpă ca un pat, sau o husă de canapea mai ieftină ca un dulap, etc.

Ne trebuie o canapea bună. Una care să fie bună  și la dormit. Deci una dintr-un material ok, fără pernuțe, fără valuri, fără piele ecologică sau reală, de care inevitabil te trezești lipit cu o bucă, cât mai comodă. Dar care totuși să mai arate a canapea când o strângi, nu a două felii de pat lipite prost.
Am văzut ceva canapele ok aici, dar în final alegerea o putem face doar văzând obiectele în sine. Deci trebuie mers și văzut, pipăit, etc.

Mai e și problema lipsei televizorului. Da,mă jur că nu am realizat că e o problemă, până să nu văd bibliotecile neo-clasice să zic așa. În care ai corp pe stânga corp pe dreapta, iar la mijloc corp jos, pe care se cere să troneze maiestuosul obiect pe care noi nu ni-l dorim câtuși de puțin.

Ar mai fi și dressingul. S-a oferit să ni-l facă foarte ieftin, din zidărie, constructorul, într-un spațiu deja existent. Am scăpa de mastodonții de șifoniere de prin dormitor sau sufragerie. Dar cu ce îl umplu? Văd numai chestii de-a gata, cu tot cu perete și uși, ori eu pe ăștia îi voi avea deja.

Dacă aveți linkuri, feel free to share. sau recomandări sau nerecomandări, sau idei.
Și mai ales:
- cât v-a costat
- cât a durat
- costuri adiancente - transport, montaj


7 comments:

  1. De aici am luat canapeaua, am trecut azi prin fata magazinului si am vazut linkul afisat: http://www.casaeduard.ro/ Recomand, atat ca pret, cat si din punctul de vedere al calitatii.

    ReplyDelete
  2. Noi am cumparat de la canapele.ro. Super buna, deocamdata. M-ar interesa si pe mine excel-ul ala, pentru ca sint la acelasi stadiu. Dar canapeaua am cumparat-o :)

    ReplyDelete
  3. Noi am cumparat de la canapele.ro si a fost super. Dar si pe mine m-ar interesa excel-ul ala :)

    ReplyDelete
  4. Si pe mine! Uite poate ma lasa Anda sa-l public

    ReplyDelete
  5. Mi se pare mie sau http://1mob.ro/canapele

    au aceleasi produse cu

    http://canapele.ro/
    ?

    ReplyDelete
  6. Asa e, pentru ca cei de la canapele.ro au fabrica de productie. Oricum poti merge la magazinul lor de la Piata Sudului. Au program si sambata

    ReplyDelete
  7. Eu am canapele de la Ikea bune si comode la dormit. Am chiar 4 bucati :)
    Doua in Romania, doua pe meleagurile pe care am poposit.
    Nu arata ca in reviste, dar isi fac treaba.
    O cheama Beddinge Lovas si imi beau cafeaua pe ea chiar acum :)

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)