28 March 2014

Ma scuzati ca nu ma scuz...

...dar in postarea asta doream sa reiterez validitatea perfecta a afirmatiei ca alaptarea este modul optim si natural de a hrani un pui de mamifer. Inclusiv un bebelus.

Si acum sa o luam putin pe procente.
100% din femei sunt mamifere. In afara de gaina lui Cristoiu, nu s-a mai intamplat pana acum sa sara gardul regnului vreuna.
In Romania avem un salariu mediu de 1600 de lei, o rata a alaptarii de 12.5%, un CIC de pana la 2 ani si un pret pe cutia de lapte praf de aprox 30 de lei cutia (cred? I just googled), care cutie habar nu am cat te tine, n-am avut ghinionul intersectarii cu respectivul produs.  Dar din ce am inteles, ustura destul de puternic buzunarul salariatului mediu. Sa nu mai zic de ala sub-mediu.

Deci:
 Traditie glorioasa avem, bancnote cu fimei tinand pruncul la san? Avem. Pardon, aveam. Acum e naspa si jenant si probabil vom avea bancnote cu duckface. Sau cu noua moaca de selfie , aia cu semiprofil mirare-crancena, sprancenele pana in radacina parului. Also known as "nu am bani de botox".
Bani avem? nu, nu prea avem.
Stat acasa avem? avem, chiar mai mult decat multe alte tari. Ca o comparatie, SUA, cu cele cateva saptamani ale sale de stat acasa, are o rata de alaptare de 45% . Rata se aplica si la working mothers, da. La cele care revin la birou. Noi, cu o perioada de pana la 2 ani de stat acasa , obtinem un deloc glorios 12%.

Ok, si atunci ce-avem? S-au strans, alaturi de cei mai destepti urmasi ai lui Traian, cei mai darji ai lui Decebal, cei mai ortodocsi dintre fauritorii de catedrale fara numar, cei mai onesti politicieni, cei mai ospitalieri (lol) , cei mai vestiti, cei mai cu motz, si cele mai sterpe femei de pe continent? Ce-am patit? Ne-au furat rusii laptoasele? Poate tatarii au fugit luandu-ne femeile care puteau alapta, ca doici pentru Timur Lenkii lor? Sa fi fost turcii, tragandu-ne femeile care alaptau dupa ei in serai, lasand in urma siroaie de lacrimi si lapte?
Ok, alegere alegere, am inteles, dar de ce alegem cu atata obstinatie prost?

hai sa vedem ce mai avem.

Avem mituri stupide, babisme urbane si rurale, cum ar fi: laptele prost (tineti minte de la mine: cel mai prost lapte al celei mai jigarite femei este mult mai bun decat cel mai bun lapte praf, cu ceamai alambicata tehnologie posibila. Mama > Vaca) , laptele insuficient, laptele care dispare (poof!) , laptele jenant prin actul alaptarii, care alaptare poate fi vazuta, in functie de cate tigle ai lipsa pe casa si cate maini prin chiloti ti-or fi strecurat unchii in copilarie, drept:
- degradanta
- sexuala, erotica
- injositoare
- asociata cu excretia

Ce mituri mai avem?
Mitul dietei restrictive a femeii care alapteaza, sustinut cu indarjire de minti relativ luminate si siteuri bunicele. Daca stai sa le aduni, aia nu e voie, aia nu e voie, nimic nu e voie. Ok, uite ce nu a fost voie la mine: tutun, alcool cu litra si droguri. In rest am halit varza, fasole, broccoli, carne de porc si cam tot ce mi-a poftit inima.
Avem cei 50 de lei pe care mi-a marturisit cu lejeritate un pediatru iesit la pensie ca ii primea de cate ori trecea in fisa unei femei care se inscrisese la el cu copilul ca a trecut de la lapte de mama la lapte praf. Acu nu stiu cati doar schimbau in fisa si cati schimbau si mama.
Avem marea groaza ca alaptatul va duce la o pervertire groaznica a copilului, ca nu va fi asa demn, darz si asexuat ca noi (ca voi, poate, ca mine clar nu, you fckin weirdos) ci va fi un fel de conglomerat de intentii manipulatoare machiavelice, instincte sexuale pervertite, atasament exacerbat si rautate pura.
Si tot asa. E plin de ignoranta, teama si e plin si de modalitati de a va mulge. Nu de lapte, ca din ala ati decis ca n-aveti, nu doriti, nu serviti. De bani. De aia se pare ca e foarte demn si onorabil sa va mulga toti. In public.

Exista un medic, dr Jack Newman, care sustine ca procentul de persoane care pot alapta (pe cele care nu vor le scoatem din calcul si din intreaga discutie ca asa-i civic si frumos, nu vor, nu vor, aia e, their boobs, their babies, their decisions) e mult mai mare, mergand pana la 98%. Daca doriti sa-l auziti vorbind,  mergeti sa va inscrieti aici, pentru perioada 8-10 mai 2014. Totul despre Mame a reusit sa-l aduca in Romania s lucreaza, de asemenea, la traducerea Ghidului sau pentru alaptare. va incurajez sa mergeti si sa deschideti o ureche, o minte, o inima. Poate nu pe-a voastra, poate pe a unei prietene, pe a unui medic, pe a unui frate,cumnat, viitor parinte, viitor medic.




Dr. Jack NEWMAN, cercetătorul care a revoluţionat modul de abordare a alăptării eficiente, susține că majoritatea covârșitoare a mamelor pot alăpta (98%!) dacă primesc informații corecte, sprijin și ajutor la nevoie! Autorul cărții Ghidul alăptării (în curs de apariție la Multimedia Est Publishing pentru România, cu sprijinul Asociaţiei ProMAMA), lucrare de referință pentru toată literatura de specialitate, va susține conferințe pentru părinții sau viitorii părinți care consideră că laptele matern este cea mai bună hrană oferită bebelușului și care se află în căutarea celor mai bune sfaturi, dar și pentru specialiştii care îşi doresc să fie la curent cu noile perspective despre alăptare: medici de familie, neonatologi, pediatri, moaşe, asistente medicale, consultanţi certificaţi în alaptare (IBCLC), educatori prenatali. 

28 comments:

  1. Mi-ar fi placut ca si fica-mea sa o alapteze pe fie-sa macar o luna...
    Week end placut.

    ReplyDelete
  2. Eh, tare rau imi pare.
    E alegerea fiecarei femei, tot ce putem face e saincercam sa informam corect...si sa speram ca aleg si ele macar in cunostinta de cauza

    ReplyDelete
  3. Fă-mă să ințeleg: există toate prejudecățile alea pe care le-ai înșirat în mintea femeilor de azi? Pentru că nu mi-ar fi trecut prin cap că avem așa o problemă.

    ReplyDelete
  4. Te fac sa intelegi: da.
    Exista si mai multe chiar.
    Saptamana trecuta am dat peste doua pupeze care ingramadeau pe una in bucatarie, explicandu-i ca nu e bine sa doarma cu copilul in pat, pentru ca doamne fereste poate se intoarce si-l stalceste, sau MAI RAU ....devine gay!

    In afara faptului ca alea au capatat strabism de cand se tot uita pe furis la mine de-atunci, ca n-au scapat asa, eu una sunt socata, pentru ca dupa cum stii, nu lucrez la vreo filatura cu mai stiu eu ce tanti cu 5 clase.

    ReplyDelete
  5. Cat despre alaptare, principala impresie e ca trebuie sa ai noroc sa ai lapte. Ca vine the Milk Fairy sau poate moastele sfintei laptarese de la cluj,nu stiu, nu ma pricep,si face zbling! cu bagheta si voila, acum ai lapte. Si daca nu vine aia cu bagheta, degeaba, you're doomed. Ce noroc ca exista lapte praf la farmacie.

    ReplyDelete
  6. foarte bine punctat articolul ;-)
    ai uitat sa mentionezi de celebrul "ceiut" si de apa, ca cica moare copilul de sete ;-) ha ha, eu deja m-am saturat sa aud placa asta si le repet la toti ca bebelusa mea o sa aiba parte exclusiv de lapticul meu pana la 6 luni, macar si cand le mai zic ca vreau s-o alaptez pan la 2 ani, nu mai spun ce revoltata e toata lumea, de parca as fii nebuna !! plus nenumarate tentative de a ma convinge la inceput ca nu am lapte si sa dam supliment chipurile ca sa dorm si eu!! dar eu nu vroiam sa dorm, vroiam sa alaptez!! in final am ignorat toate prostiile astea si acum am lapte pt doi ;-)
    Ideea e sa nu te lasi influentata de nimeni !! Alaptatul e vital pt bebe, mai ales ca a mea nu e nici vaccinata-asta e un alt subiect dezbatut intens.....

    ReplyDelete
  7. Milk fairy este foarte darnica cu mine. Alaptez de 1 an si 7 luni gemeni! Cand aud vreo mami d aia care linge suzi inainte de a o introduce in gura bebelusului ca ea nu are lapte, ah!!!! Si ca formula are vitamine si eu voi muri de anemie impreuna cu copiii mei, ahhhhh!!! Ca d aia sunt slabute ca nu mi e mila de ele, sa pun mana sa le dau cate o sticluta cu cereale si lapte ca sa prinda puteri! Sau sa le intarc ca o sa fie salbatice si dependente si vai de mine ce mama nenoricita sunt eu. Ahhhhh!!!

    ReplyDelete
  8. Da ma, asta ma irita si pe mine. Deschizi gura sa zici "e misto sa alaptezi si e MAI bine", pica 100 de panselute atinse in durere, in orgoliu, dar vai, asta cumva implica ca eu sunt mai naspa, nu cumva tocmai mi-ai facut copilul [potential] prost, cum indraznesti, ma duc sa plang.
    Viceversa e perfectly fine, in schimb, sa te bombane cu ineptiile lor, cu suzetica si cereala si biberonul si mai stiu eu ce.
    Stay strong and fuck them off , girls.

    ReplyDelete
  9. Nici eu nu ma scuz. Si ce daca atunci cand ma vede (in special cand vin de la munca), Diana baga mana in sutien si scoate sanul. Si ce daca doarme toata noaptea cu capul pe san si mai suge, cate un pic, doar de control. Si ce daca o alaptez in biserica, la botez, in parc, la mall, mergang pe strada. Si ce daca are 1 an si jumatate :) Timp in care eu nu am stiut ce inseamna nopti nedormite, colici, raceli... Si apropo de raceli, zice sor-mea (care nu, nu a alaptat): "stai sa intre in colectivitate". Si daca i-as da lapte si atunci? :D

    ReplyDelete
  10. Alaptez de 1an si 9 luni, la tot pasu se baga cate una in seama cand vede ca suge in manduca, ca cica e rusine, cum sa suga la varsta asta(dar ca odrasla ei trage din suzeta la 3 ani e perfect normal). Alta imi zice gata, la 2 ani sa il intarci ca isi pierde laptele proprietatile...altele se mandresc ca ele au bani sa dea lapte praf. Eu sunt saraca si copilul meu e dependent de mine si nu pot iesi seara in oras sa ma distrez... pediatrii recomanda suculet la 3 luni si cereale, ca de, copilul nu e in grafic cu nr kg si trebuie indopat sa fie gras si rotund ca altfel e bolnav.

    ReplyDelete
  11. Apropo de "vai, e rusine". Cred ca este expresia care ma enerveaza cel mai tare! Chiar citisem un articol despre asta, ce influenta are asupra copilasilor nostri...

    ReplyDelete
  12. Astept un articol despre toate vedetele autohtone care nasc cu o luna mai repede prin cezariana programata :))).

    ReplyDelete
  13. Nu cunosc nici o vedeta autohtona si din punctul meu de vedere n-avem vreuna, deci mai aveti de asteptat, ma tem.

    ReplyDelete
  14. inseamna ca la mine a venit zana zanelor alaptatului prelungit, daca la 2 ani si 9 luni mai am (suficient) lapte sa ii dau copilului. care copil este perfect independent si nu plange dupa mine cand plec dimineata la serviciu. serviciu la care m-am intors de cand avea 3 luni si 3 saptamani.
    eu sunt "norocoasa" ca am lapte, probabil am jucat la loto si in loc de 6 din 49 mi-a iesit lapte pe neterminate :D

    lasand gluma la o parte, este mai simplu sa spui ca nu ai lapte, decat sa pui copilul la san. si nu ma refer la cele 2% care intr-adevar nu au lapte, la femeile care se chinuie infinit pentru o picatura de lapte supt de copil sau muls cu pompa.

    cum spunea cineva mai sus - atata timp cat nu se doreste, e greu sa convingi pe cineva de toate beneficiile alaptarii.

    din pacate, la aceste conferinte merg femei care alapteaza/au alaptat/doresc sa alapteze, caci nu-mi imaginez ca o femeie, convinsa ca nu va alapta datorita tuturor motivelor enuntate de tine, va merge la aceasta conferinta.

    ReplyDelete
  15. Vaaai, dar cat de mult mi-a placut postarea asta!! M-am lovit si eu de multe din miturile astea in cele peste 26 de luni de alaptat (in total, la 2 copii)..si daca nu ar fi indecent, ti-as spune si unde m-a durut de cate ori s-a uitat careva crucis ca alaptez in public, sau ca inca imi hranesc la san copilul care de altfel zburda vesel prin parc.. :)) KEEP CALM AND BREASTFEED ;)

    ReplyDelete
  16. Eu am ajuns la concluzia ca 90% din cele care nu (mai) vor sa alapteze oes din maternitate cu ideea asta. Care idee, de cele mai multe ori, e indusa de asistente si doctori. Si daca in alea 3 zile de spitalizare tu ai stat ca o floare in salonul frumos decorat, cu asistente care dau lapte praf si iti spun ca laptele tau vine mai tarziu ca ai facut cezariana (hmmm, am doua cezariene si laptele curgea dinainte sa le fac!!)sau ca nu ai lapte (doar ai dat o gramada de bani pe nastere si trebuie sa te simti ca in concediu, deci nu pot ele sa te traga de sani sau sa te chinuie prea mult cu copilul la san) ......vii acasa!!! Unde e haos!!! Depresie, nesiguranta, neputinta, bulversare, lipsa somnului etc. Si atunci, in urma sfaturilor inaiatentw, primul lucru pe care il faci ca sa te simti si tu un piiic mai bine....renunti la alaptat!!! Ca "asta nu e viata. Sa stai sa traga de tine non stop" (citat din una din miile de replici pe care le tot primesc!!)
    Din pacate, in timpul sarcinii, majoritatea femeilor citesc ce tine de sarcina, de catvde dezvoltat e in saptamana x si y, ce ee cu toxoplaamoza etc. Si muuult prea pitine se documteaza ai ce e cu alaptatul si cu ce e de facut dipa ce naste bebe.
    O informare corecta si un psihic bun ar creste rata alaptarii. A, da, si o dorinta mai scaUta de a bate mall-urile si cafenelele in lung si lat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Scuzati greselile de ortografie! :)

      Delete
    2. De acord cu ce ai scris, nici eu nu prea amcitit despre alaptare, aveam inpresia ca vine de la sine, nu e mare filizifie....TARE m-am inselat. Mi s-a spus inca dinainte sa fac cezariana ca lapte o sa am dupa o sapt,pana atunci nu am sanse si i-am crezut pe cuvant. Am ajuns acasa si haos,toata lumea imi spunea ca nu o sa alaptez, sa nu ma mai chinui(doar sotul ma sustinea). Rezultatul vointei? Alaptez de 1 an si 9 luni... unele abia asteapta motive cu care sa scuze, dupa care sa se ascunda doar pt ca e mai comod sa nu se chinuie, sa paseze copilul cand vor bunicilir si sa iai vada de viata

      Delete
  17. off....si acum ma simt atinsa ca o panseluta...dar doar de faza cu banii,nu am de ce sa ma explic de ce nu am alaptat pt ca aici nu se acuza,nu?nu vreau sa intru in vreo polemica,eu sunt total in afara discutiilor de cum e mai bine...citesc,ma informez...dar nu imi plac nici cele care alapteza si nici cele care nu o fac ;)sper la bebe doi,fiind mai informata si mai sigura pe mine sa fie altfel,dar daca nu o sa se poata(am probleme destul de gravute cu sanii)asta nu e o tragedie si nici nu am vazut laptele praf ca pe o corvoada,ca pe o cheltuiala,ba chiar am ales un lapte mai scumput,pt mine laptele praf a fost hrana pe care i-am oferit-o...nu stiu,poate am deviat...ideea era ca ca eu nu am vazut niciodata hrana copilului ca pe o risipa de bani si nu am nu stiu ce salar....

    ReplyDelete
  18. off....si acum ma simt atinsa ca o panseluta...dar doar de faza cu banii,nu am de ce sa ma explic de ce nu am alaptat pt ca aici nu se acuza,nu?nu vreau sa intru in vreo polemica,eu sunt total in afara discutiilor de cum e mai bine...citesc,ma informez...dar nu imi plac nici cele care alapteza si nici cele care nu o fac ;)sper la bebe doi,fiind mai informata si mai sigura pe mine sa fie altfel,dar daca nu o sa se poata(am probleme destul de gravute cu sanii)asta nu e o tragedie si nici nu am vazut laptele praf ca pe o corvoada,ca pe o cheltuiala,ba chiar am ales un lapte mai scumput,pt mine laptele praf a fost hrana pe care i-am oferit-o...nu stiu,poate am deviat...ideea era ca ca eu nu am vazut niciodata hrana copilului ca pe o risipa de bani si nu am nu stiu ce salar....

    ReplyDelete
  19. Ca si la Thompson sau Alfie, cand era vorba de scoli si invatatoare/ educatoare, nu pot sa ma gandesc decat ca domnul Newton asta ar trebui sa tina conferinta in spitale sau macar ca asistentele din maternitati sa fie tirmise la astfel de conferinte gratis.

    ReplyDelete
  20. nu stiu cum e acum, dar eu am nascut acum 6 ani si teoretic nu am avut niciun suport valabil in spitalul romanesc. Singurul care a insistat a fost ginecologul, sa alaptez cat ma mult, dar cat si cum ... deloc.
    Mergeam la copii la alaptat la fiecare 3 ore, nu mai devreme! cu 5min; daca plangea primea lapate praf sa taca, din spital mi s-a dat o reteta cu ce lapte praf sa cumpar, sa am incasa, preventiv.

    Am reusit sa alaptez 8 luni jumatate. Si sunt mandra de asta.

    ReplyDelete
  21. M-ai facut sa rad...dar cand am nascut nu radeam, ca la spital (privat si Prieten al Copilului) au insistat sa ma odihnesc si sa-i dea ei matzei lapte praf, acasa ex-ul imi zicea ca n-am lapte / nu e bun / baga bibe, noroc cu incapatanarea mea nerusinata de Berbec, am chemat-o pe dna Musat (sa-i dea Dzeu sanatate)si m-a 'desfundat' pe loc..asa ca si acu', la 2 ani si 9 luni, terorista mai suzeteaza. Si n-a plans odata,desi a mers (si va mai merge) si la gradi, am reluat serviciul, am fost plecata din tara, etc etc etc. E bine sa mergi uneori impotriva valului...

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Eu am stiut din start ce vreau. Nastere naturala (daca nu sunt complicatii e cel mai sanatos mod) si alaptat exclusiv 6 luni si beyond cat se poate. Si nici macar nu a fost copil programat. Ma mira ca unele femei isi doresc copil dar apoi nu vor sa faca mai nimic pentru el. Totodata nu stiu cum poate sa li se para unora mai usor sa dai biberon. Fiica-mea a dormit in carucior langa patul meu in primele saptmani si o luam noaptea la alaptat. S-a nascut la 3100 grame si a luat 1700 in prima luna devenind prea grea pentru bratele mele amortite de somn (si in urmatoarele 2 luni a luat in greutate tot peste medie - si acum e un copil peste medie dar nu gras). Asa am ajuns sa dorm cu ea in pat. Am citit, m-am informat si asa a ramas pana a avut un an. La 10 luni am intarcat-o treptat deoarece mi-a facut rani si durerea era insuportabila, altfel as fi continuat. Am dormit foarte bine, nu a trebuit sa ma trezesc, sa incalzesc sa sterilizez. Eu dormeam si ea sugea.
    Si eu am auzit diverse dar dintre cei apropiati nu mi-a comentat nimeni mare lucru deoarece eu sunt in general cea mai informata, fac ce vreau cand stiu ce fac, si sunt artagoasa, nu mi-e frica sa spun ce gandesc, deci cine vrea sa ma contreze ar face bine sa aiba niste argumente solide daca vrea sa fie luat in serios.
    Cel mai tare ma deranjeaza nu atat femeile care aleg sa nu alapteze sau sa faca cezariana ci cele care pretind ca cezariana si laptele praf sunt superioare. Macar daca ar recunoaste naibii ca asa au vrut chiar daca au facut asta in detrimentul bebelusului lor. Dar nu, cand faci porcarii nu poti sa recunosti, dimpotriva, trebuie sa-i convingi si pe altii ca cum ai facut tu e mai bine. Asa te validezi. Si eu am facut porcarii si recunosc si n-as indemna pe nimeni sa le faca.
    E treaba fiecaruia ce alege, dar macar sa fim onesti in legatura cu motivele noastre si mai bine tacem decat sa ii indemnam si pe altii la greseli doar ca sa ne simtim mai bine cu greselile noastre.
    Oricum, eu dau tuturor credit apriori. Omul poate chiar crede ce spune dar din cate stiu eu despre oameni, in general ignora informatiile care l-ar face sa se simta prost/rau.

    ReplyDelete
  24. Serios, a alege sa faci cezariana inseamna ca 'faci porcarii'?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serios, nu scoate din context.

      Sa faci cezariana nu e porcarie in sine dar e porcarie atunci cand o faci fara motiv clar medical. E porcarie cand ai putea naste natural. Exista beneficii pentru bebelus si pentru mama in nasterea naturala si exista dezavantaje la cezariana.

      Si ziceam, daca erai atent(a) ca sa zicem ca nu e asa mare problema daca alegi sa faci cezariana dar sa fii sincera in legatura cu motivul pentru care ai ales asta. Frica de durere, frica ca ti se largeste vaginul, frica ca mai stiu eu ce si sa nu mergi apoi sa convingi pe altele sa faca ca tine ca e mai bine, ca e mai sanatos, ca e mai stiu eu cum. Nu e mai bine, nu e mai sanatos, cu exceptia cazurilor in care nasterea naturala pune in pericol saantatea mamei sau a copilului si asta se determina de medic.

      Adica sa fim seriosi, cezariana e o operatie invaziva, ti se taie burta, musculatura, poti ramane cu operatie meteosensibila, pot aparea infectii, etc. E mult mai riscanta, ca orice operatie. Dar e buna in cazurile alea (putine) in care nu se poate natural.

      Delete
    2. Riscurile sunt usor diferite in functie de tipul de nastere - si ca pondere, si difera si cine poate fi afectat mai mult (mama sau bebe). Nu este nimic in alb si negru, nu este una alegerea buna si naturala iar cealalta o porcarie. Si da, in continuare ma refer la nasterea vaginala vs cezariana de electie, nu cea cu indicatie medicala.

      Delete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)