04 May 2013

Habemus Pipi! (potty training, day 4)

Disclaimer: persoanele fara copii mici sa se duca sa citeasca altceva daca se poate, postarea asta m-ar fi oripilat pe ex-me aia fara copchii de acum vreo 4-5 ani.


Dupa 4 zile de mopuit intens, de pledat fierbinte, de tranca tranca "data viitoare poate faci la oala", de tentative lamentabile de santaj sentimental "ca ma doare spatele sa spal pe jos, ma-ta are scolioza" (n-a mers, s-a oferit sa spele el, unde dai si unde crapa), s-a pisat de bunavoie si nesilit de nimeni in oala.
Ce am schimbat:
calculatoarele inchise pe veci. Alin, stiu ca citesti. Sa nu te prind ca dai drumul. Like, ever. Exceptand cazul in care sta pe oala. Atunci da. Si numai atunci. Mai stai si tu pe tableta.
nu il mai duc in buda pentru ca am reusit sa il sperii cu reductorul ala, l-am lasat acolo ca proasta si saracul nu stia sa se mai dea jos. Ciudat, pentru ca acum 2 luni stia.
aaaa, nimic altceva. sper sa ne tina si sa nu fi fost un eveniment solitar. adica da, tin galeata si mopul aproape si sunt pregatita sufleteste sa le am sfetnici de nadejde luni de zile, da sper sa nu fi fost asa, o intamplare meteorica.
si mai sper si ca la cresa sa nu mi-l intoarca inapoi la pampers :/ ca mi-au tot explicat ca n-au personal (sunt 3 femei la 10 copii dar ok), ca nu apuca sa ii duca, ca nu stiu ce.

Atat. Cum spuneam, sper sa ne tina. Daca aveti sfaturi , pour them in, exceptand alea cu cafteala si bagat cu nasul si mai stiu eu ce alte retardisme.

Edit to add: in rest, concediul nostru in doi e surprinzator de relaxant si de ok.

8 comments:

  1. Daca ai reductor la veceu, iti trebuie si inaltator, ca nu ajunge copilul singur acolo. Noi avem din ala din Ikea, mi se pare cel mai ok - e bun si pentru veceu si pentru chiuveta Iaca: http://www.ikea.com/ro/ro/catalog/products/60248418/

    ReplyDelete
  2. Cum ziceam si la celalalt articol, nu sunt doi copii la fel. Din experienta mea, trebuie insistat. A mea face la WC dar ii place olita ei si o mai foloseste, asa ca si acum mai trebuie s-o rog sa faca la WC si se conformeaza de cele mai multe ori.
    Altfel, eu nu am avut de mopuit mult, doar de vreo 3-4 ori, in schimb a avut accidente in somn, dar i-am pus cearceaf absorbant ca sa nu puta canapeaua.
    In alta ordine de idei, pacat ca nu avem si noi Ikea la Arad :)

    ReplyDelete
  3. Noi am depasit de mult momentul ca doar suntem clasa I, dar am scris 3 articole despre olite, renuntarea la scutece, etc. Desi fiecare copil este unic poate te ajuta
    http://uncopilsioghinda.wordpress.com/2012/12/05/teoria-olitei/ apoi
    http://uncopilsioghinda.wordpress.com/2012/12/08/teoria-oliteiepisodul-iii-sau-povestea-renuntarii-la-pampers/
    http://uncopilsioghinda.wordpress.com/2012/12/06/teoria-oli-episodul-ii-sau-cum-s/

    ReplyDelete
  4. @Laura: Exact de asta l-am speriat, l-am pus acolo, am uitat sa adaug inaltatorul, s-a speriat ca se balangane, etc. Incercam mai incolo iarasi.

    @Saturnine
    @uncopilsioghinda

    Fetelor, voi sunteti un pic la poluri opuse, una a inceput dupa 3 ani, una putin dupa 6 luni. Nu ma pot opri sa nu observ o usoara malitiozitate la adresa categoriei celeilalte, atat un postarile lui Ghinda cat si in comentariul mai amplu, de la o postare precendenta, al Saturninei. Nu aveti de ce; e o decizie ce va priveste pe voi, in primul rand. Poate o fi self reassuring sa aruncam sagetele irponice catre loazele care tin plozii pana la 3-4 ani cu pampers la fund, sau catre stresatii si obsedatii care ii tin de la 6 luni pe oala. Eu una nu cred ca are rost asa ceva.
    Sunt copii care sunt gata fara efort la 1 an, altii care sunt gata cu chiu cu vai la 4-5, altii care se invata la 3 ani in 4 zile, altii care se invata in 1 an incepand cu 2 ani si cate si mai cate situatii.
    Un lucru e cert: cum isi invata ceilalti copilul la oala NU ne afecteaza pe noi, deci n-ar trebui sa ne preocupe foarte foarte mult cei cu opinii diferite de ale noastre.

    ReplyDelete
  5. La mine e ziua 5 de dat cu mopul. Olita nu vrea s-o vada. Azi am luat alta, mai frumoasa, mai colorata, cum alta nu-i, si nu-i spun olita, ii spun masinuta. Deocamdata nu o vrea nici pe asta. :)

    ReplyDelete
  6. Vai dar si eu dau cu mopul intens, am inceput doar sa intrezaresc baltoaca de la capatul tunelului in recipientul corect. Mai avem, mai avem.
    Suna pervers, meschin si manipulator, dar sa-l mituiesti ai incercat?
    Eu da, si a mers. Cu ciocolata. Kinder. *runs ans hides*

    ReplyDelete
  7. Incepe sa ma ia panica...a mea are 1 an si aproape 11 luni si n-am nici o intentie sa o pun pe oala. Mai exerseaza bona, se mai exerseaza si ea trantind capacul olitei (e d-aia imitatie de WC) dar cam atat. Ar cam trebui sa ma simt vinovata...ca sa evit mopul si galeata, la vara o tin in fundul gol in curte si de toaleta se va ocupa catelul (care stie oricum primul cand face copilul caca) .Glumesc, sper sa nu ma ia careva in serios...

    ReplyDelete
  8. Aa incercat sa gasesc celalalt articol unde am comentat ca sa vad ce sageti ironice am aruncat deoarece nu imi amintesc sa fi facut asa ceva. Poate e o neintelegere. Nu gasesc locul unde am comentat. Poate ma ajuti cu un link sa evaluez si eu si poate sa ma corectez pe vitor sa nu mai par malitioasa daca nu am intentia de a fi :)

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)