30 October 2012

Doamna Cucu


Hai sa va zic o poveste despre o doamna.

Era la scoala la taica-meu o profa de engleza. clasele 5-8. Sper sa fi crapat de atunci.
Era nebuna. 100% nebuna. Jignea copiii si le vorbea incredibil de vulgar. Parazitii suna ca un cor de maici pe langa ce scotea tanti asta din gura. Un exemplu, intra in clasa si zicea "aici pute a pizde nespalate. V-ati schimbat chilotii? Ia sa-i vad? Uite, ai mei sunt curati". Urma demonstratia.
Si evident restul de boilor, ratatilor, curvelor, etc, buchetul de epitete numai bune pentru niste copii de clasa a 6a.
Engleza nu facea nimeni cu ea, pentru ca nu era in stare nici macar sa deschida gura cand venea vorba de lectii, venea beata ranga sau mahmura sau intre aceste doua stari.
Parintii faceau plangeri, plangerile ajungeau la director, un om blajin, bolnav, fricos. Directorul o chema pe madam Cucu (asa o chema) in cabinet, unde invariabil asta incepea sa urle ca are o viata nenorocita si ca ea se duce sa se arunce de pe pasarela.
Avem o pasarela in oras, sincer ma indoiesc ca mori aruncandu-te de pe ea, probabil un picior tot rupi dar slabe sanse sa crapi. Poate doar daca trece trenul fix atunci, but that requires some timing ori doamna abia isi  nimerea orele si clasele.
Ingrozit de scena, directorul dadea mereu inapoi. Lasati doamna, nu doamna, cum doamna, dar va rog eu , doamna, ca uitati, vin parintii, sunt copii, etc. Si tot asa.
Se ticnise de cand ii murise careva prin familie. Nu stia nimeni exact cine dracu ii murise. Sotul, copilul, cainele, cactusul, ceva crapase in casa ei si odata cu acel ceva se dusese si ea pe campii de sloboz verbal pline. Sa fiu sincera, pe mine asta nu ma misca. Mi-au murit si mie bunicii, mama, nu am absolut nici o justificare de a lua la injuraturi pe cei cu care lucrez. Cel putin nu public.
Iesea doamna falfaindu-si victoria printre margele si palarii cu funde, inchidea usa spasit directorul in urma ei, fericit ca a impiedicat inca o tentativa de suicid, se mai linisteau apele vreo saptamana si iarasi o luau de la capat, cu chiloti si boi si vaci.
Intr-o buna zi, tata a ajuns director adjunct. Directorul cel sfios si moale a rasuflat usurat si i-a pasat delicata sarcina de a trata cu doamna Cucu. Care in scurt timp i-a declarat razboi deschis lui taica-meu.
Tata a convocat-o si el la obisnuita intrevedere, dupa ce s-au strans obisnuitele plangeri despre obisnuitele jigniri. Doamna Cucu a bagat la inaintare aruncatul de pe pasarela, cu tot cu panoplia de lacrimi si gesturi dramatice. Taica-meu i-a raspuns sec "cum doriti doamna, da sa stiti ca in caz de sinucidere sindicatul nu acopera costul cosciugului." Moment in care doamna Cucu a aruncat cu un scaun dupa el si a iesit val vartej intr-un nor de invective si margelute turcoaz.
Eu o uram pe cucoana asta si imi doream din tot sufletul sa se duca sa se arunce de pe pasarela ma-sii si sa treaca si trenul tot atunci. Dar cum erau slabe sanse, m-am agatat de taica-meu intreband de ce n-o da afara. Si spre surpriza mea dureroasa, taica-meu, trecand de amuzamentul situatiei, a dat-o si el in discursul impaciuitor:
"Da-o incolo de nebuna....i-a murit nu stiu cine, e dusa, daca o dam afara moare de foame"
"Pai sa moara, da-o-n ma-sa!"
"Nu e chiar asa..."
"De ce nu e chiar asa? A aruncat cu un scaun in tine!" am plusat eu, gatuita de stupoare
"Nu m-a nimerit."
"Chinuie copiii"
"Lasa, scapa si aia, inca un an, pleaca la liceu..."
Si spre furia mea, madam Cucu n-a fost data afara.
La vreo luna dupa, tata vine acasa ranjind si ma anunta: "a plecat Cucu"
"Unde?"
"Habar n-am, nu a mai venit la scoala si nici acasa nu e. Duca-se"
Cam la o saptamana dupa, soseste in cancelarie o vedere postala. Pe ea scria cam asa:
"Salutari din insorita Italie, parlitilor, si urati-i comunistului de [...taica-meu] sa arda in iad."
Tata a receptat amuzat mesajul si si-a vazut de-ale lui. Am triumfat din nou:
"Acuma ! Acum poti sa o dai afara! a plecat fara sa anunte, a abandonat postul, trebuie sa fie ceva legal sa o dai afara"
"Nah, se intoarce" raspunse taica-meu distrat. Apoi, cu un gest de lehamite: "A plecat au-pair. Cine crezi ca o tine pe nebuna asta au-pair? Sa vezi ca vine inapoi maine-poimaine".
Profetia lui taica-meu s-a adeverit, ca mai toate profetiile care ascund de fapt rationamente logico-statistice. Cuculeasa s-a intors intr-o saptamana, spasita si speriata. Am tunat, am fulgerat, am injurat, m-am indignat tata tot n-a dat-o afara.
Pana la urma mi-a explicat ceva mai tarziu ca nici nu poate. Era un tambalau intreg cu titularizarea, Inspectoratul, etc. Tot ce puteau face era sa o mute disciplinar la alta scoala, unde porcea alti elevi si tot asa ajunsese sa faca circuitul judetului. Totusi, madam Cucu si-a primit pedeapsa din mainile cui te asteptai mai putin. A aterizat intr-o comuna de tigani in periplul sau disciplinar, unde s-a apucat si acolo de zbierat, tras de par si intrebat de futaiuri si chiloti. Ghinionul a facut ca prima eleva pe care sa puna mana sa fie o tigancusa zdravana, care era deja de vreo 4 ani tot in clasa a 7a . A batut-o aia pe indelete de-a bagat-o in spital. Engleza n-au invatat tiganii, dar macar ceva filme cu chichi chan da. Dupa spitalizare, madam Cucu s-a retras din invatamant. De unde deducem ca uneori bataia buna te scapa de scroafa rea.

Mai stiu doamne din astea. Mai stiu si domni din astia. Nu instig la violenta, doamne fereste, dar daca s-ar impiedica de o bata sau de o caramida din cand in cand, sunt sigura ca viata lor si mai ales a elevilor lor ar fi mult mai buna. Stiu ca Dumnezeu (daca exista) nu bate cu batul. Dar mai stiu si ca noi nu suntem Dumnezei.







4 comments:

  1. :))) M-a amuzat foarte tare doamna Cucu. Io am avut in 5-8 un domn de matematica, Teodorescu il chema. Il vad si acum cateodata pe strada si imi vine sa vars instantaneu. Tipa, teroriza si batea. Din fericire doar baietii erau subiectul batailor. Insa pe mine m-a marcat enorm chestia asta si mi-am jurat ca intr-o zi o sa ma razbun. Cand am terminat a 12-a l-am vazut pe strada, m-am dus la el si i-am zis : "esti un nenorocit care traumatizezi elevii". Cred ca habar nu avea cine sunt si nici n-a inteles ce vroiam. M-am simtit pe moment racorita dupa care mi-am dat seama ca totusi...l-as si bate. Si ca totusi...daca ar fi copilul meu in situatia asta, l-as calca in picioare direct. Groaznic ce pot sa creeze in noi niste "educatori" din astia ai sistemului minunat.

    ReplyDelete
  2. Am avut un profesor teroare in generala. era de istorie, dar oricum nu era in halul asta. adica ne facea cretini, idioti si tampiti, dar nu ataca subiecte legate de intimitatzuri :). iar de batut batea numai baietii. a, si apropo, avea si un nume predestinat: Maciuca :)))

    ReplyDelete
  3. Iarta-ma, dar am ras de am dat in tuse!!!!!
    Extraordinara esti!!!
    Huo la spital, Cucu si Bereanda!!

    ReplyDelete
  4. Superb descis, am ras pana lacrimi :)

    Insa foarte bine ai expus: pe aceste persoane psihopate numai tratamentul de la legiunea straina franceza ii tine in frau. Descris alb pe negru si in carti renumite de psihi.

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)