28 April 2012

Cratime si alte dileme moderne









Daca vreodata cunostintele tale ti se par subrede, viziteaza http://scri.ro/


E un site bun, concis, util, necesar. Mi-as fi dorit sa fiu macar o zi din viata atat de utila.


Iata un mic interviu cu autorii blogului:


Karioka: Mulţumesc mult. În cinstea acestui eveniment mi-am pus diacriticele, pe care le consider un fel de tocuri ale scrisului; le pun rar, merg greu şi abia aştept să mi le dau jos.

Emi & Alex:



Apreciem efortul și să știi că-ți stă bine așa 



De cât timp există proiectul scri.ro şi cum a demarat?

Cred că fix zilele astea împlinește 2 ani. Există o dată de început formal și există momentul în care ne-am disciplinat să adăugăm conținut constant, dar fără bife în calendar. Motivul pentru care ne-am apucat de treaba asta a fost o simplă și dureroasă observație – am constatat că limba română e din ce în ce mai chinuită, iar asta se vede foarte clar în mediul on-line printre comentarii și statusuri. Fie că simțeam uneori impulsul de a-i corecta pe unii, fie că mă abțineam, am decis că merită să încerc să schimb ceva și am început să scriu despre ce mă doare într-o formă cât mai accesibilă, nu neapărat didactică, pentru că oricum nu mă recomandă decât experiența de utilizator (destul de riguros) și nu studiul aprofundat în domeniu.


Atrageţi atenţia asupra greşelilor de exprimare şi in conversaţiile de zi cu zi sau doar pe site? Ce reacţii primiţi de obicei?


 Depinde. Sunt situații în care consider că merită să atrag atenția, dar ca în orice aspect din viața asta, trebuie să știi să-ți alegi bătăliile. Iar reacțiile tind să fie proporționale cu firea și intelectul fiecăruia, motiv pentru care și merită să fii selectiv în atenționări.

Cum combatem argumentul "nu contează cum am scris, contează că în final mă înţelegi"?


 Poate fi un argument valid dacă scopul e să ne înțelegem și atât, dar mi se pare că e mai degrabă motivul leneșului. Oricum, e foarte important să te adaptezi la context – una e să scrii un SMS în grabă și alta e o teză la școală și, din păcate, generațiile care vin par să nu prea mai aibă discernământ.

 Primiţi mult hate-mail?  

 Foarte rar. Nu e un subiect care să angreneze cine știe ce patimi.

Cum vedeţi limba română vorbită în, să zicem, 50 de ani?  Cum credeţi că vom scrie şi citi în urmatorul secol?



Limba vorbită probabil că va fi mai plină de împrumuturi. De scris se va scrie în mod sigur mai abreviat, iar de citit... Mult mai rar de pe hârtie.


Există vreo modificare aprobată în DOOM sau DEX care să vă fi iritat? (exemplu: pe mine giaca / giace m-a înfiorat)

Niciun și nicio nu sunt printre favoritele mele, dar m-am adaptat. Mi se pare important pentru buna înțelegere să respectăm normele (cel puțin cele de scriere), chiar dacă nu suntem neapărat de acord.


Aveţi un scop de atins, cu proiectul scri.ro? Ce planuri aveţi pentru viitor?


  Scopul și-l atinge de ceva timp, pentru că informația ajunge la destul de multă lume în fiecare zi. Mai departe, nu putem decât să sperăm ca măcar câte o cratimă rătăcită să-și găsească locul, ca urmare a unui articol de-al nostru. Iar pentru viitor, ne dorim să putem continua cu adăugarea constantă de conținut, pentru că nu e ușor să ai idei (bune) în fiecare zi.


Un mesaj pentru cei care vă citesc constant


Pentru cei ce ne citesc constant, numai mulțumiri. Pentru cei ce citesc doar o data, cu plăcere. Și pentru oricine e interesat, menționăm și cu ocazia asta că ne-am dori să avem o secțiune activă de guest-posts, unde am adăuga cu drag articole pe teme conexe site-ului.

0 comentarii:

Post a Comment

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)