23 January 2012

Pasaport de marlanie.

Stiti ca laudasem TVR-ul in sus si in jos. Da, comparativ cu alte posturi TV, TVR e vis, parfum, acuarela pointilista ce vreti voi. Insa deh, orice padure cu uscaturile ei. Sunt sigura ca mai sunt, dar cum eu ma uit sporadic n-am nimerit alta inca.

Am dat de o a doua editie a unei emisiuni intitulate "Pasaport de Romania". In ce consta?
Se iau niste straini
Se aduc la dracu in praznic, in zone rurale. Apuseni, Maramu, Delta, you name it.
Se lasa balta vreo doua saptamani in compania unor tarani ciufuti, fara un translator sau vreun ajutor.
Se lasa balta si atat. Timp in care respectivele gazde, cu buna ospitalitate a poporului roman, ii pun la deja consacratele incercari din showbizul nationalistic roman: sa stearga cacat de la diverse vietuitoare (porc, vaca), sa gateasca feluri de mancare de care nu au habar, sa coseasca si sa intreprinda tt felul de actiuni deosebit de uzuale evului mediu.

Tema emisiunii e "hai sa radem de ei". O ceata de taranoi prosti, zburliti, care mormaie si se zbarlesc la diversi straini care isi dau toata bunavointa sa inteleaga ceva din latraturile lor sparte. Care radiaza de cate ori "strainezul" rateaza evident o sarcina data. Nu inteleg, in definitiv, ce mare cacat e sa te mandresti ca Xulescu, in 2012, nu stie sa mulga vaca. De ce sa stie sa mulga vaca Xulescu, fa Marito? Stie sa faca O MIE DE ALTE LUCRURI care sa ii asigure rezultatul finit, adica laptele. Si vaca, cu totul. Tu stii DOAR SA MULGI VACA, cine plm e invingator in ecuatia asta?
Nici eu nu stiu sa impletesc cosuri sau canoe ca aia din Papua Guinee, nu stiu sa fac tarttane ca ale scotienilor, habar nu am cate feluri de peste sa pun sa imi iasa o bouillabaise autentica , nu stiu sa fac turte de tapioca intre doua pietre, cum ar fi sa vezi un roman pus sa faca toate astea si razandu-e de el pe toate partile?

De ce dracului sunt adusi oamenii tocmai in creierul muntilor sau in paclisul stufului de delta, printre tontovani ametiti de palinca respectiv de vodca. Sa ne mandrim cu romanii? Cu care, cu aia? cu boii aia care se stroplosesc mandri de pe gramada lor de cacat? De ce plm m-as mandri ca in secolul asta mos Culaie nu vrea sa auda de masina de spalat si isi spala cu dezinvolutra chilotii in rau (acelasi rau din care bea fi-tu Borsec) INSA a considerat ca o plasma in sufragerie printre sumane nu sta rau deloc?

Romania NU e asta. Turbez de cate ori vad un cliseu din asta, iar un sat stagnat in evul mediu, un boschet, un rau, o stanca, "Ah! Asta e Romania!"
Nu, tampitilor! Nu asta e Romania!
Romania nu e compusa doar sate, babe chioare, fuse cu lana, lipoveni beti, copii analfabeti dar oh vai atat de pitoresti manand porcii pe dealuri, sate fara apa, canalizare, curent electric. Romania sunt si eu! Romania sunt si studentii, profesorii, inginerii, oamenii care invata, oamenii care citesc, oamenii care muncesc si altfel decat in coada sapei, Romania e si Clujul, Brasovul, Bucurestiul, Iasiul! Romania are si metrou, are si Ateneu, are si internet, are si CREIER in ma-sa pe gheata, nu numai vaci si boi cu 2 si 4 picioare.

De ce as jubila sa vad un strain, vai curul lui, incercand in toate felurile sa se inteleaga, inclusiv prin semne cu oamenii si sa primeasca doar strambaturi imbecile sau amenintari mormaite "ei las' ca vez tu! hai, hai! aicia nu-i ca la tine!"
Da, ba, coaie crete. Ai ghicit, Aicia nu-i ca la ei. Si nici n-o sa fie cat timp traiesti tu si altii de-alde tine.

Si stii ce-i mai jenant, ca desi tratati cu curul, de parca ar fi milogi la poarta Raiului, respectivii straini se tot chinuie sa gaseasca o parte buna. Sunt prietenosi, politicosi, optimisti. In jurul lor, diversi bade Gheo radiaza de bucurie ca "numa atata fan ai cosit?"

Ioi, bade Gheo, da numa atata carte ai facut? Apai cosaste-n pizda ma-tii, ca altceva nu esti bun sa faci.
Categories:

14 comments:

  1. Ai și n-ai dreptate. Ai pentru că România nu e doar badea Ion de la coada vacii, ci și civilizația urbană. N-ai pentru că în calitatea mea de Mitică trebuie totuși să mănănc și altceva în afară de cultură. Și pentru asta e nevoie de badea Ion. Că dacă îmi dai pui crescuți cu hormoni și antibiotice în ferme ultramoderne, am să-ți spun: mulțumesc, nu. Vreau de la ăla care stă pe vârful grămezii de balegă.

    N-am văzut emisiunea (am să încerc să văd și eu măcar un episod, m-ai făcut curios), dar s-ar putea ca străinii ăia să fie plătiți că să înghită tratamentul ăsta, iar replicile lui nea Ion să fie nițel meșterite de un scenarist. Se întâmplă des așa ceva în televiziune, nu cred că ar risca ei să aducă vreun englez mai sensibilicos și să-i lase ăla cu ochii în soare în mijlocul filmării, pe motiv de orgoliu rănit.

    Plus că țăranul român o fi el butucănos, dar totuși eu am sesizat o anumită politețe, chiar intimidare, față de străini. Zic și eu: n-o fi vreun șablon de emisiune și așa trebuie să arate?

    ReplyDelete
  2. In mod sigur grosolania a fost incurajata de scenarist, altminteri oamenii sunt in mod normal posaci dar sfiosi.

    Dar asta nu scuza cu nimic rezultatul final. Incurajati sau nu, au produs o emisiune absolut jenanta.

    Cat despre emisiune: eu am vauzt alte doua episoade, dar iata un al treilea care aproape ca ma contrazice:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZuihuJLWpSs

    Adica pana in momentul asta la care tastez eu acum gazda e destul de politicoasa. Oleaca numa s-o iritat ca nu-i aprecia musafirul mancarea.

    ReplyDelete
  3. edit: si vad ca mai rupe si un pic de engleza, ha, triseaza, haha

    ReplyDelete
  4. Prima observație: drumul până la Tulcea este intenționat ales prost. Există o șosea perfectă până acolo.

    ReplyDelete
  5. Ai mare dreptate...nici eu nu sunt de acord cu viziunea asta asupra Romaniei care exista de mult timp si care e laudata da nu pot sa inteleg de ce.Exista o mare diferenta intre a-ti pastra valorile culturale,traditiile si chestiile originale ale satului romanesc si a nu evolua si a te lauda cu primitivismul in care traiesti in secolul XX.A si ai uitat sa adaugi si bisericile...daca nu ne laudam cu bisericile,manastirile si eventual pesterile din Romania/Moldova eventual nu e ca si cum am mai avea si altceva in tara asta

    ReplyDelete
  6. Am văzut tot episodul. Mie mi-e clar, e scenarizat la greu. E o emisiune de divertisment (reality travel show), care nu cred că are vreo legătură cu imaginea României. Nu-i cazul să ne enervăm, nici să ne supărăm. Individul din episod era prea dobitoc ca să nu fie evident i s-a cerut să fie așa. Comportamentul românilor e evident teatral, nu așa se comportă în realitate, iar anumite secvențe sunt clar exersate înainte de a fi filmate. Asta e părerea mea.

    @Lorena: definește primitivismul. Dacă crezi că noi, ăștia de la oraș suntem tare evoluați pentru că ne ștergem la gură cu șervețele parfumate și pentru că turnăm clor peste orice ca să omorâm microbii, s-ar putea să te înșeli. Evoluția - ca antonim al primitivismului - nu vine din tehnologie, vine din spiritualitate. Și spiritualitatea poate fi mai subtilă și mai profundă în formele ei aparent rudimentare, cum ar fi mânăstirile, decât ceea ce vezi la televiziune sub numele de cultură. Petrece puțin timp pentru a studia semnificațiile culturale și sociale ale arhitecturii și picturii murale specifice mânăstirilor românești și vei vedea că îți vei schimba opinia.

    Să nu fiu înțeles greșit. Nu vreau să-l desființez pe Nichita Stănescu, în favoarea rapsodului popular. Amândoi sunt expresia a ceea ce noi românii suntem. Vreau să spun doar că, dacă miroase nițel a balegă, nu e cazul s-o rupem la fugă. "Eu cred că veșnicia s-a născut la sat." :-)

    ReplyDelete
  7. Am revenit, noaptea e un sfetnic bun. De acord, emisiunea e idioată pentru că nici nu promovează inteligent România, nici nu ne educă, nici nu prezintă niște realități. Atunci care e scopul ei? Un fel de "În puii mei" pe teme turistice?

    În (cu totul) altă ordine de idei:
    Mă bucur că ai îmbrăcat blogul în haine noi. Mă gândeam să-ți zic, dar nu știam cum să abordez subiectul ca să nu fiu băgăcios și nepoliticos. Dar, frate, chiar așa de negru? Pe mine Karioka mă duce cu gândul la Brazilia, la explozia de culori a festivalului... și tu - negru. Am zis.

    Să nu mai dai mâncare la pești că le-am dat eu pentru o lună înainte. :-D

    ReplyDelete
  8. Sincer banuiesc ca e un fel de remake pentru "An idiot abroad" insa nu par a fi inteles nimic din show. Ideea era ca idiotul sa fie cel care vine, nu cei care il primesc.

    ReplyDelete
  9. Ah, si negru - imi obosesc ochii. Am cautat un template mai putin luminos.

    ReplyDelete
  10. Si eu comentez la culoarea blogului! E obositor! Poate gasesti altceva!

    ReplyDelete
  11. @Karioka: Dă-i în morții mămicuțelor lor de imebcili. Am văzut și eu jegul ăla de emisiune când l-au adus pe un tip de culoare care n-avea deloc habar română, „gazdele” la fel și nu mai conteneau să-l batjocorească pe om cu mămăligă fierbine să te opărești nu alta și cu alte mârlănii jegoase precum tot felul de comentarii rasiste.

    Mie mi-a provocat dezgust.

    ReplyDelete
  12. vorbiți voi de TVR, da ce să spun de TVM?...mai de rahat televiziune Națională nu am văzut...

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)