10 September 2008

Nu plange, ca n-a venit popa

Am alunecat intr-o discutie usor morbida la ultima pauza de cafea. A venit vorba de grotescul inmormantarilor romanesti traditionale, cu popi marlani, bocitoare bete si tot tacamul.

Uneori ma gandesc ca toata avalansa aiuritoare de elemente inutile ale inmormantarii e acolo fix pentru a iti muta atentia de la durerea reala si a o indrepta spre enervare, oboseala, confuzie. Sa treci peste.

Cand a murit maica-mea au aparut brusc o haita de muieri la noi in casa. Pe toate le ajutase macar o data cu un gest, cu o vorba, un serviciu. Doar doua din peste doua duzini trecusera macar o data pe la ea in decursul celor 10 ani de suferinta, sa-i dea o vorba buna sau macar un zambet stramb cum o fi. Acum ca era moarta navalisera toate sa-si exprime stupoarea si durerea si o simfonie de laude la adresa raposatei. Nici un cuvant despre usurinta cu care au lasat-o sa moara singura in decurs de un deceniu, strop cu strop.

Am asteptat pana s-a golit sufrageria de ele apoi m-am strecurat inauntru. Mama se topise, ramasese o umbra din ea. Tot sicriul si toata masa erau pline de flori. Flori, multe flori. Si-au amintit toti cat de mult i-au placut florile si au adus galeti intregi. I se mai vedea doar chipul chinuit si in rest numai petale si corole de flori. In timpul bolii nu i-au adus insa nici macar una. Si mi-a venit sa plang, am strans-o de mana gandindu-ma ca macar o codita de crizantema sa-i fi adus cand era bolnava si ar fi bucurat-o atat de mult si acum uite ce risipa de flori pe bratele ei, pe pieptul ei...

Iar din respectiva adunare s-a desprins una, a intrat in sufragerie si am auzit-o spunandu-mi:
"Ce faci, plangi? Nu plange inca, asteapta sa vina popa"

.....

Macar am scapat de bocitoare cu ea. La bunica-meu au adus din ordinul bunica-mii, traditionalista pana in maduva oaselor. Erau vreo 4 babe bete clampa care literalmente l-au luat la calarit pe bunica-meu pe catafalc behaind cat le tineau bojocii. Mai haios a fost ca team-leaderul echipei de bocitoare, o baba mustacioasa, nu stia bine nici numele raposatului si a inceput corul racnind :

"Un'te duuuuci VAAASILEEEEEEE!...."

Bunica-mea, pe langa sicriu a marait un "...Stelian" pe care evident doamnele nu l-au auzit si au continuat sa boceasca un biet Vasile care se duce intr-o casa fara ferestre si unde iarba nu creste si tot asa cu zbierete si horcaituri pana cand cineva a strigat un STELIAN mai lamurit.

Grotesc, absurd, inutil, jignitor...
Mai degraba ma impaiati si ma tineti in debara sau in garaj.

1 comment:

  1. Eu nu vreau sa fiu impaiat sau tinut in garaj. Vreau sa fiu ingropat intr-un sicriu. Am spus ingropat, nu inmormantat.

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)