05 August 2014

Odiseea Imobiliara - actele si mobilatul

Intru direct in subiect - cam tot ce se vehicula pe forumuri de rau despre Banca Transilvania cu programul Prima Casa s-a adeverit, in cazul nostru. Probabil sunt mii de cazuri fericite, dar n-a fost sa fie al nostru.

Se plangeau ca taraganeaza? Au taraganat. 1 luna in cap ca sa-mi dea raspuns DACA aproba credit sau nu. Motive cum ar fi "pai azi e joi, maine e vineri deci....nu cred ca se intampla nimic maine", (sa se calculeze cam cati newtoni pe secunda ar avea sutul in cur cu care as zbura din locul meu "caldut" corporatist de munca, daca intr-o vineri as raspunde plm, e vineri , fuck off), e sfarsit de trimestru , etc samd, si in general "n-am aflat nimic."

Acu n-ar fi fost mare baiul daca nu ne-ar fi obligat dinainte sa gasim casa si sa semnam antecontract, care antecontract a expirat inainte sa apucam sa incheiem contractul. But wait, there's more.
Se plangeau ca subevalueaza (unii sugerau ca poate pentru a te forta sa iei credit in plus de la ei, ceea ce e absurd ca noi si asa nu stiu de unde mai scoteam al doilea credit )- au subevaluat, cu 12000E fata de apartament identic in aceeasi cladire acelasi etaj usa in usa cu noi.

Intre timp au scazut dobanzile, deci dupa balacarit BT ne-am carat la BCR, care brusc aveau o rata mult mai convenabila decat luna trecuta, unde ne-au rezolvat in vreo 3 saptamani cu totul, de la depunere pana la incheiat contract. Ok, 1 sapt pauza in care am intrat si noi si aia din banca in concediu. Evaluat corect fata de pretul pietei de data asta.

Renovat n-a fost nevoie, finisat n-a fost nevoie, mobila:

Mobila la comanda e mai mult la comanda furnizorului decat la comanda mea. Vrem dulap de atat inaltime. Nu sa poate. Vrem usa nu stiu cum. Nu pot. Vreau dulapul mai scurt si mai adanc. Nu.
Majoritatea magazinelor vizitate s-au dovedit a fi retaileri. Acu mai e o problema  - noi ne mutam cam smucit, adica in vreo 4 zile. Nu prea putem acoperi si chirie ici si rata colo si mobilat si de toate.
Bucataria era marele bai, pentru ca nu e cea mai spatioasa din lume si voiam sa profitam de tot spatiul. Intre timp ne-am razgandit si nu ne mai punem dulapuri oriunde vedem 1cm liber. Am lasat in forma de L si daca chiar nu incap toate si ajung sa dorm cu oala-n pat, ok, mai luam un dulap.

Ikea se pare ca va fi de baza la noi, si nu ma luati cu adepta stilului minimalist si a filozofiei de viata suedeze care implica rigoare si ...nu, tata, banii si garantiile au contat. Si livrarea, evident. Am tot calculat ba mai sus ba mai jos si nu stiu cum, dar ieseam la comanda in aceiasi bani si din PAL, nu MDF, si fara sistemele alea de inchidere stocare glisare, amortizare, draci laci, smecheroase. Am mai prins si o promotie conform careia montajul si transportul sunt gratuite pana pe 17 la bucatarii, am mai vazut si garantie 25 de ani spre deosebire de media de 2 ani, okay, Ikea for the win.

Si restul casei e destul de Ikeizat, tot cam pe acelasi principiu. ce-am luat ieftin, n-o sa plang dupa el daca se face aschii in 4 ani. Ce-am luat ceva mai scump are garantie 25, respectiv 10 ani. Iar formele si functionalitatea lor imi plac mult. Nu toate, dar alea pe care o sa le cumpar da.
Tin minte ca unul din argumentele contra Ikea fusese ca o sa ajunge sa arate casa ca o bucata de showroom si n-o sa aiba personalitate. Looking back, acu ca sunt cu lista de cumparaturi in mana, nu prea pot spune ca imi pasa. Personalitate am eu cat pentru 15 showroomuri, iar cand ma gandesc la anumite dizainuri zarite ici colo pe la anumite centre de mobila (nu ma apuc acu sa ma c*c in gustul omului si sa pun poza, dar am zarit ceva care arata ca un cosciug radioactiv, un pat acolada si multe, multe hurdubai inestetice), sa fiu sincera nu stiu daca vreau prin casa personalitatea alora.

Gata. Stiti ce urmeaza acu? Triatul, aruncatul, impachetatul, mutatul. Reamintesc tuturor care au ceva de luat de la mine, gratis, ca daca nu si le iau pana duminica, eu le fac vant. Nu le mai car nici sa ma plateasca altii.
Si cam atat. Intram in noua era in care ne uitam la ROBOR mai ceva ca la The Shining.

0 comentarii:

Post a Comment

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)