27 May 2014

Odiseea imobiliara. Partea 1 - Dimitrie Leonida

Ne luam casă. Prima Casă.
Am fost până acum să vizităm apartamentele noi de la IMGB iar astăzi mergem săle vedem pe cele din Bucureștii Noi. Am să-mi notez aici ce impresii mi-am făcut,ca să am de ce-mi da cu blogul în cap vreo cinci ani după. Cine știe ce vom alege....

Părți bune la Dimitrie Leonida

1. Oameni tineri

Nu vreau să stau în buricul târgului neapărat, nu vreau sa locuiesc cocoțată pe Palatul Telefoanelor, nu (mai) vreau bloc vechi. Prefer vreo 8 vecini în loc de vreo 88, cu media de 88 de ani. Nu vreau babe isterice care să clănțănească de câte ori aleargă copilul sau trece câinele. Nu vreau spionat pe vizor, nu vreau "administratoră" senilă sau hoață. 
Cât ne-am foit vreo 4 ore în turul cartierului de lângă D. Leonida, am văzut numai oameni ca noi. O grămadă de 25-40 de ani, mulți copii de 1-5 ani, puzderie de cărucioare, pe la 7 a apărut valul corporatiștilor care reveneau acasă, mașini nici prea prea nici foarte foarte, liniște, tineri discutând cu voce scăzută la o cafea în curtea din spatele blocului. Deci middle-class. Ceea ce-i bine. Pentru ca probabil atât vom munci sa ne plătim ratele și angaralele că nu vom mai avea timp de holbat pe vizor. Sau dat cu părerea despre corporatiștii care, domne, nimica nu știe, nimica nu face. Bine că taxe plătește și rate plătește și nimic pe gratis nu primește, ca minunata generație cârtitoare, cu realizări mărețe cum ar fi apartament și job de la stat. 

2. Blocuri ok

Ne-am cărat prin tot complexul să vedem blocuri la roșu la gri la alb la cheie la draci laci, am văzut cărămizi, betoane, polistiren,acoperișuri, poduri, mansarde, bucătării, măsurat spații, uitat pe holuri, 4 ore de uitat la case de nu mai știam exact la care ne-am uitat și care ne-a plăcut la sfârșit. nu-i nimic, dacă ne hotărâm la vreo zonă oricum revenim și o luăm de la capăt. Totuși, ce am reținut
- spații largi
- compartimentare bună
- spații depozitare alternative -  multe au pod, dressing etc. 
Însă say bye bye to debarale, uscător, etc. Am văzut multe biciclete legate de balcon, pe exterior. Ar putea fi o soluție.
- preț ok-ish

3. Metrou rapid 

Noi lucrăm în zona de Nord. Cu mașina, mori încet. Cu metroul, pe ceas, 20j minute. Foarte fain. Și liber.
Unirii, 10 mins. etc

4. Cartier mare

Un bloc în câmp e cam nasol. Optzeci de blocuri în câmp sunt absolut ok. 


Părți proaste la Dimitrie Leonida

1. Nu sunt școli și grădinițe de stat în apropiere

Da, se fac multe particulare dar mai degrabă banii ăia îi pun ca să stau în altă parte. 
Sunt grădinițe pe la Luică. 
Școli de stat, habar nu am. De asemenea, complexul ține mare parte de Popești Leordeni.
Nu știu exact cum vine treaba cu repartizarea.
Noi am apucat - și reușit să îl înscriem lângă serviciu.
Dar și stăm lângă serviciu în prezent. Rămâne de văzut dacă e fiabil dus adus vreo 10 mins până la Leonida, 20 mins până aici, apoi încă vreo 10 mins pe jos la grădi. x 2, zilnic. Posibil să fie, ce-i drept, știu mulți părinți cu copii "navetiști", rămâne de văzut...

2. Șantier e, șantier rămâne

Cică pentru următorii doi ani. Eu aș zice vreo 4. Deci vreo 4 ani de bocăneală, muncitori, Dorei cu pickhammer, praf, drumuri neasfaltate....a, chiar:

3. Drumurile în interiorul complexului 

Unele sunt praf. Făcute din praf, adică. Pământ și praf. Și când dă o ploaie, presupun că praful devine glod. Cică vor fi asfaltate. Da. Well, nu-s. Și eu nu prea mă bazez pe în curând, imediat, uite-acușa. 

4. Nici un strop de spațiu verde

Un copac, frate. Un squar mititel, un loc de joacă, un leagăn.Un trotuar mai lat, cu două panseluțe. Un cactus barim! Beton și iar beton. Bloc lângă bloc. Uf. 
Cică a fi un loc de joacă prin complex, presupun din ăla cu podea cauciucată, etc. Doar că e cam dezolant să ai peisaj de Qatar și să stai în Berceni, you know. 


Of, vom vedea. În episodul următor, mergem în altă zonă să vedem ce-i pe acolo.
Dacă stați careva prin D. Leonida și aveți și copii, aș aprecia mult ceva feedback. Vă e bine, vă e nașpa, cum fu iarna, ce costuri aveți, unde se joacă ăla micu, probleme neașteptate etc. Eu m=am uitat pe forumuri dar threadurile degenerează inevitabil într-o bălăcăreală penibilă și chiar nu pot desprinde o opinie pertinentă de pe acolo. 

5 comments:

  1. Buna, locuiesc in Bucurestii Noi si zona e splendida. E aproape de munca, si eu lucrez in partea de Nord, are metrou, piata, parc, o scoala foarte buna, gradinite private si de stat.
    Dar exista un mic dar acum. E o asociatie care a dat in judecata niste dezvoltatori din zona ca cica ar fi ridicat blocuri fara autorizatie (in realitate o rafuiala intre afaceristi) si au notificat bancile cu privire la proces. Asa ca sunt anumite banci care nu mai accepta dosare ale blocurilor din zona. Ca s anu ai surprize, vorbeste cu cineva care a mai cumparat de curand prin Prima Casa.
    Repet, zona e foarte buna, unele blocuri sunt vandute de mai tuciurii, dar sunt pocaiti si nu fac marsavii. Dar procesul asta a speriat cateva banci. De Alpha stiu sigur. Bafta multa si te urmaresc cu drag. Poate vom fi vecine:)

    ReplyDelete
  2. Buna, locuiesc in Bucurestii Noi si zona e splendida. E aproape de munca, si eu lucrez in partea de Nord, are metrou, piata, parc, o scoala foarte buna, gradinite private si de stat.
    Dar exista un mic dar acum. E o asociatie care a dat in judecata niste dezvoltatori din zona ca cica ar fi ridicat blocuri fara autorizatie (in realitate o rafuiala intre afaceristi) si au notificat bancile cu privire la proces. Asa ca sunt anumite banci care nu mai accepta dosare ale blocurilor din zona. Ca s anu ai surprize, vorbeste cu cineva care a mai cumparat de curand prin Prima Casa.
    Repet, zona e foarte buna, unele blocuri sunt vandute de mai tuciurii, dar sunt pocaiti si nu fac marsavii. Dar procesul asta a speriat cateva banci. De Alpha stiu sigur. Bafta multa si te urmaresc cu drag. Poate vom fi vecine:)

    ReplyDelete
  3. Paraiela, de zona ne-am indragostit, de asociatie ne-am speriat, de tigani nu ne speriem. Abia astept sa ne invecinam :)

    ReplyDelete
  4. super. Multa bafta. Nu va ingrijorati de zapada iarna. Cred ca stau ceva smecheri pe-aici ca vin lamele intr-o veselie si curata:D Bafta multa!

    ReplyDelete
  5. Inainte sa alegi un apartament in Bucurestii Noi, cel mai probabil intr-un bloc ilegal construit de clanurile tiganesti, ai putea sa citesti topicul acesta: http://forum.softpedia.com/topic/586174-blocuri-noi-in-bucurestii-noidamaroaia/

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)