11 April 2013

Amestecate

Nu stiu ce sa zic de scandalul cu medicii de la Gr Alexandrescu. Nu ma regasesc in niciuna din tabere, nici nu plang de durerea lor dar nici nu imi vine sa ridic degete acuzatoare si sa ma bucur.  Primul lucru care mi-a trecut prin cap a fost de un pragmatism aproape comic si probabil jignitor pentru unii. M-am gandit "ah, daca s-a iscat tambalaul marti si noi operam copilul vineri, probabil sa scapam fara sa ne ceara nimeni spaga tura asta". Sorry, dar fiecare cu grijile lui. In momentul de fata am una bucata copil care va trece printr-o interventie de care ma tem; ma tem pentru ca desi zeci de oameni jura ca e o banalitate, na, banalitate e ma-ta, fi-meu e fi-meu si ma tem pentru el. Ma mai tem si sa nu fie complet inutila si sa-l chinuim degeaba.
In alta ordine de idei, eu nu dau fara sa mi se ceara si da, nu mi s-a cerut in fata niciodata. Inca. Asta nu inseamna ca nu cred ca se cere pe fata.

Insa pe de alta parte sunt si deosebit de buccie cand vine vorba de anumite subtilitati sociale si fineturi. Nu ma prind si pace; nu fac pe proasta ci chiar sunt. Pentru ca, rememorand pas cu pas de exemplu momentul de dupa cezariana mea, am realizat ca da, este foarte posibil sa mi se fi cerut. Insa mie daca nu-mi ceri "da-mi, fa, patru sute de lei", eu nu ma prind, mai ales cand sunt si chiauna, proaspat scotocita prin vintre de o asistenta cu un soi de cange si cu calmantele bubuindu-mi in cap.

Mai precis, da, dupa operatie a venit anestezistul la mine, s-a foit ici colo, m-a intrebat cum ma simt, daca ma doare capul, a sugerat o cafea, eu am refuzat - pentru ca eram mai indoctrinata ca o fanatica de religie mormona si nu mai pusesem in gura strop de ceai tutun cafea alcool sa nu fac rau copilului - apoi m-a anuntat ca imi voi primi in scurt timp "bebelasul", a tusit de vreo doua ori, a zambit si s-a strecurat afara pe usa.
Eu una il respect pe omul ala si daca o fi cerut si daca n-o fi cerut. Ii cer scuze ca nu m-am prins, in caz ca o fi cerut. Dar jur ca pana de curand nu am realizat ca e posibil sa fi fost momentul sa incepem dansul halatului. Ala cu dar va rog, vai dar lasati, dar nu se poate, vai dar va jur, e placerea mea.
Uite ca pt mine nu e placerea mea sa naparlesc de 500 de lei numai cat te uiti la mine, na. Daca trebuie, iti dau, dar sa ma mai si rog de unul sa-mi ia banii de parca mi-ar face el un hatir, nu stiu, nu pot. Plus tot tangoul asta jenant, nu stiu frate, eu nu reusesc, mi se umezesc mainile, mi-e rusine. N-am dat spaga in spital mai mult de rusine decat de inalte printipuri morale. Nu le nimeream pe alea, nu stiam cum dracului sa fac, tineam mototolite niste bancnote, pana mea, se miscau prea repede, pana intindeam eu mana ele ieseau afara. Erau 3 fatuci la nu stiu cati copii la maternitate. Zburau incoace si incolo cu bebelusi si pompe de muls si lenjerii si fise si eu ma taram ca un zombie cu o bancnota uda fleasca de transpiratie in podul palmei. Pteam ca ardeleanul la cules de melci "...si pana sa-l iau eu, melcul tusti! in tufa"

 Tata in schimb a dat. Cu toate ca nu ceruse nimeni. A intrat sa isi vada nepotul cand in sfarsit crezusem si eu ca apuc sa imi vad sotul si copilul. A anuntat ca e racit cobza si a stranutat demonstrativ. Apoi a intrebat cum ii zicem si a glumit ca poate ajunge alcoolic ca un anume neam cu acelasi prenume. Anestezia mea era pe duca, in jurul meu erau neamuri galagioase, nu puteam sa le dau afara, nu ma puteam ridica, ma dureau toate si mai aveam si un sac de nisip pe burta plus unu cu gheata. Asistenta s-a razgandit vazand atatia oameni buluc in camera si nu mi-a mai lasat copilul, copilul meu, care in urma cu 40 de minute fusese parte din mine, in mine, pe care mi-l doream la piept si in brate si in priviri.  Mi s-au adunat toate durerile in gat si am inceput sa urlu sa iasa afara si el si toti care dracului mai erau. A iesit pleostit, a zarit un halat care trecea pe hol in fuga, a bagat 10 milioane in el si s-a carat acasa. Inca am ranchiuna pe el din cauza asta :) Nu ura, doar o ciuda intepacioasa. De ce dumnezeu a dat, nu l-a pus nimeni, nu a cerut nimeni. Ca sa se duca acasa sa se martirizeze , ca el da banii si eu rag la el. Minunat.

Data viitoare cand nasc cred ca dau totusi spaga; spaguiesc o tanti sa stea cerber in usa si sa NU lase pe nimeni sa intre sa ma felicite, chit ca sunt bine intentionati si nu mai pot de fericire. Sa se duca naibii sa se felicite intre ei si la mine sa vina dupa ce ma externez abia.
Ma rog. Sa lasam asta.
Deci revenind, e posibil sa mi se fi cerut. Asa zice o prietena, ca am fost fraiera si nu am realizat ca ala a venit dupa bani si ca "i-am tras teapa". Dar n-as baga mana in foc, si eu chiar insist sa cred ca omul ala a vrut doar sa fie amabil si sa vada ce-i face pacienta dupa rahianestezie. Pana mea. Mi se pare jignitor cumva sa cred, stii? Asa cum ar fi jignitor si pentru tine, sa ma vezi si sa ma intrebi "salut, cum iti merge, totul ok" si eu sa zic "ha? cati bani iti trebuie? pentru ce ii vrei?". Cat despre teapa, sorry, mie nu mi se pare ca am tras teapa nimanui. Daca faceam ca Nastratin Hogea, cu bolovanul in punguta, poate.
In rest, chiar si fara bancnotele mele, toata lumea a fost ok, de la asistente la medici etc.
Maine nu stiu cum va fi, vom vedea, inclin sa cred ca va fi ok. Sper? Habar nu am.

Remusache a dat cu oistea-n gard cu propunerea sa cu biserica si taxele si tot. Da, si eu visez zi si noapte sa nu mai platesc taxa pe prietenii imaginari ai altora. Dar sa vii in ditamai Pakistanul balcanic cu asemenea propunere inseamna sa-ti dai foc la cur. Asemenea sistem functioneaza bine merci in tari ceva mai rationale, mai cerebrale in raportarea lor la religie si spiritualitate. Noi in schimb ne suparam cu patima unui oligofren indragostit; reactia proxenetului ala stafidit care a amenintat cu picioare rupte daca-l mai prinde pe Remusache pe la ma-sa prin curte e definitorie pentru spiritul national in materie de religie. Deci n-avea cum sa aiba succes o asemenea initiativa impusa in asemenea termeni, in asemenea context.

Am discutat pe tema asta cu un coleg, religios, rational, pragmatic si educat - exista si din astia, sunt buni de tinut aproape si sa speram ca fac cat mai multi copii. Ader la solutia propusa de el: sa nu venim cu propuneri de genul "sa luam banii BOR-ului" ci mai degraba cu propuneri de "sa ajutam BORul sa isi implineasca importanta latura sociala. Sa ajutam BORul sa cheltuie banii nostri cu proiecte pr care suntem siguri ca in marea lor milostenie abia asteapta sa le implineasca." Cum ar fi, fiecare parohie sa contribuie la dezvoltarea unei scoli, sau a unui asezamant social, un adapost, suplinirea fondurilor asistentilor maternali, consiliere spirituala pentru enoriasi, strangere de fonduri, DONATII catre enoriasii fara mijloace materiale din parohie, etc. Sunt si din astia dar sunt atat de rari incat cand nimeresti cate unul il plimbi ca pe urs pe la toate televiziunile, e asa, ca un fel de inorog mov. Biserica ar trebui sa fie mult mai implicata social, si nu doar cu pilde fonfaite in timpul predicii de duminica ci si cu bani. Presupun ca ar raspunde ca vai, dar cate nu fac, dar e pacat sa te lauzi asa ca nu vorbesc despre asta. Avand in vedere ca-s banii mei, pacatul meu sa fie; le-as recomanda sa se smereasca pe bani proprii si sa explice mai in detaliu pe ce ii dau pe ai mei, ca eu mai mult clopote si turle am vazut.

Deci sa nu luam banii bisercii, sa finantam din taxe cu totii in continuare, dar sa constrangem cumva biserica sa mai faca si altceva in afara de a se tot multiplica in asezaminte de cult. In mod legal, transparent si obligatoriu. Un centru de dezalcoolizare, o scoala, o gradinita - ortodoxa, fine, bine, sigur, de ce nu - nu ar strica pe langa fiecare biserica. Nu ad litteram LANGA biserica, dar finantate partial de aceasta. La cate avem, s-ar rezolva instant criza locurilor de la cresa sau gradinita dar si de la sectiile de dezintoxicare.

Mda, si cam atat. Afara e o vreme minunata, maine va fi o zi de cacat, sper sa treaca totul cu bine.
Papa.

4 comments:

  1. Ideea de a impinge/determina/ajuta biserica sa se implice social mi se pare mai degraba nepotrivita. Biserica propovaduieste niste principii, iar biserica crestina are si unele extrem de simpatice, dintr-alea care, nerespectate, te baga direct in iadul vinovatiei. Principiile astea o obliga sa gaseasca suferintelor prezente tot felul de explicatii trecute - vezi pedepsirea urmasilor pentru pacatele inaintasilor. Spre deosebire de terapia laica si sanatoasa, cea care incearca sa-l elibereze pe subiect din trecut si autoflagelare. Ce-o sa i se spuna la terapie? Ca dependenta e data de vreun avort savarsit de bunica-sa la inceputul secolului trecut? Sau ca e rezultatul faptului ca n-a mers la biserica atata amar de vreme?
    Nu mai spun de copii, asta mi se pare de-a dreptul periculos - sa-i indoctrineze si sa le inoculeze aceasta religie care extirpa, pur si simplu, simtul critic din minte, de ajungem unde suntem azi, sa auzi crestini ferventi sustinand din toti rarunchii monstruozitatea de catedrala comunala!
    Mmmnu, sa nu le mai dea bani, pur si simplu! Sa fie un ONG ca toate celelalte, sa faca proiecte, ca sa castige bani de la stat. Remus Cernea nu mi-a fost niciodata simpatic, decat atunci cand a jurat pe constiinta si nu pe Biblie, ca restul fatarnicilor!

    ReplyDelete
  2. Na, ca m-am intors. Imi puneam azi-noapte intrebarea: nu e anacronic sa impingem noi biserica crestina sa faca fapte bune, cand misiunea ei prima taman asta e...? Sa ajute spiritualiceste si fiziceste pe cei in nevoie sa se inalte? Adica, nu cumva e cam lipsit de sens - sa le dam bani sa faca ce ar trebui sa faca prin statutul lor...? E ca si cum m-ar angaja pe mine unul sa-i vopsesc gardul, eu uit cum se vopseste, ba, ii mai cer niste bani in plus sa-mi iau costum de astronaut, ca n-am shalopeta. Si apoi el sa-mi dea niste bani ca sa-mi amintesc cum sa vopsesc...? Pai, in logica asta, nu-mi da un sut in dos, sa ies din batatura lui...?
    Dar, iaca, sunt si preoti cu simtul realitatii, http://vlad.ursulean.ro/biserica-protestatara-din-barlad/.

    ReplyDelete
  3. De acord, dar eu in general caut solutii de compromis, aplicabile cat de cat. Fireste ca mai logic ar fi sa nu finanteze o religie cei care nu-i apartin. Insa nici religia nici tara in care ne aflam nu abunda de logica.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Facebook

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (8) adoptie (2) AION (1) ajutor (10) alaptare (1) alimentatie (10) amintiri (17) animale (3) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (5) Cai (1) caini (15) capot (1) carti (3) carti pentru copii (2) cărți traduse (3) coada-coada (1) concediu (7) concurs (3) condus (1) copii (67) coruptie (4) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (16) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (6) film (5) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (2) gaming (2) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (15) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (17) nutritie (2) oameni (68) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) roborock (1) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (5) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (7) wow (1) WTF (26) www.davidkinsella.com (1)