08 February 2016

Carticelele mele dragi

You guys, Litera Mica a scos o serie de carti pentru copii, din colectia Prima Mea Lectura.
Am tradus doua din aceste carticele (Pufi - pisicuta ratacita in zapada si Rina - catelusa pierduta), si m-am topit de drag traducandu-le. Altele doua au fost traduse de Laura Frunza, prietena mea, traducatoare cu experienta si cititoare inraita, care le recomanda de asemenea.

Foarte blande, empatice si potrivite pentru copii. Nu sunt excesiv de moralizatoare, nu baga copiii in sperieti, nu fac pe nimeni sa boceasca (remember Garleanu? nu ca ala), si sunt scrise de cineva care iubeste si intelege atat animalele cat si copiii, si antropomorfizeaza cu masura.

Atat de dragi mi-au fost ca i-am scris autoarei, multumindu-i. Mi-a scris si ea inapoi.

Le gasiti pe la chioscuri, si am sa le caut si eu sa mi le cumpar; presimt ca mai dureaza pana ajung exemplarele mele. Au ilustratii interioare foarte ok. Si ma bucur tare mult ca le pot avea in curand in biblioteca celui mic.




7 comments:

  1. Aseara i-am citit-o pe Pufi fetitei mele de nici 5 ani. In general, cartile lungi le citim in mai multe etape, dar de asta nu a vrut sa se dezlipeasca pana la sfarsit, desi am depasit cu mult ora de culcare. Chiar sunt waw pentru copilasi...

    ReplyDelete
  2. ... si felicitari pentru traducere, a fost o placere lectura.

    ReplyDelete
  3. Azi am terminat-o si noi pe Pufi, mai târâş-grăpiş aşa, dar am citit-o toată (ba eu, ba ea, ba bunica). I-a plăcut. Acu nu ştiu dacă să-l cumpăr pe Timmy sau să aştept exemplarele mele : ))

    ReplyDelete
  4. "nu fac pe nimeni sa boceasca" - ce minciuna sfruntata! :) Am udat ochelarii la greu, rasfoind-o pe Pufi, sau sunt eu mai emotiva la descrierile mai induiosatoare.
    Multumim de pont, Ina si Laura, la noi primele 2 carti au avut un succes rasunator (au fost citite pe nerasuflate in ziua cumpararii), asteptam cu nerabdare si pe celelalte.

    ReplyDelete
  5. Multumesc frumos!
    Tare mult ma bucur sa aflu ca v-au placut.
    Eu tot nu le am, noroc cu Laura, mi le-a cumparat si mi le va aduce si mie. La chioscurile pe unde trec eu par sa se termine imediat, mereu aud "am avut dar nu mai sunt".

    ReplyDelete
  6. As vrea sa le procur pe toate...cum fac...fata mea acum le-descoperit

    ReplyDelete
  7. Of, habar nu am. Si eu am doar vreo trei. Cred ca trebuie sa le vanam pe la chioscuri :)

    ReplyDelete

Facebook

Popular Posts

Karioka. Powered by Blogger.

Tags

#rosiamontana (2) 198 (1) abuz (10) adoptie (2) AION (2) ajutor (10) alaptare (3) alimentatie (11) amintiri (17) animale (4) anotimpuri (3) arta (1) atelier (1) autism (1) award (1) babywearing (4) bac (2) Basarabia (2) biciclete (1) Bucuresti (1) bullshit (6) Cai (1) caini (16) capot (1) carti (3) carti pentru copii (3) cărți traduse (4) coada-coada (1) concediu (6) concurs (3) condus (2) copii (71) coruptie (5) cos saptamanal (1) crima (5) CRJ (1) crossbordering from andreanum (1) culinar (15) custom made (1) dana blandu (1) daydreaming (4) despre copii (2) dezvoltare (10) dezvoltare personala (1) doi ani (2) dumbrava minunilor (1) entatie (1) femei (7) film (7) filme (2) filozoafa de weekend (4) fotografie (2) frumoasa si chestia (1) fumat (3) gaming (3) Gheorghe Serban (1) gramatica (3) Grigore Alexandrescu (2) htc (1) intentii (6) internet (24) interviuri (13) Ioana Neagu (1) ipocrizie (7) Irecuperabili (6) keywords (2) la dentist (4) lene (1) liebster (1) limba romana (1) liniste (4) lol (14) Mamagolo (1) maria rosetti (1) Maruta (1) Mihai Ciobanu (1) music (18) nutritie (2) oameni (69) odiseea imobiliara (3) pedofilie (2) penal (1) pisici (1) poezie (1) polipi (1) prostie (18) psihiatrie (1) psihologie (1) reclama (11) recomand (11) religie (6) ring-sling (2) romania (1) rosia montana (1) ruxanda guger (4) sanatate (6) sarcina (2) scoala (1) școală (2) scurte (20) shopping (2) Simona Tache (1) sling (1) spaga (2) Spectra 9+ (1) spital (4) sport (2) teapa (2) tv (6) unguri (1) Veronica Bereanda (10) viata de zi cu zi (80) Waking up (11) web (2) World of Warcraft (8) wow (1) WTF (28) www.davidkinsella.com (1)